zwanger bij niet ingedaalde zaadballen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Judy01, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy01

    Judy01 Lid

    16 aug 2007
    79
    0
    0
    Even een vraagje. Mijn vriend en ik gaan er sinds kort voor, maar nu is hij vroeger (op 8-jarige leeftijd) geopereerd aan twee niet ingedaalde zaadballen.

    Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben en die toch (snel) zwanger zijn geraakt? We willen nl. niet gelijk naar de HA. Daarom hoop ik hier dus al wat positieve ervaringen op te doen, zodat ik me niet gelijk druk maak.
     
  2. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    @judy.... Mijn man is vroeger geopereerd aan 1 niet ingedaalde zaadbal. Ik ben dan wel nog niet zwanger, maar zijn zaad is wel al getest. En hij heeft superzaad! 110 miljoen. Dus aan zijn niet ingedaalde zaadbal heeft het niet gelegen.

    Nou is jouw vriend natuurlijk mijn man niet, maar dit is mijn ervaring.
     
  3. Poeki

    Poeki Actief lid

    25 aug 2007
    208
    0
    0
    Hoi,

    Ik wil je niet ontmoedigen, maar een vriend van mij is ook op latere leeftijd daaraan geopereerd, was geloof ik 10 jaar.
    En zijn zaad was niet optimaal.
    Zij hebben via ivf een zoontje gekregen.
    Ze hadden zelf al snel vermoeden dat het zaad misschien niet goed was, en zijn daarom al snel naar de dokter geweest. Vanwege die ok van vroeger.
    Misschien en dat hoop ik voor jullie, is zijn zaad wel goed. Zie bovenstaande berichtje, daar was het ook goed.
    Maar het zou rot zijn als het niet goed is en je maar zit te wachten.
    Misschien het uit laten sluiten bij h.a. en een zaadtest laten doen?

    succes
     
  4. jola

    jola Lid

    28 jun 2007
    39
    0
    0
    als ik jou was zou ik voor alle zekerheid wel een test via de huisarts laten doen. Haalt veel onzekerheid weg.

    Mijn ex had 1 niet ingedaalde teelbal en bleek in zijn geheel geen zaadcellen te hebben.
     
  5. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hier ook minder goede ervaringen.
    Mijn vriend is door niet ingedaalde teelballen helaas onvruchtbaar.Volgens de arts had hij al vóór zijn tweede levensjaar daar aan geopereerd moeten worden....
    Als ik jullie was zou ik gewoon es een onderzoek aanvragen om te testen hoe het met zijn zwemmers is.

    Succes!
     
  6. Judy01

    Judy01 Lid

    16 aug 2007
    79
    0
    0
    Ik probeer nog positief te blijven. We zijn tenslotte pas net begonnen, maar mijn partner wil in dit stadium gewoon nog niet naar de HA. Hij wil het graag eerst op een ontspannen manier proberen en niet gelijk de medische molen in. Ik heb geprobeerd me daarbij neer te leggen en dat lukt redelijk. Af en toe ben ik echter toch bang dat er iets mis is met zijn zaad.

    Niet al jullie berichtjes beuren mij helaas op, maar ben wel blij dat jullie hier eerlijk zijn.
     
  7. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    helaas hier ook geen positief nieuws.mijn man had ook 1 niet ingedaalde bal,zijn zaadkwaliteit is zeer slecht.maar misschien is het bij je vriend anders omdat hij er wel aan geopereerd is hoor.

    wij hebben het een jaar zo geprobeerd en toen pas naar de huisarts gegaan.die heeft toen een zaadtest laten doen.
    ik wil je heel veel succes wensen,en gewoon even zo proberen hoor meid ;)
     
  8. Judy01

    Judy01 Lid

    16 aug 2007
    79
    0
    0
    Kunnen jullie ook vertellen wanneer jullie partner eraan geopereerd is, op welke leeftijd dit is gebeurd?

    Het is helaas allemaal niet zo bemoedigend :( :( :(

    Ik probeer me toch (misschien tegen beter weten in) aan dat enkele positieve berichtje vast te houden :)

    Als er nog meer meiden hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag.
     
  9. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    mijn man op zn 24 e pas,bleek dat hij teelbalkanker had.je hebt nl meer kans op dat soort kanker als ie niet is ingedaald.helaas is hij daar niet voor gewaarschuwd als kind,anders had hij zich natuurlijk laten opereren.

    het is overigens niet bekend of die slechte zaadkwaliteit uiteindelijk door die niet ingedaalde bal komt.
    gelukkig is jouw vriend er aan geopereerd,dus de moed niet opgeven.
     
  10. patricia34

    patricia34 Bekend lid

    19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Mijn hubbie is er op zijn 11e aan geopereerd.Hij heeft op zijn 18e al een sementest gehad en toen was al bekend dat hij zeer sterk verminderd vruchtbaar was....

    De uroloog die het laatste onderzoek heeft gedaan(was vorig jaar) die zei dat ze dat soort operaties écht vóór het 2e levensjaar moeten uitvoeren,anders zijn de gevolgen te groot... :(

    Heel veel succes!
     
  11. Judy01

    Judy01 Lid

    16 aug 2007
    79
    0
    0
    Ik ben wel wat onzeker en wil graag weten hoe wij ervoor staan. Daarom heb ik toch de huisarts gebeld en morgen kan ik daar terecht voor een informatief gesprek.

    Ik vind het wel erg spannend. De reacties op mijn topic en hetgeen ik verder heb gelezen op internet was niet echt heel positief (maar heeeel weinig of zelfs geenzaad). Ik probeer me er dus op in te stellen dat ik te horen krijg dat we er rekening mee moeten houden dat het op de "normale" manier lastig zal gaan worden.

    Ben dus best een beetje zenuwachtig.

    Liefs Judy
     
  12. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @judy: veel succes morgen bij je gesprek. Je moet maar zo denken: mocht het wel lastig zijn om op de normale manier zwanger te raken, dan ben je er wel mooi op tijd bij! Er zijn nog genoeg manieren om zwanger te worden met een beetje hulp en dan hoef je in elk geval niet eerst een jaar aan de kl**en voor er wat gebeurd. Sterkte!
     
  13. Judy01

    Judy01 Lid

    16 aug 2007
    79
    0
    0

    Dat vind ik ook. Tegen beter weten in aan de gang blijven is denk ik ook niet de manier.

    Thanx voor je berichtje!
     

Deel Deze Pagina