bruin vloedverlies op 13 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door elinora, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elinora

elinora Lid

12 sep 2008
    17
    0
    0
    Hallo,

Ben vandaag net 13 weken, ben vorige donderdag naar gyneacoloog geweest en alles was in orde, babytje was heel beweeglijk!
    Vandaag zag ik toen ik naar het toilet ging dat er wat bruinverlies en enkele druppeltjes wat roder bloed op het inlegkruisje te zien was. Ik schrok hiervan omdat ik tot hiertoe altijd wit of gelig slijmverlies heb gehad. Heb geen buikkrampen ofzo en ook niets gedaan wat dit uitgelokt zou kunnen hebben, bv sport of gemeenschap.

IS dit een reden om bezorgd te zijn (is het niet vooral in het begin dat er bloedverlies is dan nu rond 13 weken?) en is het aan te raden om terug een echo te laten doen, ik moet normaal 12/12 terug voor 16 weken echo?

Alvast bedankt voor je antwoord!
    groetjes
    elinora

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi elinora,

Je hoeft je geen zorgen te maken. doordat de baarmoeder nu goed doorbloed word is het ook wat kwetsbaarder daar door kan er een haarvatje knappen wat het bloedverlies geeft. Indien het meer word of je gaat flinke krampen krijgen moet je wel even contact opnemen met je gynacoloog of verloskundige.

Imke

3. elinora

elinora Lid

12 sep 2008
    17
    0
    0
    Bedankt voor de reactie!

Nog even een vraagje; Is het dan niet zo dat het bloedverlies door de doorbloeding meer vòòr
    12 weken voorkomt dan nu? En dat er wat rood ipv bruinverlies bij was is ook niet erg?

groetjes
    Elinora

quote="Immie"]Hoi elinora,

Je hoeft je geen zorgen te maken. doordat de baarmoeder nu goed doorbloed word is het ook wat kwetsbaarder daar door kan er een haarvatje knappen wat het bloedverlies geeft. Indien het meer word of je gaat flinke krampen krijgen moet je wel even contact opnemen met je gynacoloog of verloskundige.

Imke[/quote]

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Nee dat hoeft niet, het kan gedurende de gehele zwangerschap voorkomen.

Imke

Deel Deze Pagina