he dames een vraag van me vriendin die ze graag wil stellen( over de pil )

Discussion in 'Zwanger worden' started by linda20, Oct 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey dames,
    mijn vriendin wil ook graag even een verhaal doen ik heb gezecht dat ze wel even via mij mag doen.
    ik kan haar geen antwoord geven dus misschien jullie wel thanx,

ze is voor het laast ongi geweest op 5 oktober ze zit nog aan de pil. ze heefd hem een week geslikt op een dag na tot 11 oktober
    daarna is ze ermee gestopt, se slikt hem nu al 10 dagen niet meer.
    het is vandaag 21 oktober op 14 oktober werd ze weer ongesteld maar 3 dagen rood verlies
    haar pil strip duurt 3 weken normaal dus cyclus van 21 toch?
    maar zou ze dus op de calculator. haar laaste ongi moeten berkennen van 14 oktober of 5 oktober.
    ik snap het zelf hellemaal niet misschien weet iemand van jullie advies,
    ze weet ook dat ze aan het ontpillen is erbij omdat ik er ook last van heb.
    maar ze wilde heel graag stoppen met de pil,
    met haar man besproken ze slikt ook foliumzuur vanaf 14 oktober,
    waneer zou ze misschien een testje kunne wagen. of is dat onmogelijk om al zwanger te kunnen zijn.
    nou alvast bedankt,

verder laat ik wel weten waneer ik zelf kan testen spannend:D
    kusjes linda En sylvana

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi meiden,

De laatste 'onttrekkingsbloeding' van de pil was op 14 oktober dus zou ik dat als uitgangspunt nemen. Maar omdat je vriendin midden in haar strip is gestopt, weet ik niet of je hier wel vanuit moet gaan. Een cyclus is van dag 1 dat je ongesteld bent tot de dag dat je weer ongesteld wordt. Je moet die stopweek dus bij een cyclus optellen, dan kom je op 28 dagen. Maar het kan zijn dat als alle hormonen eenmaal uit haar lichaam zijn, ze een heel andere cyclus krijgt op basis van wat haar lichaam doet. Dat is dus nog even afwachten.

De meesten hebben ongeveer 14 dagen na hun eerste menstruatiedag hun eisprong. Ongeveer twee weken later kun je testen. Als je vriendin direct een nette cyclus krijgt, zal ze dus rond het einde van deze maand een eisprong moeten krijgen en kan ze pas half november een testje wagen.

Liefs

3. music4life

music4life Niet meer actief

hmm moeilijk want ze is 5 okt voor het laatst ongi geweest en ook op de 14e,maar dat was maar licht zeg je? mischien moet ze eerst even een testje doen

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Als je aan de pil bent is je cyclus kunstmatig 28 dagen (3 weken pil + 1 stopweek) , dit heeft niets te maken met je natuurlijke cyclus, dit zal je even moeten afwachten als je weer ongeteld wordt.
    De eerste dag van haar cyclus was 14 oktober. 28 dagen later kan ze op zijn vroegst testen, maar het kan goed zijn dat haar cyclus heel anders gaat zijn. Zoals ik al zei even afwachten dus. Het kan na het stoppen met de pil best een tijdje duren voor je weer regelmatig bent.

5. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt om zo snel te reageren.
    ik zal het haar uitlegen.
    en verder kan ze nu ook een test doen of begreep ik het niet goed

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Testen zal imo nog weinig zin hebben. Beste is gewoon de eerse ongesteldheid af te wachten nu en ik zou tellen vanaf 14 oktober.
    1ste maand(en) valt toch weinig van de cycluslengte te zeggen..

Zie overigens jou cyclus lijn, heb je op dag 7 al je eisprong denk je? Jij bent toch ook pas kort met de pil gestopt? Ik denk dat die zeker een week later zal liggen (dan jou je een 28 daagse cyclus hebben).

