Hoi, Ik ben 13 weken zwanger en maak me zorgen.. Gisteren overdag kreeg ik wat lichte buikpijn en savonds toen ik naar het toilet ging, zat er een dikke bruine pasta-achtige veeg in mn slipje. Echt heel dik spul. Erna verloor ik met plassen nog wat bruin bloed, wat slijmerig. Ik heb toen het hartje geluisterd en dat klopte wel gewoon als altijd. Ik heb toen mn VK gebeld en die zei zolang het geen rood bloed is ik me niet druk hoef te maken, en een echo het bloedverlies alleen maar kan stimuleren. Ik vraag met toch af hoe het komt. Heb vandaag ook nog een beetje een zeurderig trekkerig gevoel in mn baarmoeder, maar heb wel het idee dat dat meer is van het groeien van de baarmoeder. Ook wat lichte pijn in mn onderrug, en verlies nog steeds klein beetje bruin. Ik heb niet gevreeen, mn man zit in het buitenland. Wel heb ik de afgelopen tijd erg veel en heftig lopen niezen door allergie. Kan het daarvan zijn dat er wat bloedvaten zijn gesprongen? Ik maak me nog steeds wel zorgen. Het hartje is wel nog steeds goed te horen. Wat kan het zijn? en is de lichte buikpijn normaal? het is meer gevoelig, zeurderig. pijn kan ik het niet noemen. Groetjes Susan
HOi suus, Ja door het niezen kan het zijn dat er een haarvatje is geknapt. De druk in jebuik wrod dan vergroot waardoor de baarmoeder mond langs de vaginawand kan schuren. Dit kan er voor zorgen dat er een haarvatje knapt. Bruin wijst op oud bloed dus het is dan al een tijdje eerder gebeurt. De pijn die je voelt heeft et maken met het groeien van de baarmoeder. Imke