Hallo iedereen, Net als de rest hier zouden mijn vriend en ik dol graag zwanger worden. We zijn begin okt. gestopt met de pil( die ik 4 jaar heb gebruikt) Ik ben toen meteen ongesteld geworden(stopweek) en zit nu te wachten tot ik weer ongesteld wordt. Normaal was ik gister of vandaag ongesteld geworden. Ik heb al twee week het gevoel alsof dat elk moment kan gebeuren.. dat zou het ontpillen dan wel zijn. Maar aangezien voor mij alles nieuw is 1e cyclus 1e kindje. Dus ben ik erg benieuwd hoe dit bij jullie ging. En of jullie vinden dat ik al zou moeten testen of gewoon maar moet blijven afwachten. Wat ik nu al moeilijk vind! Dus erg veel respect voor de vrouwen die al veel langer zitten te wachten. Ook al zit er niets anders op dan wachten. De kans op een eisprong bij de 1e cyclus is toch echt erg klein? Liefs.
Hoi Woezy, Mijn cyclus was 2 dagen langer, en hoelang hij deze maand is weet ik nog niet, maar zal daar wel in de buurt zitten. Ik had niet de behoefte om meteen te testen, maar had ook geen symptomen. Jij misschien wel? Na het stoppen met de pil is de kans groot dat het wat langer duurt voordat je ongesteld wordt (ontpillen), je eigen cyclus moet op gang komen. Succes met zwanger worden in ieder geval! Liefs, Vivian
Hoi Woezy! Van pillen en ontpillen heb ik niet zo veel verstand (voordat wij begonnen was ik er al een poosje vanaf, beetje pilmoe zeg maar...) Maar ik wilde toch gewoon even hoi zeggen en welkom en jullie hele veel succes wensen en vooral ook veel plezier Tis toch een superleuke en spannende tijd als je probeert een kindje te krijgen En als je normaal gesproken nu ongeveer ongesteld zou worden, dan zit je nu ongeveer op dag 28 denk ik? Met een normale cyclus (als daar sprake van is, zo direct na de pil) zou je nu overtijd zijn denk ik. Dus voor zekerheid: testje doen En anders gewoon nog even afwachten Succes!
Wat spannend allemaal! Wij zijn ook nog niet lang bezig en bij mij duurde de eerste cyclus 37 dagen, de vorige 23.. Het ontpillen kan vreemde dingen met je lichaam doen. Elke vrouw is anders. De ene is zomaar ongeseld en de ander moet er soms maanden op wachten. Ik wens jou en je manlief veel succes! En maar hopen dat het snel raak is!
Dankjullie voor de reacties! vivian: Nee ik heb ook geen enorme behoefte om te testen. Al vliegt mijn vriend al met de testen door het huis. Maar vanwege het gevoel (matige kramp) weet ik niet echt wat ik daar mee moet. bosuiltje: Dankjewel erg leuk! Ja erg spannend allemaal. Klopt ik zit vandaag op dag 28. Eisprong zo snel na het stoppen van de pil?
NW83: 37 dagen.. dan moet ik nog even ik zit op dag 28. Heb je al die tijd gewoon gewacht tot het kwam of heb je ook getest? Mijn vriend wil dolgraag testen " misschien ben ik wel gewoon een goeie klusjesman" hoor ik om het uur. Maar zelf voel ik er niet zoveel voor. Na 4 jaar de pil zal het wel even duren denk ik? Laten we het hopen. Hoop voor jullie ook snel positief nieuws te horen!
Zelf was ik erg blij met mijn 37 dagen! Een vriendin van me heeft bijna 90 dagen moeten wachten op haar eerste ongesteldheid. Zelf heb ik vanaf mijn 15e, dus 13 jaar, aan de pil gezeten. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik maanden zou moeten wachten, vandaar dat de 37 dagen meevallen! Misschien toch een test voor de zekerheid?
Inderdaad dat is 37 dagen prima te doen. Ik heb eigenlijk geen verwachten. Als ik alle verhalen hier lees zijn de verschillen zo groot. Dat zo`n klein pilletje je lichaam zo overhoop gooit eigenlijk best apart. Misschien inderdaad maar een test gaan doen.
Je zou over een paar dagen kunnen testen om zwangerschap uit te sluiten. Ik was wel gelijk na stoppen met de pil zwanger. Het kan dus wel!
Hoi Woezy! Wat leuk en spannend! Ikzelf ben pas vanaf 3 nov gestopt met de pil.. ben nog steeds op mn onttrekkingsbloeding aan het wachten, maar denk dat die niet meer komt en dat ik nu gelijk in mn 1e cyclus zit. Raar hoe een lichaam in elkaar zit en hoe die inderdaad door zo'n klein pilletje overhoop gegooit kan worden! Als dit mn 1e cyclus is zit ik vandaag op dag 34. Heb nog nergens last van. Jammer genoeg is het niet bij iedereen hetzelfde. Vaak zijn het ontpillingsverschijnselen die je in het begin voelt.. maar het kan ook zijn dat je een van de gelukkige bent die gelijk zwanger is! Dat zou echt geweldig zijn! Ik zou zeggen, een testje wagen!! Spannend en succes!!
Sprits: Na hoeveel dagen heb jij getest? Wat een geluk dat het de 1e keer al raak was! Kiewie: Dankje. idd erg spannend en leuk! Wat raar dat je nog geen onttrekkingsbloed hebt gehad. Hoop voor jullie dat het snel komt.
De impact van de pil op je lichaam vind ik ook bizár... Nooit over nagedacht toen ik er aan begon; maar nu... Ik werd na het stoppen na 27 dagen spontaan ongesteld; nooit gedacht dat het al zover zou zijn. Ronde erna duurde 36 dagen (of 37; werd de avond van de 37e dag ongesteld), dus ook best netjes... Benieuwd wat er nu zal gebeuren! Wat zijn jullie ervaringen... na de eerste cyclus; werd het daarna ineens nog weer heel lang, of werd de cyclus daarna juist weer korter/normaler?
Dankjullie. Ik ga in ieder geval maar tot woensdag wachten. Heb nog steeds het gevoel alsof ik elk moment ongesteld wordt. Al heb ik dat gevoel al een dag of 10. Ben benieuwd.....
ik heb de eerst 4 cyclussen gewoon gewacht.. momenteel test ik.. rond mijn nod weliswaar aangezien deze varieerd... Nu... ben ik overtijd... spannend....heeeeeell spannend!!