ik ga morgen naar het ziekenhuis en dan moet ik kiezen tussen een curretage of vaginale tabletten. over een curretage heb ik al heeeeel veel gehoord en gelezen, maar zijn er ook meiden/vrouwen die ervaring hebben met die tabletten? ik denk namelijk dat dat voor mij beter is!
hoi de dag van mijn curettage moest ik om 6u 's ochtends, twee vaginale tabletten opzetten om het verlies te starten en de baarmoeder open te zetten (gezien ik nog nooit bevallen of zo ben, is die redelijk gesloten), maar om 10u had ik nog geen verlies, dus dan nog 2 vaginale tabletten moeten opsteken, maar helaas, er kwam niets, en uur later curettage gestart, ik denk dat het zeer verschillend kan zijn, misschien heb jij wel meteen verlies, en als ze dan zien op een echo dat alles weg is, dan is een curettage waarschijnlijk overbodig, sterkte morgen! flyke
ik had voorheen voor de tabletten gekozen.. ik vond het emotineel fijner. omdat het vertrouwd in mijn eigen omg. was. je moet zelf doen wat je fijner lijkt (fijn is het nooit natuurlijk)
Hoi Moniek, Ik heb ook in eerste instantie voor de tabletten gekozen. Het voelde op dat moment beter omdat de curettage toch een ingreep is, en ook mijn gyn leek het beter om dat niet te doen als het niet nodig was. Wel vertelde hij dat de kans dat alles er in 1 keer uit kwam, 40% was. Ik nam dat risico toen. Maar helaas, na een week bleek er toch nog veel weefsel te zitten en werd ik alsnog gecuretteerd. Heel persoonlijk: de miskraam krijgen met de tabletten vond ik echt geen pretje, je voelt alles er zo uit komen. Ook heb ik er echt weeen van gehad en moest overgeven. De tabletten werkten bij mij al ong. 2 uur na het inbrengen. De curettage is me op zich heel erg meegevallen. Maar misschien is dat wel omdat het 'ergste' er toch al uit was. Als het me nog een keer zou overkomen, weet ik eerlijk gezegd niet wat ik zou doen! Heel veel succes met je keuze en veel sterkte.
ik heb die tabeletten in de eerste instantie ook gebruikt. Helaas pakte het net even verkeerd uit voor mij en werd het een spoedcuratage omdat het er allemaal ondanks de hevige cloeding niet uit wilde komen, ik heb dus niet zo'n goede ervaring ermee. Mijn schoonzus echter wel die heeft het gebruikt en een dag later verloor zij alles . Het is denk ik een persoonlijke overweging ik vind een curatage prettiger. Succes vandaag in het ziekenhuis. xxx Jet
ik heb dus voor de tabletten gekozen. woensdag heb ik ze ingebracht en om 4 uur 's nachts begonnen de weeen... zo wat is me dat tegen gevallen. veel bloedverlies was ik voor gewaarschuwt, maar ik heb tot 2 uur heel erg veel bloed verloren. had 2 inlegluiers in en elk half uur moest ik me verschonen en dan nog alles wat er op de wc uitkwam.. ik voel me nu heel rg kut. ik ben helemaal wit en heb nog steeds het gevoel dat ik zo omval.. en ik dacht vanmorgen nog dat ik wel mee kon boodschappen doen. nou echt niet dus. toch zou ik hier wel weer voor kiezen.. ik ben niet zo voor medische ingrepen als het ook op de natuurlijke weg kan. ik verlies nog steeds bloed maar gelukkig niet zoveel meer..... ga nu snel weer liggen! bedankt voor jullie steun meiden!
Dat klinkt vreselijk, Moniek. Hebben ze je bloedwaardes ook gemeten? Corien (cvdw) uit het topic dood vruchtje heeft ook zo ontzettend veel bloedverlies gehad en had te weinig rode bloedlichaampjes na afloop. Hebben ze ook gecheckt of alles eruit is gekomen en je schoon bent van binnen? Doe maar lekker rustig aan. Hopelijk kom je weer snel op krachten. Veel sterkte!
vrijdag moet ik pas weer voor een echo. er is bij mij helemaal niets gemeten. ha is nog wel ff langs geweest omdat mijn man had gebeld dat ik bijna flauw viel. las het aandag niet beter is moet ik wel weer langs de ha.... ik wacht dus wel weer af. kan me niet herinneren dat ik me zo kut heb gevoeld.. oja, mijn miskraam duurde nog langer dan mijn 2 bevalingen bij elkaar opgeteld.. dat is toch ook wat
Jeetje, zeg, Moniek, wat erg dat je miskraam nog heftiger was dan je beide bevallingen bij elkaar. Dat zegt toch wel genoeg, lijkt mij. Als je je niet goed voelt, en veel blijft bloeden, bel dan alsjeblieft met de huisarts maandag, of zelfs eerder. Je ijzergehalte zal wel erg laag zijn, met al dat bloeden. Houd het goed in de gaten. Corien is zelfs flauwgevallen. Nogmaal, hartstikke veel sterkte! Marla
Ik denk dat je zowiezo wat moet opletten de eerste dagen/week/weken, ik had eigenlijk niet zoveel bloedverlies, maar voelde me in momenten ook heel flauw, gevoel door mijn benen te zakken, dus zowiezo, rust goed uit, je lichaam heeft het nodig volgens mij, sterkte flyke
He Moniek, ik heb dan wel voor een curretage gekozen, maar mijn verloskundige zei mij dat als het er voor de curretage vanzelf uit zou komen ik er moest opletten op de hoeveelheid bloed die eruit kwam. Als het 3 dl was moest ik haar al bellen, want bij verlies van een halve liter zou ik naar het ziekenhuis moeten omdat dat echt teveel bloedverlies is kennelijk. Dus als je echt zoveel verliest is het misschien toch verstandig om misschien vk te bellen? Ook voor de zekerheid. Ik hing toen bijna dagelijks met haar aan de telefoon.
