Hallo dames, Ik ben nu 5 weekjes zwanger. Ik heb vanaf di tot vr last gehad van het verliezen van oud bloed. Echt donker bruin/zwart. Vanaf vr mid niets meer verloren. Behalve (voor mijn gevoel) liters afscheiding. Sinds vanmiddag heb ik weer last van licht bruine afscheiding. Het is minimaal, maar ik wordt er zo onzeker van. heb in nov en febr miskramen gehad, dus de angst voor bloedverlies is zo groot bij mij. De verkoskundige zei van de week dat het van de innesteling kan zijn, maar duurt dat zoveel dagen. En kan het na zo ineens weer beginnen? Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik dit niet gehad. 16 juni echo (7 weken) Duimen voor goed nieuws!
ze zeggen dat zolang het niet rood is je je geen zorgen hoeft te maken maar begrijp best dat je dat wel doet.. zolang het bruin is is het oud.. hoop op een mooie echo voor je!
Spannend hoor.. Ik heb het ook gehad van week 5 tot week 6 en was echt helemaal in de stress! Tot nu toe lijkt alles nog goed te gaan zie banner, hoop dat bij jullie ook alles goed zit!
Irritant he? Ik heb het de vorige 2 zwangerschappen gehad en dit keer gelukkig niks. Het was niet gerelateerd met mn issue in zw1 en van de 2e zw gezonde dochter gehad. Hoeft dus niks te betekenen . Sterkte met wachten tot de 16e!
Bij mij was dit 1 van de eerste symptomen. Toen ging ik een test doen want ik had er nog niet eerder last van gehad. Het lijkt me dan ook dat het er juist bij hoort. Ik zou me er geen zorgen over maken en het zien als een goed teken. Je lichaam maakt zich schoon voor het kleintje Gefeliciteerd!
Ook ik heb gisteravond wat bloedverlies gehad tijdens het afvegen, ik ben nu 6 weken rond. Het was eerst wat rood/waterig, en daarna bruin/waterig. Vannacht geen last meer gehad, en vanochtend (tot nu) ook niks ad hand. Dit maakt me ontzettend onzeker! Ik voel me namelijk vanaf het begin van de zwangerschap redelijk goed, geen misselijkheid alleen wat vermoeid (daardoor maak ik me ook zorgen). Ik heb de vk gebeld en zij zegt dat het van alles kan zijn, en dat het kan zijn omdat je baarmoeder goed doorbloed wordt, of misschien een blaasontsteking.. Ze zei dat een echo nu nog geen zin heeft, ik heb deze staan (eigen verzoek) op 11 juni.
ik heb bij mijn vorige zwangerschap zeer regelmatig last van bruin/lichtroze bloedverlies gehad... deze keer minder, maar dat komt denk ik vooral omdat ik nog utrogestan gebruik, dat houdt het als het goed is tegen... Vorige keer ook eigenlijk tot een week of 12-13 veel last van gehad... en een heel lief klein mannetje rondlopen nu, dus deze keer maak ik me er veel minder zorgen om
Ik had dat bij elke miskraam, ik merkte t pas als m'n testen lichter werden dat t echt foute boel was. Dus zou gewoon af en toe even testen?
Bedankt allemaal voor jullie reactie's. Het stelt me wat meer gerust dat het herkenbaar is, en niet altijd fout hoeft te gaan. Heb sinds maandag mid geen bruin verlies meer gehad. Vanochtend nog een zw test gedaan, en de test had een mooie knalstreep. Heb verder nog niet veel symptomen. Behalve veel afscheiding, en heel erg moe als ik thuis kom van het werk. Nog 2 weekjes wachten tot de echo. Is jou bloedverlies gestopt roosvb?
@bloemig: ja ik heb nergens meer last van sinds maandagavond, gelukkig! Fijn dat het bij jou ook gestopt is! Heb soms nog wel een beetje van die menstruatie achtige kramp, maar minimaal. Ook bij opstaan voel ik een soort van steekje.
O nee Verloskundige even bellen misschien dat je je echo eerder kunt krijgen ook al is het even ter geruststelling.
Met 6 weken kan je toch best wel al wat zien? Ik had bij mijn dochter een echo met 6.3 wkn Kunnen ze best wel zien of het goed is of niet
Het hoeft niets te betekenen. Ik verloor zelf ook langer dan een week oud bloed. Ook had ik nauwelijks last van symptomen en raad ik je aan om geen zw testen meer te doen, want deze namen bij mij heel erg af (wss te hoog hcg) Naar vk geweest en niks aan de hand. Waarschijnlijk gewoon innestellingsbloed
Ik zou ook de vk bellen, denk dat je dat wel al gedaan hebt.. Probeer rustig te blijven, het hoeft idd niks te zeggen... Het is oud bloed.... Ik hoop dat alles goed is met de kleine! Hou ons op de hoogte. Succes meid. X
Ik snap je onzekerheid heel goed! Ik ben vandaag 5 weken en 5 dagen zwanger en ontdekte net ook een dikke veeg bruin bij het afvegen. Heb al een echo staan voor over 2.5 week, hoop dat het goed gaat tot die tijd. Ben nu ook heel bang dat het misgaat
Gebeld met het ziekenhuis, maar ze vinden het niet iets verontrustend. Wegens vakantie periode van de artsen kan ik echt niet eerder dan 16 juni terecht. Belachelijk! Bruin verlies is vanmiddag weer gestopt. Kon het niet laten om een zw test te doen, en ik heb nog niet eerder zo'n mooie knaltest gezien. Duimen maar!!