Lieve dames, Ik heb onlangs 26 weken de prikpil gebruikt. Maar veel ongi in deze periode, tot wel 6 weken aan 1 stuk. Dus absoluut geen 'voordeel' van de prikpil. Aangezien de 'pil' bij mij ook niet werkt...(ook heel veel ongi!! ) besloten te 'ontpillen' om daarna wanneer ik weer 'normaal' ongi zou worden te kijken of we wilde en zouden gaan klussen. Precies 3 weken na de datum dat ik de nieuwe prikpil had moeten halen werd ik ongesteld. Dit terwijl ik verhalen lees over een natuurlijke menstruatie na 6 tot 12 maanden. Nu ben ik 2 weken ongi (18 dec- 2/3jan) geweest, wanneer heb ik dan m'n ei? of zou dit gewoon een doorbraakbloeding zijn geweest? Oef.. niet handig zo... Weet ook niet mijn cyclus duur eigenlijk... 1e was namelijk een 'kado' en bij de 2de meteen naar het stoppen van de pil zwanger.. nooit een tijdje hoeven 'klussen' Wie weet meer? heeft dit ook of hoe werkte jou ontpillen? normaal wel ong. 8 dagen ongi ipv 2 weken. Verloskundige weten jullie dit? Grtjes 3 x moeder ( 8j, 6j en 20mnd)
hoi ontpillen na de prikpil gaat bij iedereen anders. Het eerste half jaar erna is je cyclus meestal ontregeld, met tussentijdse bloedingen en niet altijd een eisprong. Wanneer je eisprong is weet je vaak niet. Wil je dat wel weten, houd dan een kalender bij met het bloedverlies. Twee weken na een ongesteldheid zou je een eisprong kunnen hebben, dit kun je evt checken met ovulatietesten. Als je weer zwanger wilt worden start dan met foliumzuur. Mirjam