Ook vraagje over mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Que, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Meiden ik heb 2 weken geleden een mirena laten plaatsen..... alleen ben ik nu al 2 weken aan het bloeden. Hoe lang gaat dit nog duren.....

En klopt het dat als je sex hebt... dat je vriend de touwtjes kan voelen??

2. vahjanssen

29 jun 2011
    82
    0
    0
    Beverwijk
    Dan ben ik bang dat jou spiraaltje niet goed zit zou dat toch even laten nakijken.

Touwtjes hoor je niet te voelen.
    Ik heb ook een mirena spiraaltje gehad

Bij de 1ste bleef ik ook bloeden en bleek dat mijn spiraaltje niet goed zat. Toen hebben ze em er uit gehaald en een nieuwe geplaatst.

Ik heb em sinds 21 juni er uit laten halen niet omdat ik er last van had maar omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Groetjes Vivian

3. Mamoeska

Mamoeska Actief lid

15 nov 2010
    126
    0
    0
    parttime werk/deeltijdstudent
    Rosmalen
    De bloedingen kunnen nog wel een aantal weken duren, maar worden steeds minder. Ik vond de eerste maanden ook vreselijk (je kunt niet weg zonder maandverband of tampons in je tas te hebben), maar nu wil ik niet anders.
    Touwtjes behoor je niet te voelen, ik zou toch even bij je arts langsgaan.

Groetjes,
    Mamoeska

4. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik heb helemaal niet gebloed na inbrengen maar ja, dat zegt niet zoveel over anderen natuurlijk.
    mijn ha zei destijds dat als man touwtjes zou voelen, ik even moest bellen, dan zou ze ze iets korter afknippen.
    Dat zegt dus niks over het wel of niet goedzitten, maar aan het afknippen. ik zou even bellen, vraag naar je bloeding en laat je touwtjes korter afknippen want als man met wondjes loopt, is die ook niet blij :)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb geen mirena maar een koperspiraaltje maar neem aan dat het het zelfde is. Bloeden kan tot 2 maanden aanhouden zelfs...
    En de touwtjes kan je in het begin voelen maar later gaan ze verkleven met je baarmoederwand. ALs je ze te kort afgeknipt kunnen ze scherp worden en dat is niet fijn voor je man ;)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Touwtjes kan je man wel degelijk voelen hoor!

hier 5 maanden gebloed (af en aan) en nu bijna nooit meer!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb de eerste 4 weken ofzo continue wat bloedverlies gehad. Daarna een redelijk normale menstruatie (duurde wat langer voor het écht stopte) en nu ben ik wachtende :p bij mij zit hij er dus ruim 2 maanden in nu.

Ik had wel begrepen dat je de touwtjes in elk geval zélf kon voelen, daarmee kon je checken of hij nog op z'n plek zat?

Maar ik mocht ook terugkomen na 6 weken om het te laten checken. Alleen moet ik dat nog steeds doen eigenlijk...

8. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toen ik me spiraal had kon mijn man ook de touwtjes voelen. Ben teruggegaan naar de HA en ze heeft ze iets korter geknipt daarna waren ze niet meer te voelen.

9. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Bloeden kan lang duren. Bij een mirena hoeft je menstruatie niet volledig weg te blijven !!!
    Eerste 2 weken na het plaatsen geen sex en geen tampons. Na 6 weken controle bij de huisarts of gyn of hij nog goed zit. Dan kun je ook de touwtjes laten in korten.

10. Essie128

Essie128 Lid

21 jul 2011
    13
    0
    0
    Freelance (juridische) ondersteuning
    Ik heb nu een mirenaspiraal (die er dus in december dit jaar uitgaat :)). Ik zie in alle verhalen verschillen, maar dat komt denk ik vooral door de manier hoe je lichaam reageert op deze spiraal. Ik heb geen bloedingen gehad na het inbrengen (terwijl anderen weer wel...wat logisch is, want elke persoon reageert anders). Ik heb bijvoorbeeld 2 dagen heftige krampen gehad en heb daardoor dus 2 dagen op bed gelegen (anderen in mijn omgeving hadden nergens last van). Daarnaast kan m'n vriend de touwtjes voelen, maar heeft daar geen last van (terwijl dat bij anderen weer anders is). Ik zou bij twijfel gewoon contact opnemen met je huisarts. Het is jouw lichaam en als je intuitie iets aangeeft...naar luisteren. Dat is het mooie aan een vrouw...de vrouwelijke intuitie.
    Succes!
    Groetjes,
    Esther

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    monedoos hier niet het advies om 2 weken geen sex te hebben hoor!