7. Nienie

Nienie Actief lid

Sep 26, 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoort natuurlijk altijd van die verhalen, zwanger worden door de pil heen. Mijn schoonmoeder heeft alle 3 de kinderen gekregen, terwijl ze aan de pil was. En ondanks ik er natuurlijk niet bij was, is zij altijd heel strikt in alles, dus als zij zegt dat ze de pil nooit vergat, geloof ik dat direct.

Dus in principe is alles mogelijk. Maar als zij 5 oktober is gestopt met de pil, en je uitgaat van een cyclus van 28 dagen, dan kan zij nu nog niet testen. Als ik haar was, zou ik gewoon wachten tot 5 november, dan is het er maand erna. En mocht de menstruatie uitblijven en de test negatief is, kan ze altijd even naar de huisarts gaan.
    Dat is namelijk de persoon die er voor geleerd heeft en weet waarschijnlijk beter hoe je dit moet aanpakken.

8. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat is waar,
    en bij ja ben iets langer als maand gestopt met de pil.
    en ga er vanuit of 21 dagen of 28 kon maar een banner maken,
    maar heb er nog een dus dan klus ik ook gewoon op die dagen en dan zie ik wel waneer ik ongi word of niet ik kan nou niet zo goed bepalen hoe mijn cyclus het doet haha maar ik zal mijn banner eens verandere na 28 dagen

9. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey dames nog een vraag trouwens!
    kan er niks over vinde vandaar dat ik hem even stel,
    iedereen zeg wel zo van ja je kan nog niet zwanger zijn zeg maar,
    maar mijn moeder is ook zwanger van mij geraakt toen ze net weekje gestopt is met de pill.
    en voor die tijd ook nog ongie geweest,
    ik vroeg me af.
    het kan dus wel,
    maar niemand die daar vanuit gaat toch

10. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ linda, je kunt alleen zwanger raken als je een eisprong hebt en rond je eisprong seks hebt gehad. Door de pil wordt je hormonale regeling van je lijf onderdrukt en krijg je geen eisprong. Sommige vrouwen krijgen die nog wel. Hierdoor kan het gebeuren dat je toch zwanger raakt terwijl je aan de pil bent.

11. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dankje wel,
    trouwens mijn temratuurt stijgt weer.
    hij was gistermorgen 36.5
    nu 36.9
    heef dat ook een betekenis .. ik zoek ook wel veel op zo,
    maar somige dinge komen niet zo heel duidelijk over vandaar dat ik dat vraag
    groetjes lin

12. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Meestal stijgt je temperatuur ongeveer een halve graad na je eisprong. Maar ook het aantal uren slaap kan ermee te maken hebben. Je moet tenminste 3 uren hebben geslapen om je basale lichaamstemperatuur te kunnen meten. Ook schijnt het tijdstip van meten er mee te maken hebben, maar mijn fertiliteitsarts spreekt dat weer tegen. En de meeste meiden hebben geen kaartje met daarop rechte lijnen. Vaak lijkt het meer op een hartfilmpje haha. Hou je het bij via fertilityfriend? Die geeft dmv een kruis aan wanneer je waarschijnlijk je ei hebt gehad

13. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Dat zou simpelweg betekenen dat je in Ronde 1 meteen aantelt en dan ben je enkel nog ongi geweest direct na het stoppen van je pil (zoals altijd) en daarna niet meer. Dus dat zou prima kunnen.
    Het tellen hoe lang je zwanger bent is dan ook vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid (dus idd meteen na het stoppen met de pil). In 'werkelijkheid' wordt je pas zwanger na je eisprong (gem dag 14 van de cyclus) en dan moet het nog innestelen (5 a 10 dagen later). Dus op zijn vroegst ben je dan op dag 19 van je cyclus zwanger (van een 28 daagse cyclus uitgaand en de innesteling op zijn vroegst).

14. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohw,
    ik vind datje het goed uitlegt.
    maar ik snap er niks van ( bloos )

15. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    fertilityfriend? wat is dattan ( ooh schaam )

16. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

Jul 14, 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Als ik het verhaal van temperaturen heb begrepen (heb het zelf niet gedaan) hoor je elke dag rond dezelfde tijdstip te meten en dat hoort te zijn s'ochtends als je op staat. Gedurende de dag wisselt je temperatuur sowieso, dus geen hou vast.

Zwanger raken gelijk na het stoppen met de pil gebeurt weleens. Ik heb zelf een vriendin die in de 2de ronde zwanger is geworden.
    Maar als ik de rest van de dames om me heen zie, die hebben net zoals ik 1 jaar of meer over gedaan eer ze zwanger waren. En dan heb ik het niet over 1 dame, maar zeker 10 dames met dezelfde ervaring als ik.
    Trouwens ik heb er zeker anderhalf jaar overgedaan.
    Dus dan ga ik er toch van uit dat die ene vriendin van mij de uitzondering is.

Wat ik je eigenlijk probeer te adviseren is: ga ervan uit dat je 12 maanden over zal doen om zwanger te raken, gebeurt het eerder, dan is het gewoon meegenomen. Super leuk zelfs, maar dan maak je jezelf in de tussen tijd niet gek.
    Duurt het langer dat 12 maanden, dan hoor je eigenlijk doorverwezen te worden naar de gyno.

Succes.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Inderdaad, via FF kun je een temperatuurkaart maken. Deze kan je helpen met het vinden van je ei en geeft je een duidelijker beeld van je cyclus.

Ik ben op dag 11 begonnen met Ovulatie strips (van sensitest) omdat ik graag wilde weten wanneer ik mijn ei had om vast een beetje inzicht in mijn cyclus te krijgen. Ik kreeg 3 dagen een 2e streep bij mijn ovu test waarvan de middelse het dikste maar niet dik genoeg naar mijn idee. Voor de zekerheid ben ik vanaf dag 17 ook gaan temperaturen (iedere ochtend vóór ik uit bed kom) en dat doe ik nu een geruime week. Hierdoor zag ik dat zowel mijn ovu-testen als de temperatuursmeting in FF aangaven dat ik op dag 20 mijn eisprong had gehad.
    Zodra je het op je temperatuur ziet (deze stijgt minimaal 0,3 graden een dag na je ovulatie) ben je te laat om te klussen maar geeft je wel de bevestiging dat je ei geweest is.

Sommige vrouwen kunnen ook aan hun temp zien dat ze ongesteld gaan worden (dan zakt deze weer na een ruime week hoog geweest te zijn) maar dat is langena niet altijd.

Mocht je intresse hebben kun je mijn FF kaartje (dus pas vanaf dag 17 bijgehouden..) hier zien.

http://www.fertilityfriend.com/ttc/chartgraph_module.php?d=2009-10-15

18. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

Jul 14, 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Hey Loki,

Je bent pas begonnen, maar zo te zien heb je wel goed onderzoek gedaan.
    Succes met het maken van beebje. Moge het snel raak zijn.

19. linda20

linda20 Lid

Oct 18, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee meide dankje wel ik heb nu voldoende advies:D
    maar hellaas kan ik die site niet bekijken hij opent niet,
    maar toch bedankt.
    ja ik ga er ook zeker niet van uit dat het gelijk al raak mag zijn,
    en vind dat ik toch vrij rustig ben.
    zijn alleen de vragen. die me af en toe door me hoofd spoelen,
    hihih suc6 iedereen kusjes

20. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben inderdaad nog maar sinds kort bezig maar heb al heel erg lang een kinderwens dus nu we er eindelijk voor gaan neem ik het ook uiterst serieus en heb ik me al helemaal gek gelezen hier :)
    Of het ook werkt, dat moeten we nog zien... ;)

In het forumdeel "Temperatuurskaartjes" kun je het bovenste topic aanklikken om kaartjes van zwangere vrouwen te bekijken :)

Share This Page