Zwanger?? HELP

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Laura232, 16 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura232

Laura232 Lid

2 jun 2006
    22
    0
    0
    hey lieve mensen,

voordat ik op vakantie ging, ben ik gaan uitrekenen wanneer ik ongesteld zou moeten worden en dat bleek dus precies in die vakantie te zijn. Dus heb ik 2 strips achter elkaar doorgeslikt. in de tweede week van de 2e strip kreeg ik wel een beetje bloedverlies en toen ik thuis kwam moest ik nog 5 pillen van die 2e strip daarna zou ik ongesteld moeten worden maar ik ben het niet geworden.. ik heb toen 10 dagen nadat ik ongesteld zou moeten worden 1 test gedaan maar die pakte negatief uit.. ik dacht ik ga gewoon weer aan nieuwe strip beginnen en dan zie ik het wel of ik ongesteld word. Vorige weken was ik s'ochtends onwijs misselijk en ben 1 x echt over me nek gegaan maar verder alleen misselijk en pogingen tot... sinds 1 week heb ik last van mijn borsten.. ze lijken groter te worden en vooral zonder bh aan doen ze zeer.. de aderen in mijn tepelhof zijn heel erg zichtbaar.. me moeder kijkt de hele tijd naar me buik en denkt dat mijn buik boller is.. wat denken jullie? kan ik zwanger zijn??

groetjes Laura

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Hai, heb je nog geen test gedaan dan? Tja t kán... Maar waarschijnlijk niet.

3. Laura232

Laura232 Lid

2 jun 2006
    22
    0
    0
    @Patroeschka

ik heb 1 test gedaan, 10 dagen nadat ik ongesteld zou moeten worden..ik kom net onder de douche vandaan en zag echt heeel goed die aderen in me borsten dat heb ik nog nooit gehad

4. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    het klinkt alsof je zwanger bent ja!gefeliciteerd....of.....
    was het niet helemaal de bedoeling?als ik jou was zou ik maandag even langs je huisarts gaan die kan een bloedtest doen en dat geeft je dan meer zekerheid.

succes

5. Laura232

Laura232 Lid

2 jun 2006
    22
    0
    0
    @henriet

ik moet nog 4 pillen slikken en dan zal ik dus aankomende vrijdag of zaterdag ongesteld moeten worden... het was niet echt de bedoeling maar als ik zwanger ben, ben ik wel enorm blij en hou ik het! Als ik weer niet ongesteld word dan bel ik de huisarts

liefs

6. henriet

henriet Actief lid

22 jul 2006
    230
    0
    0
    ermelo
    sterkte dan in deze onzekere tijden!hou je me op de hoogte?

liefs jet ;)

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik denk van niet eerlijk gezegt, misschien is je hormoonhuishouding in de war door het doorslikken van de pil.

groetjes

8. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hoi Laura,

Het zou best kunnen dat je zwanger bent. Ik denk namelijk dat ik 4 weken zwanger ben, en bij mij zijn die aderen ook ineens heel zichtbaar geworden. Tepels worden langzamerhand ook donkerder van kleur. Is je buik ook een andere vorm dan eerst? Ik zie bij mezelf zo'n soort puntje net onder m'n navel. Ik heb ook heel erg honger de hele tijd. Misschien kun je, wat ik ook heb gedaan, eens in de zoveel tijd even je buik bevoelen om na te gaan of je veranderingen voelt. Ik voel nu ook een lichte bolling boven m'n schaambeen. Als ik loop dan gaat het ook jeuken, en voel regelmatig een soort van krampjes.

Ik heb 2 testen gedaan, de laatste eergister. Ik las na 1,5 uur een heel dun lichtblauw streepje af. Ik wilde het wel eerder bekijken maar het was nog niet licht buiten en ik kan het gewoon niet goed zien op de test met kunstlicht.

Heel onzeker ook dus. Ben ik het nou wel of niet. Heb net een e-mail gezonden naar een verloskundigenpraktijk met mijn verhaal, en heb er ook bijgezet dat ik de testen 1,5 uur later had afgelezen.

Ik kreeg terug, en ik citeer:

"Wat mij betreft mag je ook maandag tussen 9 en 10 uur al naar onze praktijk bellen om een afspraak te maken.
    Een dun, licht streepje in een test is gewoon zwanger hoor !!! Gefeliciteerd !!"

Als ze niet zeker zou weten dat ik zwanger ben, dan zou ze dat niet zo naar me e-mailen. Dus het kan allemaal. Ik geloof het niet meer dat je na zoveel tijd geen test meer kan aflezen. Waarschijnlijk heeft de fabrikant dat er alleen maar ingezet om zichzelf in te kunnen dekken als de test op de een of andere manier door omstandigheden niet goed zou zijn na een paar uur.

Ik zal m'n symptomen even noemen, misschien herken je er een paar:

- gezwollen tepels, zichtbare aders bij tepels en verder op de borsten
    - veel dorst en meer honger dan normaal gesproken
    - veel plassen
    - hoofdpijn
    - erg moe
    - 's ochtends voel ik me echt heel erg duizelig en eng
    - buik is iets dikker, en voelt wat harder aan (zie stukje over andere vorm)
    - vieze smaak in m'n mond
    - en die kriebels en krampjes
    - ik merk ook dat ik niet meer op m'n buik en rug kan slapen, dan voel ik me helemaal niet lekker meer, maar ik weet niet of anderen dat ook hebben. ga gewoon op m'n zij liggen, maar sliep normaal altijd op m'n buik (kon anders niet slapen)
    - urine wordt donkerder en ruikt vreemd
    - heeeel soms even in de ochtend misselijk maar dat ligt eraan hoe laat ik uit bed kom

Ow enne, ik slikte gewoon de pil, was er maar 1 vergeten. En ben ook nog ongesteld geweest. Veel mensen beweren dat je niet ongesteld kan worden als je zwanger bent, maar dit is ook niet altijd het geval en al helemaal niet als je de pil nog slikt, dan krijg je namelijk een soort nepmenstruatie.

