Frequentie klussen; kwaliteit versus kwantiteit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sakura, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakura

Sakura Niet meer actief

Ik heb even een interessant discussie punt (vind ik zelf :p)
    Ik lees op internet tegenstrijdige berichten over de freqentie van klussen..

Site nummer 1 zegt: om de 2 of 3 dagen, want als je elke dag doet heb je minder sperma cellen

Site nummer 2 zegt: kan gerust elke dag. Het gaat niet om de hoeveelheid spermacellen, want er is immers maar 1 nodig, het gaat om de kwaliteit en na 1 dag zijn ze levendiger

Ik ben geen geleerde maar wat site 2 zegt klinkt mij aardig logisch in de oren. Wat denken jullie en/of hebben jullie van deskundigen gehoord?

2. Wensje2013

Wensje2013 Actief lid

21 okt 2012
    190
    0
    0
    Breda
    Geen idee, maar ik ben ook wel benieuwd! Vind beiden aannemelijk klinken.....

Wat ik overigens het meeste lees is om de dag klussen....

3. angels1980

angels1980 Actief lid

27 aug 2012
    112
    0
    0
    met me meiden knutselen en dansen
    durf het je ook niet te zeggen
    de ene keer klussen we elke dag en de andere keer om de dag
    dus t zal om t even zijn
    maar ik zou doen wat je gevoel zegt te moeten doen
    dan zal dat vast goed komen

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als je man een gewone goede zaadkwaliteit heeft, dan kun je volgens mij gerust elke dag klussen rond je eisprong.
    Maar goed, je weet dus vaak niet hoe t gesteld is met t zaad van je man ;)

5. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik denk inderdaad ook dat het aan de zaad kwaliteit ligt van je man. Is die gewoon goed dan maakt het volgens mij niet zoveel uit of je het dagelijks doet of om de dag. Is die wat minder is het denk ik beter om ze op te sparen en het om de dag te doen.

Wij deden het om de dag, en tijdens de eisprong elke dag.

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik lees graag mee. Ben ook wel benieuwd want hier stellen we het klussen soms uit omdat we gisteren nog maar klusten terwijl we er wel gewoon zin in hebben..

7. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Mijn man had een beetje slecht zaadkwaliteit, toch is het ons spontaan gelukt net voor IVF. Ik weet nog heel goed dat we toen 2 dagen er tussen gelaten hadden toen het RAAK was:))succes....

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn vriend heeft goed zaad , laten testen in ziekenhuis omdat ik naar de gyn. Moest. Hij heeft ook al 1 dochter en een vlinder kindje.

Toch zei mijn Gynacoloog dat elke dag of om de dag echt niet zo goed is ookal is je zaad perfect.
    Als je seks heb en je man komt in je klaar , dan blijft er altijd sperma hangen. Heb je veel seks dan blijft er dus ook oud zaad hangen waardoor de nieuwe zaadjes niet goed kunnen doordringen.

Zowiezo heb ik er al snel last van als ik veel seks heb en mijn vriend veel klaarkomt in me. Ik kreeg vaak buikpijn. Bleek op echo dat het te veel ophoopt zeg maar. Ik moet dus ook goed uitplassen als ik seks heb gehad.

Kijk wat er echt waar van is , hij zal het niet voor niks zeggen denk ik.

Nou moet ik eerlijk zeggen , wij vrijen ook vaak en hij komt ook veel in me klaar. Probeer echter de week voor me eisprong iets minder te vrijen of in iedergeval niet in me klaarkomen.

Ik vind het een boeiend onderwerp omdat iedereen wat anders zegt en overal wat anders staat.

9. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Idd wat is wijsheid !

Rond mn eisprong heb ik meestal gigá zin dus is om de dag niet altijd haalbaar en word dan elke dag maar sommige rondes ook 1 of 2 dgn tussen gelaten.....lastig ja

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben het eerst om de 2-3 dagen geprobeerd. De maand dat we het elke dag (gedurende 8 dagen) rond de eisprong hebben gedaan is het gelukt.

11. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Ik vind het ook enorm verwarrend allemaal..
    Waarom maken we niet ons eigen onderzoekje dan. Tot dusver klonk Podiki namelijk het aannemelijkste aangezien het een succesverhaal is!

Hoe ging het bij jullie? Wat was jullie klusplan in de maand dat het raak was?

12. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Jammer genoeg zijn gynaecologen het onderling hierover dus ook niet eens. Mijn gyn vond het geen enkel probleem wanneer we het rond de eisprong elke dag deden. Hij raadde dit zelfs aan. Nu ben ik voor de tweede keer zwanger en bij allebei de zwangerschappen hebben wij het rond de eisprong dus meerdere dagen achter elkaar gedaan. Het zal toeval zijn dat het precies in deze maanden gelukt is, maar kwaad kon het in ieder geval hier niet!

Deel Deze Pagina