Hallo, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en had vanmorgen wat bruin slijmverlies, was niet veel, maar het was er wel. Heeft iemand dit ook gehad en kan dit kwaad. Vind het eerlijk gezegd best eng, dit is dan ook ons eerste kindje. Hopelijk kan iemand me geruststellen. Liefs
bruinverlies kan 2 kanten op. ik heb nu ook bruinverlies gehad bij 6 weken en alles zit er gelukkig nog.gelukkig wist ik toen ook nog niet dat ik zwanger was had meer het idee dat mijn menstruatie op gang zou gaan komen omdat ik daarvoor een miskraam had gehad.waarbij ik dus ook bruinverlies had maar dit veranderde naar 4 dagen in helder bloed.maar heb wel gelezen dat 75% van de vrouwen bruinverlies hebben en gewoon een normale zwangerschap uitzitten. probeer je dus niet altedruk temaken en als je het niet vertrouwd ff je verlos bellen die begrijpen je heel goed en kijken ze waarschijnlijk wel even. heel veel succes er mee.
hoi, ik heb ook bruin verlies en bloed verlies gehad en ben nu alweer 9 weken en 3 dagen zwanger 1e echo gehad en alles is goed. Bij mij begon het ongeveer met 5 weken en is gestopt bij 8 weken. Volgens de verloskundige komt het bij meer als de helft van de zwangerschappen voor. Ik was er helemaal van overtuigd dat het een miskraam was maar gelukkig was het met de 1e echo allemaal goed. Op de echo kon de verloskundige ook precies zien waar de bloeding vandaan kwam totaal onschuldig. Ga dus niet gelijk uit van het ergste , veel sterkte groetjes
Ik heb in mijn zwangerschap ook bruinverlies gehad. Het starte in de 6e week een paar dagen achter elkaar, toen 2 dagen niets en daarna weer tot de 8e week. Ik schrok me ook wild toen en dacht dat ik een miskraam zou krijgen. De verloskundige vertelde me dat zolang het niet helder rood werd en ik geen buikpijn had het geen kwaad kon. Tja dat klinkt heel leuk maar ik bleef me zorgen maken tot het eindelijk op hield. Ik zat om het kwartier op de wc om te checken, gek werd ik we van. Gelukkig was het bij mij oud bloed en ben ik bevallen van een gezonde zoon. Probeer je niet al te veel zorgen te maken, je hoort het vaker en het schijnt er bij sommige vrouwen bij te horen. Sterkte.
Wat is jullie ervaring daarbij dan; was het te zien op inlegkruisje of verloor je bij het plassen steeds een of 2 druppels bruin? Ik heb het nl ook en gister dacht ik ineens dat het helder was, maar voor ik me zorgen begon te maken, hield het weer op. Nu is het weer bruinverlies. Niet veel, maar het is er wel. Niet continu maar regelmatig op een dag bij het afvegen. En idd doodeng, je maakt je toch zorgen. Ik heb al veel gelezen hier op forum dat het idd niets hoeft te betekenen, dus probeer me niet druk te maken. Ik denk maar zo zolang het nog niet stropig dik en rood is, is er niets aan de hand (zo begon destijds mn MK). Ik bel de vk ook niet want als het wel weer misgaat, kan zij er toch niets aan veranderen. Ik wacht maar af en houdt hoop.
hoi, Bij mij was het vooral bij het afvegen dan zat er een beetje op het wc papier en ook vaak wat op mijn inlegkruisje. Ik ging ook steeds naar het toilet om te kijken. Ik heb ook wel gehad dat er bij het plassen een paar druppels waren en ook een soort draadjes slijm rood/ bruin achtig. En gelukkig betekende dat bij mij helemaal niks ernstigs. groetjes
Hoi, het is idd af en toe een druppeltje na het plassen en iets bij het afvegen. Ook in mijn inlegkruisje zit af en toe een klein beetje. Ik heb vandaag met de vk gebeld en gevraagd of het schadelijk is. Ze gaf aan dat zolang ik geen heel rood bloed verloor of iets dat leek op menstruatie dan blijven we er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat en er niks mis is. Het is alleen wel erg spannend/eng, je weet gewoon niet bij de eerste zwangerschap wat je moet verwachten en je bent er erg onzeker over. Bedankt voor jullie reacties, zo weet ik in ieder geval dat er meer zijn die dit hebben en het niet meteen wil zeggen dat het een miskraam gaat worden. Groetjes
Het klinkt echt precies hetzelfde als wat ik had. Steeds een klein beetje, genoeg om een bruine kleur in je inlegkruisje te geven.
