Inwendige echo, wie ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamamd, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Vorige week kreeg ik van de ha te horen dat ik zwanger ben dmv bloedprikken. Afgelopen maandag kreeg ik kramp en bloedverlies. Om er achter te komen of het een mk was heb ik aankomende maandag een inwendige echo bij de gynaecoloog.

Ik wil dit zelf ook heel graag maar vind t ook zo spannend en eng omdat ik niet weet hoe het precies gaat. Iemand ervaring?

2. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Yep. Stelt niets voor, vooral geen zorgen over maken! Ze gaan met een echo stick langzaam naar binnen. Daarover wordt een soort van condoom gedaan waar een beetje glijmiddel op zit. Het doet absoluut geen pijn. Maak je niet te druk, het zit er zo op. Sterkte met de onzekere periode!

3. Mamamd

Mamamd Actief lid

23 feb 2016
    253
    0
    16
    Dankjewel voor je reactie. Hoop dat het snel voorbij is en vooral hopen dat het geen chagrijn is waar ik mee te maken zal hebben die dag.

4. babyjoris

babyjoris Lid

17 jan 2014
    76
    0
    6
    Loppem
    Hij of zij zal wellicht weten waarvoor je komt en mijn ervaring is juist dat ze heel lief zijn dan.
    Ik had bij de curettage de eikel die ik had bij mn zoontje en nu was hij echt super lief voor me

5. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Bij mij wilde ze ook teste met een inwendige echo. ook ik was zenuwachtig.. stelt echt geen drol voor.. niet te veel zorgen maken, doet geen pijn en je voelt er niets tot vrij weinig van! Succes!😉

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Hier ontelbaar aantal inwendige echo's gehad. Ik vind het echt niets voorstellen. Wat helpt is om een beetje tegen te duwen (heel lichtjes) zodra ze hem er in doen, althans bij mij altijd ;).

Ik hoop dat het geen miskraam is geweest. Veel succes maandag!

7. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Geen zorgen over de inwendige echo!
    Stelt echt niets voor maar ik kan mij voorstellen dat je het de eerste keer een beetje onwennig ervaart.
    Ik heb er ontelbare gehad door tig artsen en zelfs tijdens menstruatie :(
    Ik duim voor een goede echo!

8. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Is echt n fluitje van n cent!
    Ze stellen je op je gemak en zijn voorzichtig.
    Bij ons was het nieuws eromheen vele malen erger!!
    Ik hoop voor jou goed nieuws!
    Succes

9. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb ook in 2 jaar tijd talloze echo's gehad door 3 verschillende gynaecologen en 2 verloskundigen. Sta echt helemaal niks voor ze zijn heel voorzichtig. En aardig. Bij mijn vertelden ze tijd precies wat ze aan het doen waren.

10. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Een inwendige echo stelt helemaal niets voor, het doet geen pijn ofzo.
    Maar als ze de echokop draaien dan voelt dat wel een beetje vreemd, kan het niet echt uitleggen.

Hopelijk krijg je aanstaande maandag goed nieuws!

11. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Stelt idd niks voor,dus zie daar ajb niet tegen op . Succes maandag,hopelijk is het geen mk.

12. Logan

Logan Niet meer actief

Inwendige echo stelt niks voor, met gemeenschap ga je vaak harder ;).
    Het is even onwennig de eerste keer, vond ik tenminste, maar het is echt niks bijzonders.

13. Lyanne T

Lyanne T Actief lid

15 sep 2016
    234
    0
    16
    Dan ben ik kennelijk de enige die continu een druk voelt om te plassen haha? Verder is er niks aan

14. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    het stelt idd niks voor! het doet geen pijn!
    het enige vond ik het een beetje een ongemakkelijke situatie in het begin.. maar toen we ons wondertje zagen was heel het ongemakkelijke gevoel weg!
    ik hoop op goed bericht voor je maandag!

15. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Het is eerder wat ongemakkelijk dan pijnlijk. Het doet geeen zeer hoor! :) Zoals bozoe zei, beetje tegendruk geven, lichtjes 'persen'. Heb ik wel veel baat bij, ook bijvoorbeeld bij een eendebek. Lijkt alsof het dan iets meer 'open' gaat staan. Succes!

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.067
    17.022
    113
    Voelt hooguit een beetje gek en ongemakkelijk. Verder absoluut niet pijnlijk of vervelend. Succes!

Deel Deze Pagina