Ik hoop dat je ook snel zekerheid hebt. Ik zal nog wel even een berichtje maken op het forum als ik een echo heb laten maken bij de VK!

Liefs Ponnetje ;)

9. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hoi Laura,

Voor ik het vergeet...ik heb zovaak 2 strips achter elkaar geslikt en daar heb ik geen zichtbare aderen van gekregen als ik eerlijk moet zijn. Verder heb ik nergens last van gehad. Alleen ik hield wat meer vocht vast dat is alles.

Liefs Ponnetje ;)

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoe meer ik rond mijn NOD zit of overtijd ben krijg ik altijd zichtbare aderen, meer witte puntjes enz.. of je daar nou je conclusie bij moet leggen.. is bij iedereen anders

11. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    @Natasja

Ja maar goed, je moet toch gewoon bekijken of je lichaam anders is dan normaal gesproken? Ik heb nooit van die zichtbare aderen, ook niet als ik ongesteld moet worden of erna. Als zij ook nooit van die aderen ziet, dan zou het toch kunnen? Ik bedoel ze moet gewoon even afwachten, ik ben inmiddels ook 2 weken verder met afwachten, en kijken of de symptomen blijven. Zo ja, dan kun je een afspraak maken bij je HA en eventueel bij een VK.

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee daar heb je gelijk in, maar ik ben al 14 maanden bezig om een kindje te krijgen en ik kan je vertellen dat je lichaam elke keer wel weer wat nieuws kan laten zien, iets wat je nooit eerder had ineens wel.. dan ben je dus gelijk weer in de war!

Het lichaam... pffff raar ding.

13. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    @Natasja

Heej,

Ja ik kan me voorstellen dat dat erg verwarrend is. Heb je al laten testen of je eicellen wel goed zijn, of dat je man/vriend goed zaad heeft? Misschien klinkt het een beetje raar wat ik nu zeg...maar je bent al een poosje bezig... Ik ben zo'n type die snel naar een arts gaat ofzo...om het gewoon te laten checken en om alles zeker te weten. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen toch?

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je mag pas na een jaar ;)
    Maar we zijn er mee bezig, 27 sept afspraak bij de gyn.

Dus ik heb braaf het jaar afwacht.

15. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    @Natasja

Jeetje dat is lang. Nou ik hoop echt dat je hierdoor wat meer duidelijkheid krijgt. 27 september is het al snel, dus ik zal voor je duimen!

Ik kwam er net achter dat ik een oelewapster ben. Heb 2 licht positieve testen. Maar ik had geen potje, dus heb een glas gepakt wat ik al eerder had gebruikt om erin te plassen en deze goed schoongemaakt, met....jawel, dreft. Nu las ik net dat dit het hormoon kan afbreken (als er nog resten van schoonmaakmiddel inzitten :s dus misschien had ik wel een dikkere streep gehad als ik niet in dat stomme glas had gepist! Ik voel me echt blond! (wat ik uiteraard niet ben)

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @ Ponnetje,dan ben je toch gewoon zwanger?

17. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Ja denk 't wel, maar ik geloof het pas als een arts het heeft verklaard! Je hoort soms van die rare verhalen, en dan ga ik me dalijk blij zitten maken met een dooie mus.

Ik heb m'n borsten nog goed bestudeerd en ik zit nu rond het gaatje van m'n tepel allemaal witte puntjes, denk dat 't uiteinden zijn van m'n melkklieren....ik begin echt te twijfelen hoe lang ik nu zwanger zal zijn.... ik dacht namelijk begin juli al dat ik zwanger was, maar kreeg telkens een negatieve test...maar dat hoor je wel meer. Ik moet nog maar even afwachten of ik nu 1 of 2 maanden zwanger ben...

Ik had in juli namelijk hele erge buikgriep, en slikte de pil normaal, ben er sinds een week mee gestopt nu omdat ik waarschijnlijk zwanger ben. Ik zou omdat ik hele erge diarree had (tot bloedens toe maar dat was normaal, wees gerust, was niets ergs) toen zwanger zijn kunnen geraakt en op 17 augustus ben ik vergeten een pil te slikken, dat was in m'n meest vruchtbare periode. Dus het kan toen ook gebeurd zijn.

Ik ben benieuwd!

PS: zag jij dat ook van die witte puntjes rond het gaatje van je tepel?

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    als je aan de pil bent heb je geen vruchtbare periode ;)

Je bent zwanger geraakt of omdat je zo giga een de diaree was. de pil heeft zijn werking niet meer in dit geval... daarna is er waarschijnlijk een eitje gaan rijpen en is gesprongen :D
    Of door die ene pil! daar kan ook een eitje door zijn gaan rijpen..

Maar als het begin Juli zou moeten zijn had je inmiddels wel een dikke streep gehad moeten hebben!

19. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Ja maar ik vertelde net dat ik in een glas had geplast waar schoonmaakresten in zaten.... En hoe verklaar je dan dat iemand die ik ken 9 weken zwanger is en dit moest consteren d.m.v. een echo omdat haar testen negatief bleven? Als je op internet surft, dan lees je ook verhalen van meer mensen bij wie de test negatief bleef ondanks dat ze zwanger waren.... Nou ja..ik hoor het binnenkort wel...

20. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Nou Ponnetje je klinkt wel zwanger, wanneer ga je naar je huisarts? En dat van mn tepels dat weet ikniet meer hoor, dit is mn 5de kindje alles is zo anders als bij de eerste.

Deel Deze Pagina