Op dit moment ben ik 10 weken zwanger van ons tweede kindje. Sinds gisteren heb ik ineens bruine afscheiding. Erg van geschrokken en ging al uit van het ergste en dat het zou gaan doorzetten in een miskraam. De verloskundige gebeld en zij gaf aan dat bruine afscheiding vaak onschuldig is en niet iets waar zij zich direct zorgen om maken. Ondanks dat ze zich geen zorgen maken, merk ik dat ik me wel erg veel zorgen maak. Ik heb nu 3x in een dag bruine afscheiding gehad. Onsmakelijk detail, dit is enkel bij de grote boodschap en enkel bij het afvegen. Het is erg weinig gelukkig. Hebben anderen dit ook meegemaakt en hoe is dit afgelopen? We hebben aanstaande woensdag de termijnecho en ben erg bang dan geen kloppend hartje te zien.
Wat vervelend. Mocht je niet nu al langs komen voor een echo? Gewoon om jezelf gerust te stellen. Als je erg in spanning blijft zitten, zou ik dat alsnog vragen!
Nee dit mocht helaas niet, omdat het volgens hun niks was om zich zorgen over te maken zolang het niet helderrood word of in combinatie met krampen/rugpijn. De bruine afscheiding blijft aanhouden (gelukkig wel nog steeds heel weinig) dus ga morgen nog een keer bellen en aangeven dat ik wel een echo wil. Merk dat ik erg gespannen ben of het allemaal nog goed zit..
Is het echt bruin of roze-bruin? Ik heb dit gehad van 14 tm 18 weken. En dit is was bacteriele vaginose en was er na een antibiotica kuur vanaf. Die afscheiding stonk wel erg trouwens maar had dit vaak tijdens ontlasting.