Dochter 7 maanden drinkt overdag erg weinig en snachts heel veel.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chrissie1990, Apr 29, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

Aug 26, 2016
    1,195
    1,084
    113
    Hulpverlener
    Hoi dames,

Ik heb jullie advies nodig. De afgelopen paar weken drinkt mijn dochter haar flessen overal erg slecht. Nog niet eens 100 cc per keer. In de nacht daarentegen drinkt ze ze wel goed. Om 23 uur drinkt ze 200 leeg en rond 3/4 komt ze weer en dan drinkt ze weer 200 leeg.

dochter krijgt overdag groente en fruithap en dit gaat super. We zijn ook met brood begonnen en dat gaat steeds beter. Maar die flessen drinkt ze echt heel slecht. Het lijkt wel alsof ze het dan in de nacht gaat inhalen. Overdag en in de nacht slaapt ze wel goed.

Hebben jullie tips voor mij?

2. S2909

S2909 Fanatiek lid

Nov 14, 2019
    2,299
    3,083
    113
    Female
    Ik heb nog geen ervaring met flessenvoeding (nu ja miniem) maar eventueel melk bij het eten geven? In een rietjesbeker/tuitbeker of iets dergelijks.

En geef je de melk voor dat ze een hap eet? Anders eerst dat aanbieden en dan pas de hap.

3. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

Aug 26, 2016
    1,195
    1,084
    113
    Hulpverlener
    Kan ik idd ook proberen maar dan wil ze die hap straks niet meer. En doe moet ze onderhand ook wel. Maar ik kan het eens proberen.

4. S2909

S2909 Fanatiek lid

Nov 14, 2019
    2,299
    3,083
    113
    Female
    Bijvoeding tot een jaar is net dat Bijvoeding. Dus melk is het belangrijkste. Kan zijn dat ze idd minder van de hap eet maar als dat helpt om s nachts minder te komen is dat zo erg toch niet?

Hier is hij ongeveer even oud, maar eet volgens rapley. Die krijgt belange geen 100 gram binnen. Hier en daar zit er eens een sperzieboon in zijn luier of een paar bosbessen. Zolang hij voldoende drinkt maak ik me daar geen zorgen in.

Chrissie1990 likes this.
  5. Noxe

Noxe Fanatiek lid

Jun 30, 2018
    1,714
    1,761
    113
    Female
    Wij hebben dit ook gehad bij onze jongste, dat 's nachts wel goed drinken maar overdag minder. Je zegt dat ze met moeite 100 cc per keer drinkt overdag, hoe vaak drink ze overdag?
    Probeer zoveel mogelijk drinken aan te bieden overdag, desnoods voor het eten. Ze hoeven nog niet heel veel vast voedsel binnen te krijgen op deze leeftijd.

Onze zoon dronk op een gegeven moment steeds 2x 's nachts (één keer rond 1 uur en dan nog eens rond 4 uur). Maar doordat hij zo vaak 's nachts nog dronk, dronk hij veel minder overdag. Om dit te doorbreken zijn we gestopt met het tweede nachtflesje om en hebben we hem wat water aangeboden. Hij viel toen gewoon weer in slaap en de volgende dag later ging hij overdag meer drinken.
    Nu komt hij nog steeds 1x 's nachts, en eigenlijk moeten we die ook zien te doorbreken, maar onze vent heeft gewoon heel veel trek :$

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Met 7 maanden kregen ze hier gemiddeld per dag een broodkorstje, een sperzieboon en een hapje banaan binnen. Melk is echt het belangrijkst voor een jaar voor de voedingstoffen, de hapjes nu vooral voor smaak en structuur- gewenning. Op zich is het niet erg als ze het s nachts weer inhaalt, maar ik snap dat je liever zou hebben dat ze het overdag drinkt en s nachts slaapt. Dus persoonlijk zou ik eerst een fles aanbieden en dan het brood/groente/fruithapje.

Chrissie1990 likes this.

Share This Page