Hoi meiden, Sorry voor dit 'geklaag' en de fustratie maar het MOET er gewoon even uit. Ik zit er behoorlijk mee, maar mijn vriend iets minder dus. Ik zal even het 1 en ander uit leggen; Ik ben sinds maart vorig jaar samen met mijn vriend. Al snel gingen we samenwonen en kwamen kinderen ter sprake. Mijn grote wens. Mijn vriend wilde eerst nog even wachten, maar eind december waren we het er beide mee eens, ik stopte met de pil. Helemaal happy en iets te enthousiast (lees: veel mee bezig) gingen we ervoor. Nu 10 rondes verder is er nog steeds geen beebje in zicht. Op zich geen probleem, omdat een gemiddeld paar een jaar bezig is, maar mijn vriend werkt op een binnenvaartschip. Hij is een week van huis en een week thuis. Thuis om te klussen, maar vaak veel te vroeg of veel te laat, want als hij aan boord zit heb ik mijn eisprong. Een nachtmerrie als het gaat om het eitje en het zaadje. Ik weet gewoon even niet meer wat ik doen moet. Zal ik nu al stappen ondernemen om informatie in te winnen over hoe nu verder? Mijn vriend is hierin nuchter: hij wil het gewoon aankijken en we zien wel hoe het loopt. En soms ben ik het met hem eens, ik ben nog jong(25) en we hebben het leuk samen, maar soms ben ik het er ook niet mee eens, dan wil ik het liefst vandaag een beebje creëren. Dubbele gevoelens dus. Ik weet dat ik dit niet van jullie vragen kan, maar wat zouden jullie mij kunnen adviseren? Of wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Liefs, een onzekere binnenvaartsvrouw...
ik ken iemand met het zelfde probleem, die had precies elke maand, dat hij weg was wanneer ze vruchtbaar was, haar man heeft toen een weekje vakantie genomen, waardoor de 1 week weg en 1 week thuis anders kwam te liggen, en waardoor hij elke keer als ze vruchtbaar was thuis was.
Ze hebben dus de weken omgedraaid zullen we maar zeggen? Helaas is dat bij ons niet zo makkelijk. Hij kan niet 'zomaar' van week veranderen omdat ze genoeg personeel in die week hebben op dat schip (is een vast team iedere keer). En hij zit lekkerder in zijn vel bij zijn eigen team, dat andere team wil nog wel eens een steek onder water geven
Als je écht 100% zeker weet wanneer je je eisprong hebt zou je aan je vriend kunnen vragen of hij een weekje vakantie op wil nemen (dus geen omwisseling met weken, maar gewoon 1 weekje vrij) Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als je een regelmatige cyclus hebt en 100% zeker weet dat je die week je eisprong hebt. Als je dit doet het je een ieder geval een KANS dat je zwanger kan zijn. Succes meid!
Ik vind het lief dat jullie even met me meedenken. Hij heeft een paar cyclussen terug ook al eens vrij gevraagd, dat weekje en tis niet gelukt... Maar ja, hij kan niet steeds vrij blijven vragen
Misschien iets heel stoms hoor, maar is het geen idee om even aan de pil te gaan (1 maand of zo) en dan te stoppen wanneer jij dan je eisprong zou krijgen als hij thuis is? Dus een berekening maken zeg maar dat wanneer je weer stopt je ongeveer 14 dagen later je eisprong krijgt wanneer hij dan wel elke keer thuis is?
Ik weet niet precies wat voor informatie je wilt inwinnen? Als je steeds te laat of te vroeg voor je eisprong bent, dan ligt het probleem in eerste instantie duidelijk daar. Er zit maar één oplossing op en dat is zorgen dat je rond de eisprong samen kunt zijn met je man. Je kunt nu wel naar een huisarts stappen, maar die zal precies hetzelfde zeggen. Je hebt toch echt een zaadje en een eitje nodig! Misschien dat je de eisprong iets kunt verschuiven mbv de pil of andere medicatie. Als je verder het medische circuit in wilt, komt alles heel erg precies qua cyclusdagen en dan moet je man ook echt aanwezig zijn op bepaalde momenten. En dat is nu juist het probleem, als ik jouw berichtje lees. Dus daar zou je helemaal niks mee winnen. Als er medisch gezien niks mis is, zul je daarvoor nu ook nog niet in aanmerking komen. En behandelingen worden niet gedaan alleen omdat je man niet op het juiste tijdstip aanwezig is. Zaadcellen worden eigenlijk nooit ingevroren, alleen voor bepaalde behandelingen en altijd met een medische reden.
Hoi! Bedankt voor het meedenken, maar helaas zou zo'n actie geen oplossing bieden. Het maakt niet uit als je er weer aan begint, vervolgens weer te stoppen, je ei bepaald zelf zijn positie. (hier heb ik namelijk ook al aan gedacht)