Doorbraakbloeding na bevalling

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door NooNoo, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wie heeft dit ook gehad?
    Ik heb het idee dat ik dit nu heb, zou niet weten waar dat bloed anders vandaan komt ;)

Ben bijna 10 weken geleden bevallen en na 7 weken was ik klaar met wachten op een menstruatie en eventueel nog meer bloed (was al 2 weken gestopt met vloeien) en ben ik weer begonnen met de pil.
    Morgen moet ik de laatste van de strip en sinds gisteren kreeg ik wat roze en bruinverlies, héél licht en ook niet de hele tijd. Vandaag iets meer, verder een beetje rugpijn.
    Ik heb hiervoor nooit doorbraakbloedingen gehad, sterker nog: in een stopweek werd ik niet eens ongesteld, dus ik heb geen idee.

Kan het komen omdat de pil nog niet veilig is en dus het hormoon nog niet goed genoeg in m'n lichaam zit? Of is het omdat de eerste menstruatie na de bevalling vaak heel heftig is en deze er, in tegenstelling tot alle andere, wel gewoon keihard door heen knalt?

2. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Hoi Noonoo,

Het gebeurt wel vaker. Wanneer je weer begint met de pil, kun je de eerste maanden tijdens het slikken van de pil wat bloed/bruinachtigs verliezen. Ik heb het ook een aantal maanden gehad. Beetje krampen er bij. Op internet en ik geloof ook in de bijsluiter staat dat dit kan gebeuren, blijft het aanhouden, dan moet je even langs de huisarts. Bij mij was het met 4 maanden over...

Succes ermee!

Liefs Thyrza

Deel Deze Pagina