Slaapjes worden steeds slechter...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mensje76, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mensje76

Mensje76 Lid

21 dec 2013
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochter van 15 weken heeft reflux, niet heel ernstig, maar we dusdanig dat zij er medicijnen voor krijgt. Ze is vanaf haar geboorte een enorm slechte overdagslaper. We zijn een paar dagen opgenomen geweest in het zkh toen ze 1 week oud was, en daar heeft ze zelfs een dag bijna 9 uur niet geslapen overdag. Bizar. Nu zijn we wel zo vr dat ze s nachts doorslaapt, maar overdag slaapt ze nog altijd heel heel moeizaam, en het wordt steeds erger lijkt wel. Als ze nu genoeg slaap zou hebben, dan zou ik denken: soit. Maar ze is echt oververmoeid eind van de dag en ik kan met pijn en moeite haar bedtijd rekken naar 19u, meestal red ik dat niet eens. Ze slaapt dan van 19u tot 24u en na de fles slaat ze door tot 07u. Dat zijn al 12 uur, terwijl ik dus veel lees dat een baby van die leeftijd ongeveer 15 uur in titaal slaapt. Wat dus betekent dat ze nog maar 3 uur over heeft overdag. En dan wil ook nog het feit dat ze, als ze om 7 uur wakker wordt om 8 uur echt alweer moe is. Dan slaapt e op de minuut driekwartier en wordt dan weer wakker. Na dat slaapje lukt het me eigenlijk amper haar weer in bed te krijgen.

Vaak wil ze wel even liggen, en valt ook in slaap, om na 5 minuten weer wakker te worden. Het heeft geen zin haar dan nog eens te proberen in slaap te krijgen. Als ze dan serieus vanaf 9 uur niet meer fatsoenlijk slaapt tot 19u, kun je je voorstellen hoe een extreem ongelooflijk moe kind ik heb tegeh de tijd dat ze naar bed moet.

Heeft iemand een tip dit te doorbreken? Overal lees ik dat je ze weer in bed legt na een voeding en dat ze dan slapen voor 1,5 tot 3 uur, maar no way hier. Ze gaat binnenkort naar het kinderdagverblijf enik wil zo graag dat ze dan wat meer rust pakt oversag, daar zal het echt niet rustiger ijn voor haar...

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wat bij mijn zoontje destijds goed hielp was inbakeren tijdens de slaapjes. Ook mijn dochter heb ik gebakerd laten slapen. Op die manier kreeg ik er ook een mooi ritme in. Als mijn dochter nu na 45 min wakker wordt geef ik haar een speen en dan slaapt ze meestal wel weer verder.
    Je zit op een gegeven moment in een cirkel. Omdat je baby zo moe is valt het niet in slaapt en omdat het niet slaapt raakt het oververmoeid.

3. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    Inbakeren hielp hier ook goed op die leeftijd. En ik gaf indd ook het speentje als hij naar mijn idee te kort geslapen had, en sliep dan soms zal weer een uur. Op een gegeven moment wende hij eraan en nu slaap hij per slaapje wel zo'n 2,5 - 3 uur.

4. Anne Godderij

20 sep 2013
    58
    0
    0
    Between jobs!
    Stein
    Puckababy heeft hier wonderen verricht. Het gevoel van geborgenheid wat ze met 15 weken ook echt nog wel nodig hebben.
    En als je echt het gevoel hebt dat je dochter oververmoeid raakt dan neem haar mee in een draagzak. Ga lekker een stuk wandelen...gegarandeerd dat ze dan in slaapt valt!

5. Anne Godderij

20 sep 2013
    58
    0
    0
    Between jobs!
    Stein
    Oh ja en maak je niet druk over het KDV...je kunt thuis nog alles zo strak geregeld hebben, daar gaat het toch altijd anders dan thuis! Niet omdat een KDV niet goed is hoor, maar tis gewoon wel dat je 1 op 1 aandacht stukken minder is.

6. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken het dus lees mee

7. Patty271214

3 okt 2014
    29
    0
    0
    Voorburg
    Wat de andere al zeggen, inbakeren heeft hier ook onwijs goed geholpen! Er kwam meer ritme in en ons zoontje valt nu na 5 minuten in slap. Overdag slaapt hij ook niet de uren die je vaak hoort. 's Ochtends ongeveer ander half uur en als ik dan geluk heb 's middags ook.

Op de kinderdagverblijf slaapt hij daar in tegen veel meer en heeft ie echt een goed patroon/ritme. Misschien dat jouw kindje dat ook wel krijgt! Het hoeft dus niet zo te zijn dat ze nog minder slapen op kinderdagverblijf!

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Inbakeren is niet bij alle reflux kindjes zinvol, maar je zou het kunnen gaan overwegen.

Kijk niet naar wat andere kindjes slapen, dat zijn meestal kindjes die niet met veel pijnklachten zitten.
    Ik herken je verhaal.
    onze kleine meid heeft tot ong. 3 maanden bijna niet geslapen overdag tot 23.00 uur, dan viel ze in slaap tot de nachtvoeding en dan tot de ochtend a 06.00 uur.
    Ook 5 a 10 minuutjes slapen en dan was het weer huilen huilen...ook met geen enkele mogelijkheid meer in slaap te krijgen.
    Is de dosis medicatie nog wel goed ts?heb je het idee dat ze wel goed op de voeding reageert?
    Wij hebben de voeding verandert, en medicatie toen omhoog gedaan en toen werden de slaapjes langzaam aan een half uurtje, dat was voor mij al een hele verademing. Ik heb wel altijd geprobeerd ( nu nog ) de acceptatie te vinden dat het nou eenmaal zo is, en dat ik blij moet zijn dat het overdag is en niet in de nacht!
    ( wat nu soms wel zo is).

Slapen/ is voor de meeste reflux kindjes geen plezierig iets.
    Dat ondervind ik nu nog iedere dag, ondanks andere medicatie en extra verdikte voeding. Een half uurtje slapen per x, soms een uurtje met heel veel geluk, en heeeeeel soms een uitschieter van 1,5 uur. Maar de eerste 3 maanden was het 5 a 10 min per x.

Ik zou als ik jullie was uit gaan zoeken of de medicatie daadwerkelijk nog wel zn werk doet, of het de juiste dosis is?Komt de voeding nog ernstig terug?Dat kan haar ook uit de slaap houden

Hier is het trouwens geen verschil of ze nu thuis sliep/slaapt of bij gastouder . De pijn blijft hetzelfde en haar gedrag en slaappatroon ook.
    Het was bij onze kleine echt de pijn en niet het patroon wat doorbroken moest worden. In het ziekenhuis liet ze ook precies hetzelfde als thuis zien.

Er zijn reflux kindjes die erg gebaat zijn bij een houding als bijv in de maxi cosi ( helaas werkt dat hier alleen maar averechts, zo ook bij de oudste was dat zo als baby dan komt de voeding nog meer omhoog door druk in de maag en is het alleen maar krijsen krijsen in de maxicosi.) Als je kindje dat fijn vind kun je overwegen daar eens per dag in te laten slapen.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik weet niet hoe sterk ze is in haar nek?
    Waarschijnlijk krijg ik nu een hoop over me heen maar heb je haar al wel eens op haar buik gelegd en haar bedje schuin?

Zo slaapt mijn zoon al ruim 2 weken.. En ineens sliep ie goed.
    Ik verdenk hem ook van reflux (niet heel ernstig).
    Het consultatiebureau mocht dit niet adviseren uiteraard maar ze raadde het ook niet af. Ze zei dat dit vaak voor refluxkinderen een prettige slaaphouding is.
    Overigens wel op eigen risico uiteraard..

10. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Ik lees ook even mee. Hier een soortgelijk verhaal. Zoontje van 14 weken slaapt van 22-6h maar overdag niet langer dan slaapjes van 15 a 30 min. 's Avonds verschrikkelijk moe en bijgevolg valt ie in slaap tijdens z'n laatste fles...

Inbakeren hielp hier niet...

Deel Deze Pagina