Hello ladies, Mijn man en ik proberen sinds februari 2013 een kinderwens te vervullen. Helaas zonder succes tot op heden . Ik ben 36, mijn man bijna 40. Gelet op onze leeftijd zijn we gisteren voor het eerst naar de huisarts geweest. Direct daad bij het woord gevoegd en allebei urine achtergelaten om te testen op eventuele soa's (in het verleden). Mijn mannetje moet binnenkort zijn zaad inleveren bij het ziekenhuis. Gisteren was mijn NOD. Niks nog. Ook nog niet getest. Ik ben wel vaker 'laat' de laatste cycli. Stiekem hoop ik dat als ik dinsdag de huisarts bel voor de uitslag van mijn urine dat ze me dan kunnen feliciteren. Maar dat zal waarschijnlijk wel te mooi zijn om waar te zijn....
He wij lopen gelijk ik ben ook nog steeds aan het wachten en gestart in februari 2013. Pff duurt lang zo he . Heel veel succes met onderzoeken . Xx
Wij zijn ook al sinds 1 maart aan het proberen om voor het eerst zwanger te raken, helaas ook nog niet gelukt. Ik ben zelf 32 en wij gaan waarschijnlijk in december verdere stappen ondernemen. Om te kijken waarom zwanger worden niet lukt. Al hoop ik dat ik dan al zwanger ben.
Jammer he, dat niet alles altijd vanzelf gaat. Mocht deze maand weer mis zijn, dan moeten we over 3 maanden weer naar de huisarts. We weten dan inmiddels hoe het zit met de gesteldheid van het zaad van mijn man, de uitslag van onze urine en als dat allemaal prima in orde is gaan we mij verder laten onderzoeken bij de fertiliteitsarts. Als eerste worden dan de eierstokken opengeblazen. Schijnt ook therapeutisch te werken. We proberen het gewoon. De komende drie maanden moet ik trouwens ook nog elke ochtend temperaturen tijdens de vruchtbare dagen en hopelijk valt dan goed te ontdekken wanneer de eisprong plaatsvindt. Al geloof ik daar niet zo in; we klusten in die periodes sowieso al om de dag, zodat je wat dat betreft 'wel goed moet zitten'. Lastige bij mij is dat ik een vrij regelmatige cyclus heb en weinig klachten zoals buikpijn of rugpijn of zere borsten en/of hoofdpijn. Alles zo vlak als wat. Eisprong voel ik ook nooit. Afwachten geblazen!
Wow wat fijn dat jullie nu al serieus worden genomen door de huisarts! Ik ben in januari gestopt met de pil en in maart kwam mijn cyclus weer opgang. In augustus was ik het zat en ben naar de huisarts gegaan, want het duurde mij allemaal te lang... Huisarts zei niets voor mij te kunnen doen, pas na een jaar proberen (dat werd dan januari 2014) Prompt was ik twee weken later zwanger, maar helaas was dit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Nu rekenen ze dit ook als zwangerschap en moet ik nu weer een jaar wachten voordat ze iets bij mij kunnen, willen en gaan onderzoeken Morgen moet ik naar de gynaecoloog voor nacontrole, maar ik ben bang dat ik weer in de rij achterin mag aansluiten. Oja en inmiddels ben ik 35 jaar! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die laat begint aan het krijgen van kinderen!
Onze huisarts vond duidelijk ook dat we 'op moeten schieten' als je naar onze leeftijden kijkt. Ik vond het heel fijn dat we gelijk dezelfde ochtend nog een begin met het onderzoek konden gaan maken en hij ook vertelde hoe het ongeveer verder zal gaan, afhankelijk van de uitslagen. Hij heeft verder helemaal niet doorgevraagd naar hoe lang we al proberen, of we er wel genoeg van af weten etc., maar ons gelijk geholpen. Heel erg prettig. Dat wij laat aan onze kinderwens toekomen heeft ermee te maken dat we elkaar pas 3 jaar geleden zijn tegengekomen. We zijn net getrouwd, maar daarvoor al begonnen en we zouden het allemaal wat zien. Dat het dan wat lang duurt is toch elke keer een teleurstelling. Maar mijn man is zeer positief en zegt steeds dat het ons ook gaat lukken.
ik ben ook sinds februari gestopt met de pil. na een half jaar nog niks en pas 2x ongesteld te zijn geweest ben ik ook naar de huisarts gegaan. We zijn toen doorverwezen naar de gynaecoloog waar ze bij mij pcos hebben geconstateerd. heb nu 1 ronde clomid gehad maar heeft helaas niks geholpen tot dus ver. En het zaad van mijn vriend was niet echt geweldig deze mag hij over 3 maanden weer opnieuw laten testen wie weet is het dan beter. Maar jij hebt een regelmatige cyclus wat ik zo lees dus wie weet is het misschien wat anders waardoor het niet lukt. Wel fijn dat je huisarts er snel wat aan doet! Vooral jullie leeftijd gezien. Wie weet mag het deze maand raak zijn, daar duimen we natuurlijk voor!
He Mila en Zwangie, Ook ik ben al in de dertig en was ook al bang dat ik de enige was die zo laat begonnen was.... Mila fijn dat de huisarts er spoed achter zet. Ps: Wat bedoel je met de eierstokken openblazen? Bedoel je een hsg onderzoek?
Ik heb een topic voor meiden van 30-35 jaar die dit jaar voor hun eerste kindje gaan. Misschien vinden jullie het leuk om daar mee te kletsen en ervaringen en gevoel met elkaar te delen?
Voor iedereen die na de onderzoeken de medische molen in moet; stel veel vragen, lees hier veel voor info en steun en bereid je voor op een emotionele achtbaan. Heel veel sterkte!
Beepje: hij staat nu redelijk bovenaan in het zwanger worden clubs gedeelte. Edit: ik weet even niet hoe ik een link kan plaatsen naar dat topic, omdat ik niet goed tekst kan kopieren op de ipad.
Zwangnie, hopelijk kun je alsnog verder geholpen worden, mocht je nu weer niet makkelijk zwanger raken. Vind het wel heel kort door de bocht van je huisarts je pas na een jaar verder te willen helpen, gezien je leeftijd en je ook zelf aangeeft dat je heel graag zwanger wil raken! Eigenlijk mogen huisartsen ook meteen al doorsturen wanneer je cyclus niet normaal is (dwz tussen de 28-35 dagen) en hoeven ze daar helemaal geen half jaar of jaar mee te wachten! Ik ben 28 en toen ik in Maart met de pil stopte ging het nog redelijk dacht ik, maar mn cyclus werd steeds vreemder en bleef uiteindelijk helemaal uit. Eind September naar de HA geweest maar die gaf aan dat dit 'heel normaal' was. In November nogmaals geweest en toen gaf ze me wel zonder moeite een doorverwijzing naar de gyn. Het is ons lichaam en we betalen voor medische zorg dus hopelijk kun je het nu gewoon voor elkaar krijgen bij je dok! Gewoon aandringen en vragen om doorverwijzing.. Succes!
Sorry ik zie hem niet. Je kunt met de ipad heel makkelijk kopiëren en plakken. Je gaat naar de pagina waarvan je de link wilt maken. Tikt op de url bovenin de balk, dan is ie blauw, tikt er nog een keer erop en dan kun je op kopiëren drukken. Door je vinger 2sec in het reageren vakje te doen en daarna los te laten zie je dat je hem kunt plakken! Et voilà....
http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/473155-wie-30-35-jaar-gaat-voor-1e-kindje-2013-a-13.html Weer iets geleerd!