hallo, we hebben al twee weken geleden gepland om morgen te gaan shoppen, maar nu begint denk ik toch de miskraam op gang te komen. is het dan wel verstandig om te gaan. het is een uurtje rijden dus we zijn ook niet echt snel thuis. woensdagavond bij de echo bleek het hartje niet te kloppen en we vinden het wel fijn om toch morgen ff te kunnen shoppen. maar ik moet er ook niet aan denken om bij de hema op het toilet te zitten en dan ineens daar het vruchtje te verliezen ofzo. of met passen ofzo. iemand ervaring hoe snel dit kan doorzetten of dat het nog lang op zich laat wachten? xx
Bij mij klopte het hartje ook niet meer (al 3 weken niet) bij de echo was der nog niks aan de hand kwa bloed. De volgende dag ineens kwam er wel een beetje bloed, en de dag erna ben ik het kindje verloren. 2 dagen erna ging ik shoppen en de dag na het shoppen zou ik een curretage ondergaan. Moest wel naar het ziekenhuis om te kijken of ik leeg was. Bleek niet zo te zijn en moest dus alsnog gecurreteerd worden. Als ik dat van te voren wist zou ik niet naar de winkels gegaan zijn. Want had net zo goed nog veel meer kunnen gaan bloeden omdat hetg nog niet klaar was achteraf. Persoonlijk zou ik pas gaan als je het kindje al verloren bent. Het kan ieder moment gebeuren en het is een erg emotioneel moment ookal weet je dat het eraan komt. Het fijnste is dan om toch thuis te zijn. Wil je veel sterkte wensen met dit verlies.
Ik zou zeggen je moet doen waar jij jezelf het prettigste bij voelt... De kans zit er dan idd wel in dat je tijdens het shoppen verder gaat met de miskraam maar het hoeft ook niet persé.... Dus mijn advies is: doe wat jezelf wilt! Mij lijkt het het fijnste als je thuis bent.... maar dat is ieder voor zich! Sterkte! Collega van mij was trouwens bezig met een miskraam op het werk en heeft gewoon door moeten werken, echt belachelijk :S Die had het zelf ook liever thuis meegemaakt, nou ja liever helemaal niet maar goed als het toch moet gebeuren dan natuurlijk liever thuis... maar nogmaals het is ieder voor zich en je moet doen wat je gevoel zegt! Nogmaals sterkte!
Ik heb het thuis meegemaakt. Nu ik jouw vraag lees denk ik wel bij mezelf; ik ben blij dat ik gewoon thuis in m'n bedje lag toen het echt doorzette. (Dat was 's nachts.) Met m'n man naast me. Ook de dagen erna ben ik nog even thuis gebleven. Ik heb er namelijk ook wel flink wat kramp bij gehad. Maar mijn ervaring hoeft de jouwe niet te zijn. Doe waar jij je goed bij voelt. En veel sterkte natuurlijk!
Het verschilt per persoon. Sommige mensen hebben er lichamelijk erg veel last van en de andere ervaart het als menstruatiekramp. Emotioneel is de impact natuurlijk ook erg heftig. Ik zou zoiets alleen thuis door willen maken en niet op het toilet van bv een Hema, waar allemaal mensen in de rij voor de wc aan het wachten zijn. Heel veel sterkte hoor, het is niet niks wat je meemaakt. Jee, wat voor botte werkgever hebben jullie? Pfff...vind dit echt verdrietig voor je collega.
Ja dat was het ook zeker! Ze hadden gezegd dat ze tussendoor maar wat meer rust moest nemen en anders maar wat eerder naar huis :S TJa oké het was vakantieperiode maar dan nog... Ik zei tegen mijn collega ga alsjeblieft naar huis want het is al zwaar zat! Maar ze deed het niet omdat ze hadden gezegd dat ze maar rustiger aan moest doen op het werk :S Echt diep en diep triest!
heb vanochtend met de vk gebeld en overlegd. ze zei omdat het bloedverlies nog niet echt doorzet en minimaal is dat het niet waarschijnlijk is dat het vruchtje zou komen. toen hebben we maar besloten om gewoon naar eindhoven te gaan. er is ook niks gebeurd en we hebben ff genoten van een dagje shoppen en echt veel te veel gekocht natuurlijk. nu weer afwachten thuis, woensdag in ieder geval weer naar het ziekenhuis voor een echo en gesprek met de gyn. bednkt voor jullie reacties
Fijn dat je nog lekker hebt kunnen genieten van je dagje uit. En dat je teveel hebt gekocht is helemaal niet erg. Verwen jezelf maar lekker. Ik kreeg destijds mijn 13e maand uitbetaald en deze is er binnen een week helemaal doorheen gejaagd. En ik weet niet eens meer waaraan, maar dat maakte me helemaal niets uit. Sterkte nogmaals, ook de komende tijd.