Geachte verloskundige, Ik heb vandaag met 28,6 weken een 4d echo laten maken en na meting van het bovenbeenbotje was een verschil van dik 2 weken, moet ik mij nu zorgen maken of kan dit gebeuren? Alvast bedankt voor u antwoord, Made
Hoi Made, nav de meting van het bovenbeentje worden meestal geen conclusies getrokken omdat de één nu eenmaal langere benen heeft dan de ander. Omdat het geen medische echo is en de afwijking niet extreem is, zou ik me niet druk maken. Zeker als je 20 weken echo goed was. Groetjes Brigitte
Bedant voor u snelle reactie, Ik heb toch voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld waar ik loop om ook de vraag voor te leggen en hun willen mij voor de zekerheid as maandag zien om een echte groei echo te maken. Ben toch wel zenuwachtig, omdat ik op internet gelezen heb dat verkorte dijbeentjes kunnen duiden op een kindje met het syndroom van down. Ik hoop dat het niet zo is en het lijkt me ook wel sterk, want mijn 20 weken echo was gewoon goed en het kindje heeft ook een neusbotje dus verder niets wat volgens mij duidt op een kindje met het syndroom van down en ik heb mijn leeftijd ook niet tegen, want ik ben 26. De metingen waren trouwens voor het voetje 4,89 cm en het dijbeentje 3,89 cm.