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook (nog) een Mirena, heb em sinds eind november. Alleen een paar keer klein beetje spotting gehad, maar verder niks. Vriendlief kon de draadjes in het begin ook voelen, nu af en toe nog.

Hier gaat ie 10 augustus eruit! Niet vanwege kinderwens, maar omdat ik er bijwerkingen van heb (althans, ik vermoed dat 't aan de mirena ligt, dus beste manier om 't uit te sluiten is dat ding er uit te laten halen). Vriendlief heeft hier dus gewoon pech, want 't wordt vanaf dan condooms gebruiken. Geen kunstmatige hormonen meer voor mij :D

Hier trouwens te horen gekregen dat de eerste maand condooms gebruikt moesten worden, en tampons mocht gewoon direct. Maar had er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik nog niet ongi was geweest na de bevalling, want als je em tijdens je menstruatie laat zetten is ie wel na een week veilig.

Staan bijsluiters op internet, ff googlen ;)

13. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hejla,

Toch hier maar even een vraagje droppen dan...:) Ik heb sinds juni een mirena spiraaltje. Mijn menstruatie stopte vrijwel direct na het plaatsen en heel weinig bloedverlies gehad. Afgelopen maand na z'n 29 dagen menstruatie gehad, vrijwel gewone cyclus dus. Dag of 5, 6 bloedverlies gehad. Nu afgelopen dinsdag (denk ik) ovulatie, voelde althans duidelijk zo'n soort ovupijn in mijn baarmoeder. Zou betekenen dus weer een cyclus van dag of 29?

Vorige week tijdens de sex deed me iets wat zeer, had echt t idee dat mijn hubs ergens tegenaan zat ofzo, voelde in elk geval niet prettig...Hoort dat erbij?
    Alleen wel sinds een paar dagen veel misselijk, slaperig, duizelig...

Heb in elk geval wel last van pukkeltjes, meer eetlusten huilerig om niks, die hormonen zijn wel aanwezig dus:)

Maarre, ervaren mensen, wat is normaal en wat niet bij de mirena?

14. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Aaah, condooms de eerste maand? Mijn Ha zei dat t direct veilig was...hahaha, lekker zo'n verschil in mening:)

15. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen reageert anders op de mirena. Ik had zelf in ieder geval behoorlijk last van de hormonen in dat ding (tot aan bijna overspannen aan toe).

Qua 'draagcomfort' had ik overigens geen klachten, ook niet bij het vrijen.

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Om deze reden laat ik dit kreng (mirena) eruit halen. Wat een k ding zeg! Heb dat stomme ding 8 weken waarvan ik maar weinig plezier heb gehad. 6-7 weken ongestelt. Nou nee bedankt. plus mijn geloof eierstokken doen enorm veel pijn.

Touwtjes voelt mijn vriend niet.

Succes

17. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekkere huisarts dan... Die van mij riep ook dat ik VOORAL de condooms niet gelijk achterwege moest laten. Saat het niet ook gewoon in de bijsluiter?

18. lilage

lilage Fanatiek lid

18 feb 2009
    1.591
    0
    0
    lerares basisschool
    Gelderland
    Hej Mon,

Ik vroeg dus na het plaatsen wanneer dat ding veilig is, en ze zei at t meteen veilig was. Geen extra voorbehoedsmiddelen dus...Nou ja, de eerste cyclus heb ik gehad, dus geen gedoe met zwanger enzo...

Nu, deze maand heb ik wat meer gedoe, maar dat zal wel horen...paar dagen veel meer 'pijnen' onder in mijn buik, meer misselijk en moe...

Ik hoor t wel als ik volgende week op controle ga voor dat ding:)

Deel Deze Pagina