Verschil in gewicht?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Rietje88, Jan 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zijn er hier dames die de ene zwangerschap niks hebben kunnen binnenhouden (extreme misselijkheid/hg) en een andere zwangerschap gewoon prima of meer dan prima hebben kunnen eten? Mijn vraag is namelijk of dit veel verschil in gewicht bij geboorte gaf.

2. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

Aug 25, 2013
    1,916
    0
    0
    Kan nog niet zeggen wat h verschil tussen twee kindjes gaf. Maar bij onze eerste heb ik tot week 18 regelmatig gespuugd. Daarna zat madam met haar billen tegen mijn maag en kon ik nog maar hele kleine hoeveelheden eten. Ze is 7 weken te vroeg geboren met een gewicht van 2030 gram. Dus was best een pittig gewicht voor haar termijn. T kindje krijgt namelijk eerst alle voedingsstoffen die het nodig heeft daarna pas de moeder.

3. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier de eerste zwangerschap lang niet zoveel overgegeven als deze zwangerschap. Toen was de kleine 4 kilo.
    Nu deze zwangerschap alleen maar misselijk en niet veel kunnen eten tot zeker week 30. En nu weer misselijk in week 39, maar de kleine wordt geschat rond de 4 kilo weer.

Had het eigenlijk ook niet anders verwacht, bij ons in de familie was de lichtste 4,5 kilo aan mijn vaders kant. Die komt uit een gezin van 8 kinderen.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Geeft geen verschil de eerste was er niets aan de hand en kon ik alles eten werd geboren met 41 weken met 3390 gram.
    De tweede ben ik twee keer opgenomen geweest met hg en pas na 23 werken wat eten wat ook binnen bleef. Zij werd met 42 weken geboren en was 3700 gram
    De derde heb ik de hele zwangerschap zofran moeten gebruiken en dan nog al mijn toen vier jarige meer dan mij op een goede dag. Met 40 weken precies geboren met 3730 gram.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    #5 Liz, Jan 25, 2016
    Last edited: Jan 25, 2016
    Hier bij de 1e 2 zwangerschappen misselijk geweest met ong 1 a 2 x overgeven per dag niet extreem dus...en rond 12 weken weer voorbij...
    1e kind was 2650 gram en 47 cm na 38,5 weken bevallen
    2e kind 3670 gram en ruim 50 cm bij 38 weken bevallen

1e was net geen dysmatuur maar moest door haar gewicht wel bij de 2e via de gynaecoloog lopen.

Waar het verschil in gewicht nu aan heeft gelegen? Geen idee!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Oh ja en bij de 1e was ik ruim 20 kilo aangekomen en bij de 2e ongeveer 12... Dus dat zegt ook niets

7. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Bij mijn eerste in begin heel weinig eetlust (en snel vol) waardoor 6kg afgevallen, daarna weer meer kunnen eten, maar niet zo lang daarna last van maagzuur, dus weinig vetten/zuren e.d. Heb geloof ik nooit zo gezond gegeten als toen ;) (ik lustte geen chocolade, gruwelde van snoep/zoetigheid e.d.). Uiteindelijk woog ik 14 kg boven startgewicht en mijn baby 4355 gram.

Bij mijn tweede was ik erg misselijk, maar eten hielp een beetje. Ik at dag en nacht, ook weer vooral gezonde dingen. 10 boterhammen per dag was geen uitzondering :). Tot 20 wkn niet aangekomen, daarna flink gegroeid tot 20 kg boven startgewicht, maar in laatste trimester weer 6 kg afgevallen door spugen en maagzuur. Dus 14 kg boven startgewicht bij bevalling en baby woog 4520 gram.

Bij mijn derde hyperemesis gravidarum, vanaf 5 wkn. Al snel 8 kg afgevallen, daarna met medicatie een beetje gestabiliseerd. Na 18 wkn iets beter kunnen eten (voldoende om niet uit te drogen) en weer langzaam aangekomen. Rond de 30 wkn zat ik weer op startgewicht. Uiteindelijk bij de bevalling 6 kg boven startgewicht, baby woog 4260 gram.

Dus oke, de HG-baby was wel de lichtste, maar verwaarloosbaar in mijn ogen :p. Termijn was bij alle drie 41+ wkn.

Het grote verschil zat hem vooral in mijn eigen gewicht. Bij de eerste en tweede zat ik 10 dagen na bevalling weer op mijn startgewicht. Bij mijn derde zat ik na bevalling 10 (!) kg onder mijn startgewicht.

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier had het geen verschil in gewicht en/of mijn aankomen en weer afvallen na de bevalling.

Bij de eerste tot 17 weken in bed gelegen en niets binnen kunnen houden, viel 10kg af en kwam er vervolgens ruim 20 aan. Ze woog met 41+2 3900 gram.
    Bij de tweede met medicatie tot een week of 18 wel wat kunnen binnen houden, maar dat was voornamelijk cola en een enkel kadetje. Viel ietsje af en kwam zo'n 25kg aan (ook veel vocht) en door de bekkeninstabiliteit bewoog ik ook veel minder. Ze woog met 41+1 4000 gram.
    Bij de derde niet noemenswaardig misselijk geweest en kwam ook zo'n 20kg aan. Kindje woog met 39+4 3940 gram. Ze had met 41 weken wel iets zwaarder geweest ten opzichte van de andere twee, maar niet noemenswaardig veel ;)

Share This Page