Ik vraag me dus af hoe lang sperma blijft leven... We hebben woensdag voor het laatst geklust en vandaag (zondag) is mijn eisprong. Door omstandigheden kunnen we niet meer klussen, maar heb ik toch nog kans zwanger te worden?
meestal blijft sperma 72 uur in leven al is het wel verstandig voor je eitje te klussen er erna te klussen of op de dag zelf gr maria
Ik heb eventjes op wikipedia gekeken: Levensduur sperma Menselijk sperma dat buiten het lichaam is gekomen, is vrijwel direct 'dood', behalve als het direct in de vagina terechtkomt. Spermacellen die direct tijdens de geslachtgemeenschap worden ingebracht leven ongeveer 24 tot 48 uur in de baarmoeder, hierna sterven deze ook af. Factoren als stress, alcoholgebruik en roken hebben hier invloed op.
Ik heb net de dvd gekeken van het wonder van het leven, die zeggen tot 5 dagen kunnen sommige overleven. Het zou dus kunnen.
Er zijn altijd uitzonderingen op regel (48-72 uur), de enige zekerheid krijg je door af te wachten. Nog even geduld hebben dus