Baby slaapt door maar ik niet....herkenbaar?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Charlie007, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Meiden,

Ons zoontje is bijna 4 maanden, doet redelijke nachten maar heeft periodes dat hij om 05:00 uur komt, maar dat is verder ok, want ik kan gewoon vroeg naar bed.

Alleen, zelf slaap ik alleen zo slecht sinds een aantal weken. Ik ga dan vaak rond 22:00 uur naar bed zodat ik wat extra uurtjes kan pakken, manlief geeft dan de laatste fles. Maar ik wordt dus steeds om een uur of 02 wakker en slaap dan of heel licht, of helemaal niet meer en heb dan ook van die zweetaanvallen (lijk wel in de overgang...echt niet normaal). Ik wordt er zo langzamerhand gek van. Wie herkent dit? Hoe komt het eigenlijk? zijn het de hormonen?

Ik was 3 weken geleden wel weer begonnen met anticonceptie (nuvaring) en heb zelf het idee dat het sindsdien aan de gang is. Ben nogal gevoelig voor alles met hormonen, hetzij de pil of wat dan ook...dus de ring is er nu maar weer uit....want ik wil wel door kunnen slapen nu de kleine het doet ;).

Wie herkent dit en heeft tips? gaat het vanzelf wel weer over? Hou het zo niet heel lang meer uit.

Bedankt,

Charlie

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Same here helaas :( Ik ben vanochtend naar de ha geweest en mn bloed wordt nu gechecked. Heb zelf het idee dat het de hormonen zijn en in dat geval gaat het gewoon weer over (aldus ha). Maar ik lees ook even mee of mensen tips hebben.

3. Charlie007

Vervelend he? Ik denk dat ik ook meer aan beweging moet doen maar ja, met 4 uur slaap per nacht ga ik dat niet redden. je zit dan echt in zo'n cirkel waar je uit moet komen.

Ik weet nu ook niet of ik juist vroeg of op normaal tijdstip naar bed moet gaan. Durf nauwelijks meer naar bed te gaan..je bent steeds bang dat het WEER gebeurt dat je de hele nacht wakker ligt. Hoe lang heb jij er al last van dan?

Had je huisarts het over slaaptabletten? Ik kijk het even een week aan maar langer ga ik het niet trekken ben ik bang.

Succes, Charlie

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Haai :)

Nou mijn hele verhaal ken je maar mijn slapen is dus ook een gigantisch probleem en dan voornamelijk het doorslapen. Ik heb sinds vandaag slaapmedicatie - Temazepam - omdat dit ook niet erg bevoorlijkdelijk is voor mijn BI en PND.

Tja, wat je zelf inderdaad al zegt, je zit in een soort van cirkeltje. Je word al bang om naar bed te gaan omdat je haast weet wat er weer gaat gebeuren die nacht. Ik heb nu dus de slaaptabletten gekregen om te proberen dit cirkeltje te doorbreken en weer 'gewoon' te kunnen (door)slapen.

Succes, tips heb ik helaas niet voor je maar hopelijk kan je snel weer gewoon slapen! En anders maar even babbelen met de HA denk ik..

5. Charlie007

Hey ;),

Het ging goed vannacht! Ik denk dat Ben ten eerste een beetje doorslaapt omdat hij redelijk verkouden is ook. Hij krijgt nu om half 12 de laatste fles en slaapt dan tot 07, echt fijn.

En ik ben met mijn duffe hoofd gisteravond om 21 uur op de fiets gesprongen en in flink tempo een half uur rond de wijk gaan fietsen. Daarma heb ik ontspanningsoefeningen gedaan, een kop avondthee gedronken, een melatoninetablet geslikt en om 22:30 naar bed gegaan ipv een uur eerder en ik sliep zo maar door! Moest er wel even uit voor een plas maar heb de droomslaap gehad (droomde dus) en ik voel me stukken beter. Denk ook dat helpt dat de ongi is doorgezet...voor mijn ongi ben ik ook altijd zo onrustig.

Nou heb ik wat meer vertrouwen....had ook al nagedacht of het wel 'goed' met me ging maar dat is het volgens mij echt niet. Ben toch echt erg gelukkig en zo maar het is wel een drukke maand dus miss. speelt dat onbewust ook mee.

Jij sterkte he Truus! pb binnenkort weer,

Charlie

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat zweten herken ik wel. Was bij mij ook een paar maand na de bevalling een periode heel erg. Dat hoort ook bij het ontzwangeren..

Die nachten zijn soms lastig inderdaad. We deden hier de nachten vaak om-en-om. Of in het weekend ik de ene hele nacht, en mijn man de andere. Ok, ben je ook brak hoor, maar toch anders omdat er ook een lange nacht is.

7. topper12

topper12 Niet meer actief

@ Charlie007 Ja supervervelend! De dokter wil het eerst nog even aankijken en heeft het niet over slaaptabletten gehad (ben ik zelf ook beetje huiverig voor).
    Wat fijn dat je vannacht wel lekker geslapen hebt! Vriendinnetje van me gaf ook al als tip: juist laat naar bed gaan ipv vroeg, misschien ook maar eens proberen :D

8. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Hmm echt vervelend is dat he? Helemaal als het slechte slapen niet eens meer veroorzaakt wordt doordat de baby s nachts steeds wakker is.
    Ik kan op zich wel in slaap komen 's avonds maar zodra ik wakker word s nachts kom ik zo moeilijk weer in slaap! soms duurt het echt uren en als ik net slaap wordt de kleine man weer wakker :( Voordat ik zwanger was sliep ik altijd super goed maar nu, pff.. Je wordt er ook zo moedeloos van. Mn zoontje wordt meestal tussen half 5 en 6 wakker en als hij wel verder wil slapen (ook niet altijd) dan lukt het mij meestal niet.. Ben dan ook echt klaaarwakker maar nog wel moe.
    Maar zijn er dames die dit herkennen van de eerste maanden waarbij het vanzelf beter werd?

