Hallo, Ik wilde vragen of dat iemand weet of de duur van je cyclus afhankelijk is van het feit hoe lang je zwanger bent. Of is alleen de eerste dag van de laatste menstruatie van belang? O ja, telt een pilmenstruatie dan ook mee (ben namelijk meteen zwanger geworden!). Dank je wel alvast! Liefs, Mojs
Normaal reken je vanaf de eerste dag van je menstruatie als je een cylcus hebt van 28 dagen. In jou geval zal je dmv een echo de termijn moeten bepalen denk ik.
Ja, dat is van belang, mijn cyclus was 35 dagen, dus dan reken je niet vanaf de de eerste dag van mijn laatste menstruatie, maar een week later. Een termijnecho bevestigde dat.
Mijn cyclus was ook onregelmatig en de laatste duurde ook 35 dagen en het verschil met de 1e dag van de laatste menstruatie was na de termijnecho maar 1 dag! Als je een cyclus hebt van 28 dagen kan je niet alleen op dag 14 bevrucht worden, dus bij een cyclus van 35 dagen hoeft dat niet op dag 17 of 18 te zijn! Er zit een marge in je vruchtbare periode. Met de termijnecho wordt die bijgesteld aan de hand van de grootte van de foetus, want iedere (gezonde) foetus blijkt in het eerste trimester even hard te groeien.