Ik ben inmiddels al over de 20 weken heen en nu wilde ik kijken naar info mbt gym, fitness maar voor de zwangerfit ben ik al te laat, en ze zitten vol maar ik vind informatie wel heel beperkt. Ik weet dat het niet verplicht is maar het leek me wel leuk zo bij de eerste, maar ben ik nu voor alles te laat? p.s. ik ben niet zo zweverig om aan yoga te gaan doen.
Hahahhaa, hele grappig hoe je dat zegt: "ben niet zo zweverig om aan yoga te gaan doen." Ik ben ook niet zo zweverig, deed altijd wel lacherig over yoga, maar ik heb me vorige week aangemeld voor zwangerschapsyoga en ga vandaag beginnen. Ik heb er toch voor gekozen omdat ik heel onrustig ben en mijn buurvrouw me heeft weten te overtuigen dat het me goed zal doen.
daarom wilde ik ook geen yoga doen... ik ben nu bezig met de zwangerschapscursus ( zo heet de cursus) en dat bevalt mij prima theorie afwisselend met ontspannings oefeningen (gym) en ik heb me ingeschrven toen ik 5 maanden zwanger was. gewoon verschillende organisatie's bellen, succes groetjes susanne
Ik heb wel yoga gedaan en ik ben ook niet zweverig, en ik werd erg lekker relaxed van. We hebben tijdens deze lessen diverse ademhalingstechnieken geleerd. Puffen komt bij yoga niet voor. Je krijgt ook oefeningen voor tijdens je zwangerschap. Na de bevalling hebben we ook oefeningen gekregen voor je bekken te trainen, en je buikspieren. Ik heb er tijdens mijn bevalling er heel veel baat bij gehad, doordat ik mij beter kon ontspannen kon ik mijn weeënstorm heel goed opvangen, je leert er een heel andere ademhalingstechniek waarbij je heel veel baat bij hebt. Kortom ik vond yoga geweldig en zou het bij een tweede ook weer doen. Groetjes Monique76
Ik ben ook vandaag begonnen met yoga, ik vond het erg leuk en fijn! Ik denk wel dat ik een hoop zal hebben aan de oefeningen en ademhalingsvormen die je geleerd worden. Ik heb me opgegeven toen ik +/- 17 weken zwanger was. Ik kon eigenlijk pas in april beginnen omdat het idd zo vol al zat, maar kreeg vorige maand een mailtje dat er iemand was uitgevallen en of ik vandaag wilde beginnen.
Samenbevallen vind ik een hele leuke en vooral leerzame cursus. Daar krijg je echt heel veel informatie, en ook hele goede ademhalingsoefeningen. Manieren en houdingen om te persen, Massage Borstvoedingsinfo en nog veel meer. Het is gezellig en erg handig voor jou, maar ook de partner. De mannen vinden het zelfs leuk. Zij kunnen ook info uitwisselen, enz... Je kunt daar geloof ik rond de 25 weken al beginnen.
Nou, heb gisteren mijn eerste yogacursus gehad. Op zich vond ik het wel leuk, alleen ik kon niet zo goed meekomen met de ademhalingsoefeningen, omdat ik momenteel een luchtweginfectie heb. Het is wel wennen voor me. BIj bewegingen waar ik juist bij wil inademen, moet ik uitademen, en andersom. Vreemd, maar op zich wel lekker. Fijne lerares ook.