Hoi lieve mensen, Ik ben een paar dagen geleden begonnen met ovulatie testen. Ik hoor hier veel vrouwen over praten. Nu heb ik een vraag. Er zijn dus methodes dat als je na je eisprong of tijdens je eisprong vrijt dat je dan meer kans hebt op een jongetje. En voor je eisprong een meisje. Maar volgens mij klopt dat dan toch niet dan zouden er toch veel meer jongetjes geboren moeten worden of niet dan? Heel veel vrouwen op het forum klussen juist tijdens de eisprong... En nog iets kun je ook voor je eisprong zwanger raken? of stel ik nou een hele domme vraag? Ik weet dat je maar per maand een aantal dagen hebt om zwanger te kunnen raken. Rond je eisprong ben je het vruchtbaarst maar stel dat je na je cyclus meteen zwanger raakt kan dat dan. En als derde heb net een ovulatietest gedaan. Je moet het na 10 min aflezen nu heb ik dat volgens mij na 25 min gedaan en zie nu een hele vage streep... Eigenlijk zie je het bijna niet maar onder mijn felle lamp zie ik wel een rose streep. Ik heb dus helemaal geen ervaring met ovulatie testen. Als ik morgen weer opnieuw een test ga doen kun je dan weer een streepje zien of is dat maar eenmalig? Eigenlijk zou ik mijn eisprong over 3 dagen pas hebben. Pfff wat een vragen he! Hoop dat het wat duidelijk is en natuurlijk hoop ik op zo snel mogelijke reakties van jullie Liefs Mamatje
Hoi mamatje, Zal proberen de meeste van je vragen te beantwoorden, maar pin me er niet op vast... Op de vraag wanneer klussen voor een jongetje of een meisje kan ik je geen antwoord geven. Geen idee hoor, maar het lijken mij fabeltjes. Voor je eisprong kun je niet zwanger raken, aangezien je eitje dan nog niet gesprongen is en er dus ook geen bevruchting plaats kan vinden. En voor wat betreft de ovulatietesten is het zo dat als je nu een vaag streepje hebt naast de teststreep, de kans groot is dat dat streepje morgen dikker is en overmorgen bijvoorbeeld net zo dik is als de teststreep (noemen ze dan de LH-piek). Pas als de streep naast de teststreep dezelfde kleur heeft als de teststreep of nog donkerder is, heb je de LH-piek te pakken. De eisprong vindt dan 24-36 uur later plaats. Nou, ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
Die verhalen over jongen of meisje kloppen. Je klust namelijk altijd rond je eisprong maar je weet nooit precies wanneer die is. Het verhaal is zo: de jongenseitjes zijn het snelst weg als ze in de baarmoeder komen. Als je dus vlak voor je eisprong zit komen deze het eerst bij het ei en heb je de meeste kans op een jongen maaaaar....de meisjeseitjes zijn sterker en leven langer. Als je dus, om wat voor reden dan ook, een paar dagen voor je eisprong als laatste hebt geklust maak je meer kans op een meisje. Vrouwen zijn altijd al van het sterke geslacht geweest toch? En het klopt dat je voor je eisprong ook vruchtbaar bent. Zo'n vier a vijf dagen voor je eisprong ben je vruchtbaar, dit heb ik uit het boek zwanger worden. Ik zelf heb hier ervaring mee. Heb, toen ik zwanger werd, op dinsdag voor het laatst geklust en had op zaterdag mijn eisprong. Toch was ik zwanger. Dit komt omdat sperma over het algemeen best lang goed blijft in de baarmoeder, een dag of vier vijf. Ik weet natuurlijk niet of dit voor alle zaadjes van alle mannen geld, dit is een gemiddelde. Betreft de ovulatietest kan ik je niet helpen, ik gebruik deze nooit omdat ik mijn eisprong voel. Succes en geniet er van! Groetjes Zonnebloem
de man bepaald het geslacht , het wanneer klussen kan je niet beinvloeden voor een geslacht. waarom die dure ovu testen als je tempt kom je ook achter je eisprong en een thermometer is een stuk goedkoper.
Nou meiden bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal dan toch maar eventjes wachten ben benieuwd! Ik hoop maar dat de streep steeds donkerder zal worden. Ik zal het jullie laten weten