mijn zoontje van 10 maanden heeft inmiddels vier tandjes. 2 onder en 2 boven...wat me opviel is dat bij het bovenste tandje wat nu doorkomt, een bruin/wit vlekje opzit...het lijkt wel of hij daar een beetje glazuur mist...hij heeft nog nooit antibiotica gekregen..ik snap niet zo goed hoe het kan.
Er bestaat wel zoiets als zuigflescaries, maar lijkt me sterk dat dat bij jouw zoontje zo is. Aangezien zijn tandje net pas doorkomt.
Is hij toevallig een keertje heel hard op zijn mond gevallen. Dan kan het zijn dat er in de kaak al een interne beschadiging is ontstaan aan de tand. Mijn broertje had dit als baby....
nee, dat niet, en hij heeft ook nooit de fles gekregen, hij kreeg borstvoeding dat heeft hij altijd geweigerd, hij bijt op de speen..ik heb zitten googlen, en lees nu over kaasmolaar...maar ik ga het maar eens navragen bij de tandarts...het is niet echt een heel leuk gezicht...misschien dat de tandarts wat kan doen, alhoewel hij nu nog wel heel jong is.... hij is ook nooit gevallen
Heb je misschien zelf antibiotica gebruikt tijdens de zwangerschap? Onze oudste dochter had het destijds ook met haar melk hoektanden.Daar zat bij het doorkomen ook een rare verkleuring op.Zij had met 3 mnd wel ab gehad en kwam mogelijk daardoor. Het kan ook een speling van de natuur zijn en dat er bij het aanleggen van de melktanden iets niet helemaal goed is gegaan.Ik zou het bij de tandarts navragen.Heb ik destijds ook gedaan.
Ik moet as donderdag bij de tandarts zijn, dan ga ik het gelijk even vragen..het lijkt echt op een kaasmolaar..beetje gek woord...maar was aan het googlen en het lijkt er echt op.