Hallo Dames, k heb een vraag waar ik graag meer duidelijkheid over zou hebben. Ik heb een cyclus van 28-29 dagen. Is het dan zo dat ik altijd rond de 12 -14e dag mijn ei zou moeten hebben? Tijdens deze periode was mijn vagina nl erg droog en niet zoals omschreven word hoe het moet zijn: - helder, valt te vergelijken met rauw eiwit - eerder vloeibaar, je kan er een draad mee trekken als je het tussen 2 vingers houdt en die langzaam opent - veel slijm, voelt heel vochtig aan. Een week geleden kreeg ik pas die overtollige witte vloed. ik zat toen een week voor mijn NOD ( waar ik nu nog op wacht ) Ik heb dus het idee dat ik mijn vruchtbare periode helemaal verkeerd heb. Ik zit er over te denken om ovulatie testen te kopen. Probeer op internet steeds duidelijkheid te krijgen over het gebruik daar van Heeft iemand daar positieve ervaring mee en zijn die test makkelijk in gebruik? Liefs Ikke Ik v
Deze maand heb ik dus precies wat jij hebt... Ik dacht dat mijn eitje al geweest was, maar vandaag ineens erge kramp en idd behoorlijke witte afscheiding.... Daarvoor was het erg droog, terwijl ik normaal voor mijn eisprong toch wel wat waterige afscheiding heb... Dus ja...ik kan je helaas niet helpen want ik zit met hetzelfde..
Kan het zijn dat je iedere maand op een andere dag je ei hebt? Ik zou wel eens een test wilen doen die dat duidelijk aan geeft, heb jij ervaring met ovulatie testen?
Ik heb deze maand ovulatietesten gekocht. En ik vind ze wel erg handig!! Volgens m'n banner heb ik m'n eisprong al gehad terwijl de testen uitwijzen dat ie er binnen enkele dagen aan zit te komen. Geeft een stuk meer rust moet ik zeggen
Ja dat idee heb ik ook! Ik ben ruim voor mijn banner ei aan het klussen geslagen en 3 dagen na mijn banner ei even rust genomen om het zo maar te zeggen maar volgens mij kreeg ik mijn ei pas vrij laat. Ik wist dus niet dat dat kon..
Volgens mij is het ruim genomen dat je 10 tot 16 dagen na je ei ongesteld wordt. Dus je kunt idd best een wat latere eisprong hebben!
Ik kan je niet echt helpen Angela, ik snap er zelfs namelijk ook niets van. Je vroeg of je ei ook iedere cyclus op een andere dag kan komen, kijk maar naar mijn onderschrift. Nog even en ik kan een Bingo beginnen met zoveel verschillende getallen. Ik ga binnen kort een lottobiljet kopen en ik zet deze getallen er op. Ik temp wel maar gebruik geen ovutesten omdat ze in mijn geval niets opgeleverd hebben.
hallo, Ik hoop dat ik jullie wat duidelijkheid kan geven. Ik ben begonnen met ovu-testen, hier was nooit wat op te zien. Toen ik naar de gyn. ging omdat ik zo onregelmatige cyclus had, heb ik ovu-testen van Clear bleu gekocht, wel duur maar..........bij mij werken ze!! Ik kreeg een raar soort buikpijn en dacht, laat ik eens zo'n test doen, en ja hoor een positieve ovu-test. Inmiddels moest ik ook gaan tempen van de gyn. Clearbleu gaf op 24 mei een positieve test en volgens mijn temp.lijst heb ik 25 mei de eisprong gehad! Deze maand weer, volgens cb. 21 juni en volgens mijn temp. lijst ook rond die datum. Weet bij mij mijn cyclus duur niet, ook lastig!! hahaha Vorige keer werd ik dag 13 ongi en nu zit ik al op dag 14 van mijn cyclus of nog meer. Afwachten........ succes, hoop dat je er wat aan hebt, maar mocht het nodig zijn, de nieuwe cb liggen alweer klaar!!
Hoi, Bedankt voor je antwoord, als ik vandaag of morgen ongi word dan zal ik de ovulatie testen in gaan slaan haha. ben toch benieuwd of mijn eisprong echt rond de 14e dag is... Hoe vaak test jij met zon ovulatie test per cyclus ? Liefs ikke
Hoi, ik had hetzelfde en heb toen bij de drogist het apparaatje 'Persona' gekocht. Fantastisch ding! Ik was gelijk de eerste maand zwanger! Mijn vriendin was met drie maanden zwanger toen ze de Persona ging gebruiken. Het is een apparaatje dat je cyclus in kaart brengt en je ovulatie berekent, zodat je niet zwanger zou raken.... Op 'groene' dagen is het veilig om sex te hebben, op 'rode' dagen niet. Nou, je begrijpt het al, je kan dat apparaat ook omgekeerd gebruiken! Op 'rode' dagen gingen we ervoor! En het werkte. Succes!
Ik let ook niet op mijn banner hoor...het werkt toch per vrouw verschillend. Maar aan mijn temp kan ik wel aardig zien wanneer ik mijn eitje ongeveer heb...
n hem ook na een zwangerschap gebruiken. Je moet de eerste maand 16 testjes doen. De persona slaat als het ware jouw persoonlijke cyclus op en kan aan de hand daarvan bepalen wanneer je vruchtbaar bent. Het is dus een anticonceptiemiddel, maar volgens mij gebruiken de meeste dames hem juist om zwanger te worden. Apparaatje gaat circa 7 jaar mee.
Het is even een aanschaf...ik dacht me te herinneren rond de 70 euro. Maar dat is eenmalig en voor de eerste twee maanden zitten de teststaafjes er al bij. Daarna moet je deze los kopen per maand voor ongeveer 10 euro, dacht ik. Het is een apparaat wat je meermalig kan gebruiken. Hoe langer en consequenter je hem gebrukt, hoe nauwkeuriger het apparaatje jouw persoonlijke cyclus opslaat.
ik ben de eerste ronde met ovulatietesten al zwanger geworden, dus ik ben er erg over te spreken. Ik dacht namelijk ook dat ik mijn ei met dag 14 had, maar nu had ik mijn eisprong al met dag 11 en daar was ik zonder testen niet gauw achter gekomen. denk ik.