cyclus ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Jan 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

zeg nog even een vraagje he !?

Ik snap helemaal niets van dat tempen.
    Jullie zien bijv wanneer je vruchtbaartste periode is en dan kijk ik naar zo'n
    temp kaartje (op het forum hier) en zie ik niet wat ik moet zien haha Embarassed

wie kan me helpen?
    heb inmiddels ook een cyclus kalender uitgeprint en ben ook ongi op het moment
    ik weet dat je hem moet gaan invullen op de laatste dag van de menstruatie..
    aangezien ik totaal me cyvclus niet ken (komt omdat ik na een halfjaar menstureren gelijk de pil in me hadden gedrukt kreeg van me moeder) wil ik toch even weten hoe die loopt en van hoeveel dagen die is. :oops:

2. jacqueline1983

Jun 10, 2006
    96
    0
    0
    verzorgende in verzorgingshuis
    sint philipsland
    je moet beginnen met tempen op de 1e dag van je ongesteldheid! :)

3. Niet meer actief

ja en dan? Wat moet je zien? ik heb nu 37,5 ben vandaag ongi geworden.
    Ik temp met een oorthermometer is dat goed?

4. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    volgens mij kan je het beste 's ochtends tempen, en dan NIET eerst uit je bedje gaan! leg hem dus op het nachtkastje.. volgens mij is rectaal (dus achter) de beste methode. maar ik ben geen expert.. misschien zijn er meiden die er nog meer over weten?

5. Niet meer actief

oke dank je wel ik hoop iderdaad dat er nog meer dames zijn die even reageren en die me kunnen vertellen hoe dat nou werkt en bij welke tempratuur je het meest vruchtbaar ben!?

6. Niet meer actief

oke dank je wel ik hoop iderdaad dat er nog meer dames zijn die even reageren en die me kunnen vertellen hoe dat nou werkt en bij welke tempratuur je het meest vruchtbaar ben!?

7. yessyca

yessyca Actief lid

Jan 4, 2007
    131
    0
    0
    dat vind ik ook een hele goede vraag, want ik vroeg me dat ook al af :D k lees even mee in dit topic naar het antwoord ;)

8. Niet meer actief

jaja ik vind het ook een goeie vraag haha ik wou alleen dat er ook even iemand was die me duidelijk vertelde over hoe zo'n cycluskalender werkt en wat die tempraturen nou precies zeggen maar volgens mij is iedereen die daar antwoord op h'ebt aan het klussen want ik krijg niet het goede antwoord hahahaha ;)

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Kijk eens op temperatuurkaartjes, blz 1. daar staat wat info.

In ieder geval tempen als je wakker wordt.
    Liefst op dezelfde tijd.
    Liefst rectaal.
    Beginnen op 1e dag ongesteldheid.

Iedere dag invullen op je tempkaartje. En dan een lijn tussen de verschillende punten trekken. Dan kan je daaruit afleiden, wanneer je eisprong plaatsvind.

www.fertilyfriend.com is ideaal. Je meot wel een beetje engels kunnen. (weet niet of ik het goed geschreven heb --> zie tempkaartjes).

10. Niet meer actief

ik snap er zo bar weinig van en ik kan niet vinden wat zoek op die forum van die temp kaartjes en als ik op die site kom van die tempkaartjes wordt ik nog gekker als wat ik ben snap er echt weinig van raak er gefrusteerd door :S

11. poessie1

poessie1 Actief lid

Jul 5, 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

Iedereen z'n tempkaart ziet er weer anders uit, het is niet echt te zeggen dat je bij een bepaalde "vaste" temperatuur het vruchtbaarst bent (bijvoorbeeld bij 37 graden), dat is voor iedereen verschillend. Meestal is het zo, dat als je temp op een gegeven moment stijgt, en dat minimaal 3 dagen achter elkaar, dan is je eisprong geweest. Het tempen geeft een duidelijk beeld wanneer je eisprong is geweest, als je een volledige cyclus hebt getempt. Dan kun je aan het eind van je cyclus dat mooi terug zien en heb je een goed beeld.
    Bij mij is het altijd zo, dat als mijn temp aan het eind van de cyclus weer beneden de 37.1 komt, ik weet dat ik ongesteld word. Maar bij anderen is dat bijvoorbeeld 36.8.
    De site van fertility friend heeft mij erg geholpen!

Oja en volgens mij is een oorthermometer geen probleem, als je die dan wel altijd gebruikt. Dus niet de ene dag oor en de andere dag rectaal, want dat kan verschillen geven.

In ieder geval veel succes!

12. poessie1

poessie1 Actief lid

Jul 5, 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Oja, ik vond de site van fertility friend ook heel ingewikkeld toen ik er voor het eerst kwam, snapte er niets van. Na een tijdje ben ik het weer eens gaan proberen en toen lukte het. En dan gaat het steeds makkelijker. Nu vind ik het een hele handige site.
    Succes!

13. Niet meer actief

nou het is me gelukt hoor mijn tempkaartje staat er ook op op het forum voor de tempkaartjes hahaha moet niet vragen hoe maar me vriend moest er aan te pas komen ;)

Ik hou het voor alle zekerheid ook gewoon eventjes op papier bij voor het geval dat het weer mis loopt ofzo haha

hoop dat ik het idd ook beter ga snappen ;)

Share This Page