Ik snap het niet, kan iemand mij helpen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kubus, 3 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje actief op dit forum, heb me aangemeld toen ik een maand of 3 geleden overtijd was. Nu worden de klachten steeds erger, maar ik wordt gewoon ongesteld en de CB test gaf tot 2 keer toe negatief aan. Hieronder mijn verhaal:

In juni was ik 8 dagen overtijd, was erg moe en voelde me vreemd. Ik had altijd een cyclus van 28 dagen en was dan ook erg verbaasd toen mijn ongi niet kwam. Ik werd na een plotselinge cyclus van 36 dagen toch ongesteld. Sindsdien heb ik een cyclus van tussen de 32 en 36 dagen wat dus vrij lang is voor mijn doen. Ik heb mijn spiraal al ruim 2 jaar (koperdraad) dus hier kan het niet aan liggen. Mijn klachten zijn alleen maar erger geworden. Ik lig om 8 a 9 uur op bed en ben als ik om 7 uur wakker word echt kapot. In het weekend slaap ik zeker 14 uur achter elkaar door. Mijn borsten zijn 2 cupmaten gegroeid (van cup C naar DD). Ik heb last van obstipatie, maar soms kan ik ook ineens heel erg diaree hebben (sorry voor de details :oops: ) Mijn buik is opgezet alsof ik 20 weken zwanger ben terwijl die altijd plat was. Ik ben in de afgelopen 3 a 4 maanden 9 kilo aangekomen, ik woog al sinds ik uitgegroeid ben ongeveer 63 kilo. en ik heb last van krampen onderin mijn buik en af en toe in mijn vagina. Omdat de CB testen negatief aangeven (vorige week voor het laatst getest) en ik gewoon ongesteld word ondanks mijn lange cyclus, kan ik naar mijn idee niet zwanger zijn.
    Vorige week is mijn bloed getest, omdat de huisarts dacht aan een langzaam werkende schildklier (plotselinge gewichtstoename en extreme moeheid) maar mijn bloed was goed. De huisarts snapt er ook niets meer van, omdat de CB test negatief aangeeft en ik zo'n opgezwollen buik heb :cry: Ik moet nu donderdag een echo laten maken van mijn boven en onderbuik.

Weet iemand of het mogelijk is dat je door de spiraal toch een maandelijkse bloeding hebt? Ookal snap ik dan nog niet waarom de CB negatief is, die moet betrouwbaar zijn naar mijn idee.
    Ik snap echt niets meer van mijn lichaam en word er gek van dat mensen vragen hoeveel weken ik nog moet :cry:

Voor de duidelijkheid, ik heb dus een spiraal en ben nog niet enorm met zwanger worden bezig, hubbie en ik willen volgend jaar pas voor een kindje gaan! Niet dat het niet gewenst zou zijn als het gebeurd...

Verder vind ik dit een topforum! Ik heb al veel geleerd voor als we volgend jaar echt aan de gang gaan. Helaas kan ik op mijn eigen vraag nergens op internet een antwoord vinden en voel me diep ongelukkig met mijn nieuwe, oververmoeide lichaam zonder reden :(

Liefs,
    Tijgetje

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Sorry,

Ik kan je niet helpen. Hopelijk krijg je door die echo een beeld van wat er aan de hand is.
    Hou je ons op de hoogte?

Sterkte!

3. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja zal ik doen, op een gegeven moment ga je je de engste dingen in je hoofd halen, zeker omdat het al zo'n tijd speelt en ik mijn lichaam gewoon zie veranderen :(

Dank je wel voor je reactie!

Liefs,
    Tijgetje

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    heeft je huisarts nooit een bloedtest voor zwangerschap laten afnemen?

5. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee, dit vond hij niet nodig omdat de test negatief was, hij wilde liever gelijk een echo. Hij is bang dat als ik zwanger ben het HCG alweer minder is, omdat ik dan al verder zou moeten zijn. Vandaar dat hij gelijk een echo wilde. Ook omdat ze dan wanneer het niet om een zwangerschap gaat kunnen zien of er iets anders zit.

Liefs,
    Tijgetje

6. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Nu zul je wel denken; komt zij weer maar dit is een waargebeurd verhaal. Mijn -vroegere- overbuurvrouw had dit ook. Vijf maanden lang (totdat haar kindje 7 maanden was) heen en weer naar de huisarts. Pijnlijke, dikke buik, oververmoeid etc etc. Nou, je bent net bevallen, misschien een griepje.... Vanalles werd erbij gehaald. Na 5 maanden een echo in het scheperziekenhuis en wat bleek : 5 maanden zwanger ! Na twee maanden geleden te zijn bevallen was te weer zwanger. Er zit maar 11 maanden tussen die twee kinderen !
    Zo zie je maar weer, niets is uit te sluiten.
    ik duim voor je dat het dat is !

7. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb inderdaad gelezen/gehoord dat het vaker voorkomt, maar ga er voor alsnog vanuit dat het iets anders is waardoor ik zo "opgezet" ben. Misschien zit mijn spiraal wel niet helemaal lekker en heb ik last van mijn stofwisseling ofzo. Het kan vanalles zijn! Ik kreeg ook al de tip om het spiraal eruit te halen en te kijken hoe dat gaat. Ook al is het dan nog steeds vreemd dat ik zo in gewicht aankom.

Nog een paar nachtjes slapen en dan weet ik hoop ik meer...

Liefs,
    Tijgetje

Deel Deze Pagina