Net zwanger en heel ontzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MH1113, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik weet nu sinds donderdag dat ik zwanger ben! :D
    We zijn super blij want het wordt onze eerste baby!

Maar zelf ben ik er heel onzeker over, eerst voelde ik allemaal steekjes en krampjes , gevoelige, donkere, grotere, vollere borsten en borrelde me buik heen erg, nu heb ik alleen nog last van m'n borsten en af en toe beetje buikpijn...

Dit maakt me heel onzeker vooral omdat ik nog maar zo kort zwanger ben, en het duurt nog wel even voordat ik naar de vk moet..

Me moeder zei dat ze zelf noooit misselijk ofzo is geweest van mij, en dat ik er nog van moet genieten omdat het snel genoeg kan gebeuren dat ik de hele dag boven de wc hang.. Maar toch zou ik liever nu al misselijk zijn ( ik weet dat het dom klinkt ) maar dan weet je tenminste dat het goed zit.. :)

Hebben julllie ook last gehad van zo'n erge onzekerheid? maar is alles uiteindelijk toch goed gekomen? :)

2. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid

whaha heb hier nog tas vol zwangerschaps testen ik deed ze in begin iedere dag erna om de week wantr geloofden niks van ook niet toen bij week 7 misselijk werd en als je op einde zit wil je zo graag terug naar begin geloof mij en ja heb in ziekenhuis geweest meerdere keren omdat steeds leek alsof iets was achteraf steeds was niks aan de hand denk gewoon mijn onzekerheid en toen ze mijn prinsesje op mijn buik legden was zo verbaasd van hebben wij het gehaald die 9 maanden en is ze gezond is het mij gegund jawel :) en dan begint het geluk onzekerheid blijft maar geniet toch stiekem van je prille zwangerschap tijd vliegt voorbij zodra je kind er is en dan heb je niet genoten.

liefs

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Nou, ik zit bijna op de 11 weken en ben nog geen tel misselijk geweest.... in de 1e twee maanden alleen wel erg moe geweest, en last van obstipatie, voor de rest totaal geen kwaaltjes.... geen superzere (.)(.) en niks... en heb prachtige echo foto's gekregen van een beeb met prachtig kloppend hartje :D

4. Mamanon

Mamanon Actief lid

2 okt 2009
    113
    0
    0
    hypotheek adviseur
    Groningen
    wat leuk een nieuw forum!!

Ik ben nu precies 28 weken zwanger van mijn eerste kind! Ik ben zelf 22 jaar, dus ook nog vrij jong!
    Maar ook ik was erg onzeker in het begin van de zwangerschap! Ik werd maar niet ongesteld en zat net in de examenperiode van mijn studie psychologie!
    dus stelde het een paar dagen uit totdat ik alle tentamens had gehad!

Toen bleek dat ik zwanger was, was ik inmens gelukkig! dit had ik nog niet verwacht! Ben in deze 28 weken geen enkele dag misselijk geweest! wel wat vermoeit. mijn borsten zijn gegroeid van cup 75C naar 80E.
    Wat ik wel snel heb gedaan is de VK gebeld, na 8 weken had ik mijn eerste echo al! ligt een beetje aan de plaats waar je woont maar hier in Groningen kan je met 8 weken al een echo krijgen, met 12 weken weer, met 20 weken weer. dan kan je een pret echo doen tip: doe die zo laat mogelijk dat is het mooiste zo met 26-28 weken. en als ze zich een beetje zorgen maken kun je ook later nog een echo krijgen!
    Waar ik nu wel een beetje last van heb is van mijn liezen en onderrug, buikbanden!!

Maar meiden succes met jullie begin van de zwangerschap!! heb je vragen dan wil ik best kijken of ik misschien kan antwoorden!!

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hier 18 weken zwanger en nog steeds onzeker.
    Mijn vriendin is net bevallen en soms ook heel onzeker...
    Dus heel veel sterkte. Dit forum is wel een plek waar je tenminste terecht kunt met je zorgen...

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De eerste weken was ik constant bezig met wel of niet even erg voelen van rekpijntjes, zere borsten, etc. Bij 7 weken sloeg de misselijkheid toe en dat ging niet meer weg tot week 16. Helaas. Maar weet je, het zegt niks! Er zijn mensen bij wie het (helaas) wel misgaat en die nog volop kwaaltjes hebben omdat je lichaam nogsteeds hCG in zich heeft- er zijn mensen die volop zwanger zijn en amper iets voelen.

Je komt hier door heen! Over een paar weken heb je de eerste echo, dan is het wat 'echter' maar vanaf dan zal de tijd sneller gaan. Pff. voor je het weet heb je een aardige buik met een spartelende baby erin, en zit je alweer over de helft ;)

Vertrouw op je lijf! :)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben al 21 weken onzeker haha tot de 12 weken geloof je het eigenlijk nog niet(behalve dat ik heel misselijk was) daarna heb je een echo en zie je een mooi kindje. Nu ben ik weer heel onzeker voor de 20 weken echo vind het zo spannend.
    Maar tot op heden gaat alles goed en voel de beeb al heerlijk spartelen in me buik

8. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Zo en of ik ook even onzeker was!! Ik heb de eerste 2 weken 9!! testen gedaan :$. Toen was ik er wel van overtuigd zwanger te zijn. Tsja en toen kwam de onzekerheid; blijft het wel zitten. Blijft het wel goed gaan?
    Na de eerste echo en het hartje te hebben zien kloppen ben je weer even zeker. En hop ga je de volgende onzekerheidsfase in; is het wel gezond?

Ik denk dat het grootste gedeelte van de zwangere dames die onzekerheid herkennen. En de gehele zwangerschap is er volgens mij wel wat om onzeker over te zijn.

Dus geen zorgen, probeer in je eigen lichaam te vertrouwen en ervan te genieten! Het gaat hard :D

Deel Deze Pagina