Het valt me best zwaar merk ik. In het begin heel positief er weer in gestapt na 3 keer een miskraam, we hebben na de eerste miskraam een gezonde dochter gekregen. Nu ben ik weer zwanger, genoeg symptomen, ook andere als met de mk, maar ow wat vind ik het spannend! Mijn man vindt het ook heel spannend en dat reageren we af en toe weer op elkaar af. Ik wou dat ik er wat meer ontspannen mee om kan gaan! Maandag hebben we de eerste echo, als die goed is dan geeft dat goede moed maar zal nog niet helemaal geruststellen. Hoe doen anderen dit? Wie heeft er ervaring en heeft tips? Houd ook continu mijn kwaaltjes in de gaten terwijl ik eigenlijk ook wel weet dat dat niks hoeft te zeggen... Groetjes Annelin
Ik heb voor deze zwangerschap 2 miskramen gehad en je kan niets anders doen dan wachten en hoop houden. Ik moet zeggen dat ik bij de eerste positieve test meteen het gevoel had dat deze zwangerschap wel goed zou gaan. Verder probeerde ik (tot dat ik hem goed voelde bewegen), een beetje blanco de controles en echo's in te gaan. Ik heb ook een Angelsounds aangeschaft, zodat ik op onzekere momenten naar zijn hartje kon luisteren. Maar probeer jezelf daarin te beschermen, niet iedereen kan het hartje vinden.
Wij hebben nu 4 mk achter de rug en zijn 7 weken zwanger. Ik snap wat je nu mee maakt probeer er met je vk/gyno over de praten miss kan je vaker een echo krijgen.
je kunt er weinig aan doen....tis erg lastig. Een stukje zelfbescherming inbouwen door niet meteen aan te vallen op alle zwangerschapsdingetjes, babynamen en e.d., maar dat deed je misschien al niet?? Ik zei nog tegen de vk, ik zou het liefst nu 12 weken mn bed induiken en er niet meer uitkomen Maar ja de tijd duurt zo lang dan he?
Eigenlijk ben ik juist heel positief en wel bezig met babynamen, vooral omdat ik er wel weer van wil genieten ook al kan het misgaan.. Maar af en toe heb ik van die dagen als deze dan voel ik me vreselijk en besef heel goed dat het ook weer mis kan gaan, terwijl ik op andere dagen daar wel een beetje aan denk maar boven aan staat dat de kans groter is dat het goed kan gaan. Heb net gebeld om te vragen of ik deze week een echo mag, dat doen ze niet omdat er ook een kans is dat het hartje nog niet klopt.. Bedankt voor de reacties tot zover.
Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik zie dat je antistolling slikt. Ik ben ook op datgene onderzocht en zou misschien fraxiparine moeten spuiten, maar is niet nodig.
Wat gaaf dat je zwangerschap goed verloopt, dat geeft mij ook moed! Je staat op het punt van bevallen. Succes alvast!
Is natuurlijk alleen maar goed he, als je positief bent, maar ik ben van nature al iemand die gauw aan zelfbescherming doet. Ik kan wel zeggen dat ik er deze eerste weken niet van geniet. Maar je kunt jezelf ook leuke dingen in het vooruitzicht stellen...ik heb mijzelf nl voorgenomen dat wanneer de volgende echo goed is (met 9 weken) dat ik dan een knuffeltje voor de baby mag kopen. Ik ben dan nl verder dan de vorige keer en das al een feestje waard
Lastig he..ik heb 5 missed abortions gehad, en durfde pas rond week 20 een beetje te shoppen, en dan bedoel ik echt maar een beetje. Paar kleertjes. Nu moet ik als een idioot alles in huis huilen, over 4 weken wordt ik ingeleid.. Die eerste maanden is gewoon uitzitten..en voor mij ook de alle andere maanden.