vandaag voel ik me nog steeds erg slap. had gedouched en weer es normale kleren aangetrokken, maar toen ik beneden was , was ik helemaal kapot.... ik heb dan het gevoel dat mijn hele lichaam trilt en dan sta ik te schudden op mijn benen. ik ben echt erg veel bloed verloren.. ik ben ook helemaal wit.. zelfs mijn handen zijn wit. gister gaf mijn man mij een klap voor mijn blote kont even ouwehoeren en die kwam wat te hard aan , maar ik werd niet eens rood op mijn kont. gelukkig vangen mijn ouders de kinderen erg goed op en kan mijn man ze 's morgens naar school brengen, want dat lukt mij echt niet zelf... morgen zal ik de ha bellen.. kijken wat hij er van zegt.... ik zal het julie laten weten! (kan beter mijn naam veranderen in spook)
Ik vind het erg dat je naar die ellende wat jullie hebben meegemaakt dat je je nog ook ziek voel. Ik hoop dat je morgen van je huisarts iets krijg dat je je snel beter voelt. Liefs Jolie
Ik zou echt de verloskundige bellen en niet de huisarts. Sterker nog, ik zou gewoon nu de vk bellen. De mijne had een 06 nummer waar ik haar altijd kon bellen. Ik moest vooral niet denken dat ik teveel was of me aanstelde. Dat zei ze tegen me en ik heb er ook gebruik van gemaakt. Ik heb tijdens mijn (kortdurende) zwangerschap ontdekt dat ik in veel gevallen meer aan de vk had, dan aan de huisarts. Maar goed, misschien verschilt dat per huisarts. Doe het rustig aan meid! Voorzichtig met jezelf!
Hoi Moniek, dat is toch niet normaal wat jij nu moet doormaken, je moet wel actie ondernemen nu hoor, heb je de huisarts of verloskundige al gebeld? liefs jette
Hoi Moniek, Dit klinkt echt niet goed. Ik denk dat je te veel bloedverlies hebt gehad. (ijzer tekort, te laag hb gehalte, te weinig rode bloedlichaampjes). Nogmaals neem alsjeblieft zo snel mogelijk contact op met je huisarts of verloskundige!
Ik zou echt de verloskundige bellen en niet de huisarts. Sterker nog, ik zou gewoon nu de vk bellen. De mijne had een 06 nummer waar ik haar altijd kon bellen. Ik moest vooral niet denken dat ik teveel was of me aanstelde. Dat zei ze tegen me en ik heb er ook gebruik van gemaakt. Ik heb tijdens mijn (kortdurende) zwangerschap ontdekt dat ik in veel gevallen meer aan de vk had, dan aan de huisarts. Maar goed, misschien verschilt dat per huisarts. Doe het rustig aan meid! Voorzichtig met jezelf![/quote] Hihi bij ons is de verloskundige nog de huisarts.... het gaat nu wel weer een beetje beter. ik kan nu rustig aan weer wat dingen doen, zonder het idee te hebben meteen om te vallen. ben nog wel duizelig en als ik iets te veel doe krijg ik reg veel hoofdpijn,maar ik voel me weer iets meer mens, en ik zie er vind ik zelf, ook weer wat beter uit. anderen denken daar anders over. ging vanmiddag even mee mijn kids naar school brengen. ik hoorde dat mijn dochter 's morgens nogal verdrietig was dus vond ik dat ik even mee moest. nou dat heb ik geweten. de mensen schrokken gewoon van mij. zo bleek en slecht zie ik eruit. vanorgen heb ik wel weer de ha gebeld en nu heb ik ijzer(staal)tabletten gekregen. hopen dat ik nu wat opknap. duurt me lang genoeg zo. ik wil alles zelf weer kunnen doen en niet afhankelijk zijn van anderen.....
Ik heb dinsdag ook de keuze gekregen: of afwachten (was voor mij geen optie), of vaginale tabletten of curettage. Ik heb voor de tweede gekozen, was toch dan de meest natuurlijke manier. Nou, ik heb het geweten, half uur na inbrengen begonnen de krampen en na 4,5 helse pijnen heeft mijn vriend me naar het ziekenhuis gebracht. Daar heb ik morfine gekregen en moest ik de nacht in het ziekenhuis verblijven. Gistermiddag toch nog curettage gehad, er zat nog te veel weefsel in baarmoeder. Ik was helemaal niet zenuwachtig en voelde me een beetje van 'opgelucht' toen in wakker werd. Ook natuurlijk erg verdrietig, maar de pijn was weg en nu lig ik hier laveloos, verdrietig en machteloos op de bank. Heb geen zwangerschapsverschijnselen meer en moet dus nu gaan inzien dat ik echt niet meer zwanger ben! Tabletten: nee, voor mij nooit meer!
Laatje, jammer dat je zoveel pijn fysiek hebt moeten ervaren naast het emotionele verdriet van het verlies van jullie toekomstig kindje. Bij mij is de echte verwerking ook maar begonnen na de curettage, Ik wil je heel veel sterkte wensen! groetjes flyke