Helaas is het bij mij wel erger geworden en helder rood. Zolang het bruinverlies is en niet zo'n hoge mate, zou ik me geen zorgen maken als ik je was.
ik heb nu bruin slijmverlies, maar heb ook 3 weken geleden helder rood verloren en ook nogal wat. uiteindelijk bleek dit ook geen kwaad te kunnen. de VK kon ook precies zien waar het vandaan kwam. Maar toch je schrikt je rot. maar blijkbaar zegt helderrood verlies ook niet altijd wat.
Hallo allemaal. Ik ben net 6 weken zwanger en maak me enorme zorgen over het bloedverlies. Ik heb ongeveer 3 a 4 keer per dag wat bruin sluim bij het afvegen. Vanachtend was het wel roder, maar nog steeds weinig! Echt erg is dit, hoop dat alles goed gaat. Daarbij heb ik heel laag een soort drukkend gevoeld bij mijn schaambeen. En steeds enorme drang om te plassen! Kennen jullie dit? Groetjes imke
hallo Ik ben al twee weken aan het vloeien, inmiddels twee echo's verder er er zit echt nog wat alleen nog geen hartslag. Moet morgen weer voor een echo en moet dan ongeveer zeven weken zijn. De artsen vinden het raar dat ik al twee weken vloei en de vruchtzak er nog inzit. Ik ben zo bang voor morgen, heb nl januari dit jaar ook een miskraam gehad en ben toen gecurreteerd. Voor diegen die ook bruinverlies hebben is mijn advies afgaan op je gevoel en aandringen op een echo. Wat bij 5 weken kunnen ze al zien of er een vruchtzak aanwezig is en of er iets aan het groeien is. Succes allemaal en houd je in je achterhoofd dat bruinverlies niet per definitie een slecht teken is ( alhoewel dit niet voor mijn geld)
Helaas bij mij ook mis gegaan. In week 8 hele week bruinverlies. Echo gehad, hartje klopte. week later MK en van bruin dus naar rood en krampen, maar bij iedereen is het anders en echt bruinverlies betekent niet dat het mis is!
Hoi allemaal, ik begon dit forum aangezien ik dus begon met bruin slijmverlies. Dacht dat het geen kwaad kon dus probeerde me niet teveel zorgen te maken. Dinsdag is het overgegaan in wat helder bloed verlies en werd steeds meer, ook buikpijn. Gisteren naar het ziekenhuis geweest en een echo laten maken. En ja, daar waar ik bang voor was is gebeurd, ik heb een miskraam gehad. Voel me er erg rot onder, maar we mogen gelukkig gewoon direct weer verder gaan, al heb ik er nog niet zoveel behoefte aan. De andere die ook een miskraam hebben gehad, veel sterkte. Liefs
Hallo, Ik lees dit dus ook omdat het bij mij nu begint met bruin verlies. Ik ben nu een een week overtijd en dacht eigenlijk dat mijn menstruatie zou doorzetten. Het bruin is nu ook verminderd, dus wellicht toch oud bloed? Ik heb krampen en rugpijn. ook doen mijn borsten zeer. Ik heb vandaag wel getest (3x!) en ja..echt duidelijk was het niet. Een enorm licht streepje waar je spontaan van gaat twijfelen of je niet vezint dat er iets verschijnt! Iemand die mij iets meer duidelijkheid kan verschaffen? Enorm sterkte aan degene voor dit geen goed teken was!