bruine afscheiding 14 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Irene, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Lieve allemaal,

Ik ben vanochtend heeel erg geschrokken. Ik had opeens bruine afscheiding. Nu heb ik dit de vorige keer ook gehad en dat bleek een miskraam te zijn. Nu ben ik inmiddels 14 weken zwanger en heb vanochtend meteen met de angelsounds het hartje gezocht. Ik vond het direct en het klonk gewoon heel normaal. Toch maak ik me hele erge zorger. Ik heb de verloskundige gebeld en die zij dat het normaal was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar dat doe ik toch. Hebben jullie dit misschien ook gehad en wat denken jullie hiervan? Ik ben echt in paniek!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    hee meid, ik weet precies wat je bedoelt! Ik heb ook met 14 weken 's ochtends bruinverlies gehad. Waarschijnlijk kwam het door gemeenschap van die nacht, maar ik was vreselijk onzeker. Ik heb ook met de angelsound toen het hartje geluisterd en kon ik direct vinden.

Verder heb ik er geen last meer van gehad. Mijn vk zei, zolang het bij een beetje bruin blijft, niet hevig rood wordt en je geen last hebt van krampen er waarschijnlijk niks aan de hand is en je je niet druk hoeft te maken.

Afgelopen maandag heb ik de beeb nog weer op de echo gezien en leek alles goed.

Toch kan ik me voorstellen dat je bang bent, helemaal omdat je ook al een miskraam hebt gehad. Mocht je toch nog twijfelen, zou ik gewoon de vk bellen! Daar zijn ze voor hoor meid.

groetjes suus

3. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik kan je misschien een beetje geruststellen..heb gedurende mijn hele zwanmgerschap regelmatig bruin en zelfs helder rood bloedverlies gehad. In de eerste weken (vanaf week 8) elke dag bruinverlies tot aan 14 a 16 weken. Ben ervoor doorverwezen naar de gyneacoloog maar die kon niets abnormaals vinden. Waarschijnlijk een erg goed doorbloedde baarmoedermond die snel bloed. Schijnt dat als je je benen over elkaar slaat al kan gaan bloeden. Maar zoals je ziet zit mijn kleintje er nog lekker en doet het enorm goed!Nog steeds af en toen verlies gehad maar de laatste keer is nu alweer 6 weken geleden!Hou het in de gaten maar probeer je niet te druk te maken. De kans op een miskraam is na 14 weken en een goed kloppend hartje maar iets van 5 procent geloof ik.
    Succes ermee!

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sorry, dit heeft niks met het onderwerp te maken, maar wat is een angelsound?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    @loopy: een angelsound is een soort van apparaatje met een microfoon. Je kunt door deze op je buik te plaatsen zelf met een koptelefoon het hartje van je baby beluisteren.

groetjes

6. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Heb de huisarts gebeld en mag volgende week naar de gyneacoloog voor een echo voor de geruststelling. Nou gerustgesteld ben ik nog niet. Ik maak me zo'n zorgen, ondanks dat ik het hartje vanochtend nog gehoord heb. Ik denk nu ook echt vanalles te voelen, steekjes onderin mijn buik enzo. Ik voel me echt knap ellendig

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    sterkte Irene.. kan me voorstellen dat je bang bent maar zolang je het hartje hoort niet te druk maken he?

8. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik had het vanaf week 5 en heb het 2 volle weken gehad. Ik mocht ook naar het ziekenhuis maar er was niets aan de hand. Het schijnt niet erg te zijn.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je het hartje met eigen oren hebt gehoord en je vk zegt dat het vaker voorkomt en het geen kwaad kan zou ik toch proberen er vertrouwen in te houden hoor!
    Ik weet dat het lastig is...succes!

10. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    Hey Irene, tuurlijk is dat even schrikken. Ik heb het zelf helaas ook al regelmatig gehad deze zwangerschap en iedere keer denk je als eerst aan het ergste. Meestal valt het allemaal wel mee, en gelukkig kun je zelf naar het hartje luisteren, dat stelt wel een beetje gerust toch?

Deel Deze Pagina