Ik lees vaak de vraag over deze vitamines dus ik deel graag mijn ervaring. Ik had altijd heel veel last van mn eisprong, echt wat dagen de groeipijn. Nu niet meer, slechts een middagje dat ik wat voel. Daarnaast flinke pms klachten, voornamelijk rug buikpijn etc, wat dus nu ook niet meer het geval is Hopelijk een deze dagen ook een positieve test, dan ben ik helemaal blij haha
https://www.rikaonline.nl/vitamine-e-tarwekiemolie/ Rika, die een boek heeft geschreven over tarwekiemolie, is helemaal niet zo positief erover. En zij heeft er toch super veel verstand van. Dus ik doe het maar niet.
Ik lees dit niet direct uit dit artikel moet ik zeggen. Jammer dat er niets staat over PMS, want dit was voor mij eigenlijk wel de reden om te beginnen en ben heel blij dat ik dit gedaan heb.
Nou ja, de hoge dosering omega 6 lijkt mij ook niet zo erg gezond. Zij adviseert niet direct tarwekiemolie maar eerder die Anti-oxidanten. Zij geeft in dat artikel een stukje uitleg over die omega 6 t.o.v. omega 3.
Voor mij heeft het wel wat gedaan! Mijn cyclus was (vooral voordat ik mijn dochter kreeg) erg onregelmatig, mijn ovulatie kwam soms pas op dag 35 (cyclus van 50 dagen). Door teunisbloemolie heb ik mijn ovulatie toen, in de ronde waarin in zwanger ben geworden, op dag 25 gehad. Heel fijn! Daarnaast ben ik nu twee keer zwanger geraakt in rondes waarin ik tarwekiemolie gebruikt heb.
Hier ook vanaf dag 1 van de cyclus tarwekiemolie en ook die ronde zwanger. Heel appart. Zal nooit weten of het daar aan lag maar heb wel het gevoel dat het geholpen heeft.
Alleen met tarwekiemolie ervaring. Bij mijn dochter de eerste 5 rondes geen tarwekiemolie geslikt en niet raak. Toen de 6de ronde voor het eerst geslikt en toen was het raak. Afgelopen februari geen tarwekiemolie geslikt, maar toen was het de eerste ronde raak. Wel een miskraam helaas, maar dat heeft daar natuurlijk niks mee te maken. Weer twee rondes daarna zonder tarwekiemolie en niet raak. De derde ronde weer tarwekiemolie geslikt en toen was het weer raak. Maar ook een miskraam helaas. Daarna weer 5 rondes met tarwekiemolie, maar nog niet raak. Dus ik weet het eigenlijk niet
Bij onze eerste zwangerschap zijn we na 2 jaar via mmm traject zwanger geraakt. Nu wilde we een aantal maanden geleden gaan voor een 2e kindje en hadden er eigenlijk al rekening mee gehouden dat we waarschijnlijk weer in het mmm trajact zouden komen. Bij het lezen van positieve verhalen over teunisbloem en tarwekiemolie ben ik hier de 3e ronde mee begonnen. En zie hieronder het resultaat. voor mijn gevoel heeft het wel degelijk bijgedragen. We zijn alleen zo verrast nu dat ondanks ik nu zwanger ben we dit gevoel nog helemaal niet hebben.
Jij slikte tarwekiemolie de hele cyclus? Ik vanaf eisprong,omdat ik dacht dit 'hoorde'? Ik ben aan het wachten op menstruatie of positieve test Cd 15 eisprong, normaal na 10 a 11 dagen wordt ik ongesteld,maar nu CD 27 en nog geen vuiltje aan de lucht, maar ook geen positieve test. Ben benieuwd waar dit heen gaat! Ik lees verhalen dat dames ineens een veeel langere cyclus hebben, hoop niet dat dit ook het geval bij mij is hoor! Was altijd zo blij met mn korte cyclussen
Ik heb ook beiden gebruikt... heb teunisbloemolie voor eisprong gebruikt en tarwekiem de hele cyclus door, ronde daarna eerst teunisbloem tot eisprong en daarna tarwekiem. Mijn LF werd wel verlengd door de tarwekiem, ging van 14 naar 17 dagen. Ook geen zwangerschap uit voort gekomen. Daarom dus gestopt. Nu deze ronde alleen teunisbloem gebruikt en dit keer netjes op cd16 mijn eisprong zonder medicatie!!! (Verplicht pauze na vmk)
Genieten doen we nu nog niet echt maar heb een vroege echo aangevragen omdat het nog zo onwerkelijk voelt en we bijna niet kunnen geloven dat het nu zo snel raak is zonder mmm traject
Op 14dpo toch nog ongesteld gewordrn, normaal op 10 dpo. Nu ook vanuit het niets, normaal zoveeel lage rugpijn etc, dus was even 'schrikken'. Ik twijfel nu of ik het moet blijven slikken omdat ik ook weer verhalen lees dat bmslijmvlies te dik kan worden en innesteling niet bevorderd. Zelf denk ik dat ik wel dun bmslijmvlies heb omdat ik altijd maar 3 dagen menstrueer en best licht, maar echt 100% weten doe je het niet natuurlijk. Maar de pms klachten zijn verdwenen dus daar ben ik echt super blij om! Dus ik weet het even niet wat ik zal doen..
gebruik je enkel de tarwekiemolie of ook de teunisbloem? en is dit de 1e maand dat je dit gebruikt? ik zou denk ik zelf eerst een 3 tal maanden het proberen omdat het ook toeval kan zijn dat deze keer je lf langer is... heb ook altijd een nette cyclus en dezelfde lf maar heb ook een keer een uitschieter gehad van een lf van 15 dagen zonder verklaarbare reden. maar je moet natuurlijk gewoon doen waar jijzelf het beste gevoel over hebt...