9. feetje75

feetje75 Lid

9 okt 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    voor mij heel herkenbaar!
    na mijn eerste (2008) sliep mijn zoontje na 3 maanden door, maar ik niet. als ik naar bed ging, en wakker werd van vb. mijn man of zoontje, dan lag ik de rest van de nacht wakker. gemiddeld sliep ik 3-4 uur per nacht. ik heb zelfs gehad dat ik helemaal de nacht niet sliep. ik leefde puur op adrenaline.
    na ggz-behandeling met slaapmedicatie,(het zou komen door relatieproblemen, die onderhand wel ontstaan waren door alle vermoeidheid)was er weinig verbetering. toen ben ik zelf verder gaan zoeken. zo ben ik via mamakits (haarlem) terecht gekomen bij eileen engels. een pnd-deskundige.
    de slaapproblemen kwamen door de disbalans van mijn hormonen. ik ben toen ook behandeld met hormonen. na 2 jaar voelde ik me eindelijk weer een beetje mezelf, behalve rond de menstruatie.
    sinds ik opnieuw zwanger ben geraakt, sliep ik weer als een roosje.
    nu ben ik na de bevalling meteen preventief begonnen met de hormoonbehandeling. ik ben twee weken geleden bevallen, en tot nog toe, gaat het goed. wel heb ik nog steeds de angst dat het weer terug komt, dat is wel eens frusterend.
    ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.
    mocht je meer willen weten, mag je me altijd pb-en.
    veel sterkte ieg!!
    liefs
    f.

10. Charlie007

Bedankt Feetje,

Ik ben heel gevoelig voor hormonen en schommelingen. Heb ook een goede zwangerschap gehad en heel goed geslapen altijd maar nu merk je na 3 maanden dat je eigen hormoonhuishouding weer op gang komt, de haren weer enorm beginnen uit te vallen etc.

Weet je dat ik nu echt denk dat mijn slaapstoornis van de laatste weken door het starten met de Nuvaring is gekomen? Ik voelde gewoon een soort spanning in me opbouwen die 3 weken van die ring...de spanning die je hebt net voor je ongesteld moet worden...heel vaag en ik had ook van die irrationele buien en moodswings, niet normaal. Opeens dacht ik: die ring moet er uit, en 3 dagen erna slaap ik weer prima. Heb gewoon het idee dat ontzwangeren en anticonceptie bij mij niet goed samenwerken. Je moet het natuurlijk langer geven maar daar heb ik dan het geduld niet voor. Dan maar op een andere manier voorzichtig zijn ;).

Denk ook dat ik meer moet bewegen (ben thuis mama) en meer naar buiten maar ik gun de baby momenteel even veel rust en regelmaat om een goed ritme te krijgen. Daarna ga ik weer lekker sporten.

Maar goed, voor nu gaat het weer ok. De kleine sliep vannacht van 22 tot 07:30 en ik ook zo ongeveer. Voel me dus stukken beter. Neem ook melatonine tabletjes in de avond.

Groetjes, Charlie

11. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi,

Héél herkenbaar en heel frustrerend!

Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar volgens mij heeft het (ook) te maken met het wel of niet voeden op bepaalde tijdstippen. Bijv. als je altijd voed rond 23.00 en daarna in slaap valt en dat gebeurt dan niet (voeden rond die tijd) mist je lichaam de oxytocine die dan vrij komt. En ook het idee van dat je als je in slaap valt dan weer snel wakker moet worden om je kindje alsnog te voeden, en door dat idee kun je misschien (onbewust) ook moeilijker slapen.
    Eigen theorietjes, ik zit met hetzelfde probleem dus het houd me wel bezig!

12. Charlie007

Hey Sijke,

We hebben dezelfde banner!

Nee geef geen borstvoeding maar vervelend dat je er ook zo'n last van hebt. Kan me voorstellen dat als je wel bv geeft dat je lichaam inderdaad alert is op bepaalde voedingsmomenten en dat met de oxytocine, daar zit wel wat in.

Slaapt jullie kindje nog niet helemaal door? Die van ons vanochtend weer vroeg maar heeft reflux en heb het idee dat hij daar af en toe last van heeft in bed. Hij gaf echt zo'n noodkreet.

Sterkte he, het zal overtijd wel goed komen. Die van ons slaapt al veel vaster dan een maandje geleden dus dat scheelt. Heeft op zich ook een heel mooi ritme.

Charlie

13. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi Charlie
    Fijn dat je toch weer een goede nacht te pakken had, dan ziet de wereld er weer anders uit he!

ik heb trouwens voorheen wel de nuvaring gebruikt, zonder problemen, juist omdat het een lage en locale afgifte van hormonen is, maar kan me voorstellen dat het na de bevalling en tijdens het ontzwangeren toch weer anders kan zijn (met dat laatste dus geen ervaring).

Nee, zoonlief slaapt nog niet door, maar heeft best een redelijk ritme hoor, het is ook vooral een combinatie met de rest van het gezin en andere drukte eromheen, wat ik nu dus niet goed kan hebben met ook nog de voedingen 's nachts en het slecht inslapen. Maar dat terzijde!

En succes met de refluxklachten!

Deel Deze Pagina