Bij hoeveel dpo 'kun' je testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wonderbaby1, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Nou bedoel ik, normaal zeggen ze dat je op NOD kunt testen dus dag dat je ongesteld moet worden.
    Nou heb ik ovulatie testen gebruikt en die waren op 3&4 juli positief, als ik dus uit ga van 5 juli ei hoeveel dpo test je dan normaal gesproken? En dus niet vroeger..

Alvast bedankt!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had op 9dpo getest.

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Dankje! Ik bedoel dus eigelijk hoeveel dpo normaal gesproken nod is.. Had begrepen dat bij jullie eigelijk een drieling was dus je maakt dan meer HCG aan toch!

Denk dat het toch al einde oefening is, heb klein beetje bruin gehad(had dat ook bij de zwangerschap van m'n zoontje en van de daarvoor, mk 9wk) maar toch denk ik dat het over is.. Helaas

4. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Normaal gesproken volgt je nod zo´n 14 dagen na je eisprong. Maar je cyclus kan anders in elkaar steken hoor. Zelf heb ik na pakweg 10 dagen al mijn menstruatie/nod. Dan test ik dus rond 10 dpo (als ik dan al niet ongesteld ben geworden uiteraard).

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ja ik ging normaal ook van 14 dagen uit maar iemand vertelde dus weer 12 dpo dus toen was ik helemaal in de war! Mede door m'n ei later..

Denk dat ik morgen Ff een test haal voor de zekerheid dan kan ik me er bij neerleggen dat het niet zo is

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik testte 9 dpo posi

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    14 dagen wordt altijd genoemd als standaard, maar het verschilt sterk per persoon op hoeveel dpo je normaal ongesteld wordt. Toch is 14 dpo wel een goede periode om aan te houden om te testen, dan test je in ek geval waarschijnlijk niet te vroeg.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe kun je twee weken na de eisprong (14 dpo) een zwangerschapstest doen. Veel eerder zou ik niet testen, want daar is het simpelweg nog te vroeg voor en dan is de uitslag onbetrouwbaar.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

De gemiddelde luteale fase is 14 dagen, (de fase dus van je eisprong tot aan je eerste menstruatiedag.
    Dus normaal gesproken ga je testen op 14 dpo, dat is gemiddeld genomen je NOD.

Ik temp, en fertilityfriend gaf aan dat op 10 dpo 30% van de vrouwen positief test en 3 dagen later 60%.
    Als je de pech hebt van een late innesteling, test je nog wat later: bij Thirza testte ik pas op 33dpo voor het eerst positief (heel licht), vorige zwangerschap 18 dpo een lichte test) en nu 13 dpo een knaller.
    Kan dus ook per zwangerschap nogal verschillen :)

Deel Deze Pagina