oals het onderwerp al zegt; mijn ongi begint altijd met bruinverlies, moet ik dit nu wél of niet meetellen? zo begint het namelijk altijd...
Ze zeggen altijd dat je moet rekenen vanaf het moment dat je helderrood bloed hebt.......Het bruine is "oud" bloed...... Succes!
De dag dat je helderrood bloedverlies hebt en het doorzet, moet je tellen als cyclusdag 1. Bruin bloedverlies telt inderdaad niet mee.
Ga ik toch even tegen in, ik heb deze vraag gesteld bij de vk. Je moet wel tellen vanaf het eerste bloedverlies, of dat nu rose, bruin of rood is. Bij mij begint het nl altijd met rose, dan bruin en dan rood. Ik moest tellen vanaf het roseverlies omdat je baarmoeder dan al begint met afbraak van het slijnmvlies. Ik telde dus altijd verkeerd. Nu tel ik altijd vanaf het roseverlies en het klopt nu precies met mijn eisprong.
Bij een gyn tel je dag 1 pas als je echt helder rood bloed hebt. En dan moet je zelfs voor 18.00 uur bloeden, anders telt de dag erna pas als dag 1. (Bijvoorbeeld bloed op maandag om 12.00 uur, dan telt maandag als dag 1. Bloed op maandag om 19.00 uur dan telt dinsdag als dag 1)
Onze gyn houdt dezelfde methode aan als die van Angelbaby. Pas tellen bij helderrood bloedverlies en het tijdstip van de dag telt ook nog mee...
ik heb eigenlijk vrijwel geen helderrood bloed? het is altijd wat bruinig met rood... is dat dan niet goed? :S
Ik heb ook verschillende verhalen gehoord de een zeg vanaf dag 1 dat het echt los komt de ander zeg vanaf de dag dat je bruinverlies hebt. Dus eerst had ik een cyclus van 30 dg en sinds vorige mnd dus aangepast na bruinverlies en sta nu op een cyclus van 28 dg dan. Dan heb ik vandaag mijn ei maar kan dus ook net zo goed op de 26e zijn...
mmm dan zal ik eens speruen naar dat topic maar had het er net over met mijn vriend maar volgens mij ovutesten zou me ei al geweest zijn... telik het bruinverlies NIET mee zou dat wel erg vroeg zijn... tel ik me bruiverlies wél mee dan zou het beter kloppen duszzz maarja die tegenspraken zijn dat erg handig dat de "geleerde" het zelf niet weten... misschien verschilt het ook echt per persoon?
Wat moet er eigenlijk kloppen, dan? Ik lees hier meerdere opmerkingen dat het alleen klopt qua tijdsberekening als je bruinverlies wel meetelt. Een eisprong komt niet standaard op dag 14, en niet iedereen heeft een cyclus van 28 dagen. Dat is bij iedereen verschillend. Dus het hoeft niet te kloppen! Een gynaecoloog gaat van het begin van een cyclus uit, zonder bruinverlies mee te tellen. Bruin bloedverlies hoort bij je vorige cyclus, omdat het oud bloed is. Daarom begin je ook met tellen als je helderrood bloedverlies hebt. Dat is het begin van je nieuwe cyclus. Kleintje88 Heb je alleen bruin bloedverlies? En hoeveel dagen ben je dan ongesteld? Als je heel kort ongesteld bent en het is alleen bruin, dan kan dat het een teken zijn dat je baarmoederslijmvlies niet goed wordt opgebouwd tijdens je cyclus. Hoe lang ben je met de pil gestopt? Misschien dat je lichaam eerst zelf op orde moet komen.
Het is bruin / rood maar niet "helderrood" zoals er hier gesproken wordt.... ja soms maar niet elke keer... en over het algemeen ben ik zo'n 5 - 6 dagen ongesteld...
Blijft altijd lastig als je er geen zicht op hebt. Je temperatuur bijhouden op een vast tijdstip in de ochtend, op de afscheiding letten en je algemene gezondheid. Na 2 of 3 cyclussen kun je een heel duidelijk beeld hebben van je eisprong en de 1e dag van je menstruatie. Een site als http://www.fertilityfriend.com kan je hier goed bij helpen. Leer je lichaam kennen. Succes!
Bij mij begint de menstruatie ook vaak eerst met bruin (maar niet alle cyclussen). En ik hou ook mijn temperatuur bij. Het daalt pas wanneer ik ROOD verlies, zolang het bruin is bijft mijn temperatuur hoog. M'n gyn heeft me verteld dat ik moet gaan tellen waneer het helder rood is.
dankjullie voor jullie antwoorden! en idd "wat is kloppen"? ach ik moet gewoon geduld hebben, i know komt wel goed.... alleen temp bijhouden is voor mij ontzettend moeilijk... afscheiding houd ik wel in de gaten maar an ik geen pijl op trekken
Hoi Als je bruin verliest kan je nog steeds zwanger zijn. Kijk maar naar mij. Heb al 1,5 week last van bruinverlies. Heb vanochtend getest en hij is positief! Hou de moed erin! Liefs,