Vorige week donderdag is het mis gegaan met mijn zwangerschap, ik was negen weken zwanger en begon te vloeien! Ik voelde instinctief dat er iets fout zat en heb mijn VK gebeld waar ik s'maandags een afspraak had. Kreeg een zeer vervelende opmerking, "als het mis gaat kunnen we er toch niets meer aan doen". Ze raadde me aan af te wachten, van donderdag op vrijdag is het vloeien heviger geworden en ik werd zo onzeker dat ik mijn huisarts heb gebeld s'morgens. Ik woon net even over de grens in duitsland en het is toch niet of het daar allemaal even iets sneller geregeld wordt, ik werd direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, ik was er om negen uur en om kwart over negen was de diagnose gesteld, het vruchtje was gestopt met groeien op zo'n vijf weken! De gynecoloog stelde voor om direct een curretage te doen dezelfde dag nog, hij was van mening dat me zo veel pijn en bloedverlies en onnodig wachten bespaard werd. Om drie uur s'middags ben ik gecureteerd onder volledige narcose en om zeven uur zat ik thuis op de bank, mijn man en ik waren erg verdrietig en teleurgesteld. Heb zaterdagnacht erg veel krampen gehad en behoorlijk wat bloedverlies maar vanaf zondag gaat het lichamelijk een stuk beter met me! Emotioneel gezien gaat het met ups en downs, kan het nu beter relativeren maar de leegte en het verdriet blijft. Ben dinsdag voor nacontrole geweest, baarmoeder was mooi schoon en leeg, maar toch voelde de gynecoloog iets wat er niet hoorde te zitten. Hij heeft echo's gemaakt maar kan dit niet in beeld krijgen, hij dacht eerst aan spierweefsel, toen een tumor, maar dit is niet in beeld te zien. Nu denkt hij aan een gekantelde baarmoeder, heb internet al afgesurft op eventuele kenmerken maar kan weinig vinden. Baal er behoorlijk van dat ik nu niet precies weet wat er aan de hand is! Moet 12 december terug komen, hij wil ook nog een uitstrijkje maken, dat had ik nog nooit laten doen maar hij vindt het verstandig dit toch nog te doen! Moet ik nu wachten met het hebben van sex tot 12 december of zou ik toch weer eerder samen met mijn hubbie kunnen vrijen?
Bedankt Jackie, weet jij of ik moet wachten met het eventueel proberen weer zwanger te worden op dat uitstrijkje? : :
Heel erg veel sterkte. Ik heb ook helaas met 9 weken een spontane mk gehad. Ook mijn eerste zwangerschap......De teleurstellling is groot, zeker omdat wij met week 7 al een hartje hadden zien kloppen..... Neem de tijd. Je moet echt rouwen... Mijn gyn zei 1 cyclus af te wachten voor het weer te proberen. Ik dacht dat je zodra het vloeien gestopt is meteen weer sex mag, maar ik ben (gelukkig) niet gecurreteerd.
Wat erg voor je dat je naast het verdriet van de miskraam ook nog die onzekerheid hebt! Dat lijkt me vreselijk voor je! Om even terug te komen op je vraag: volgens mij mag je niet zwanger zijn als er een uitstrijkje wordt gemaakt. Ik zou dit anders even vragen aan je huisarts, zoals Jacky ook al opmerkte. Je hebt nogal wat meegemaakt in 1 week tijd. Heel erg veel sterkte toegewenst! Mij hielp het om er veel over te praten.
ja marla dat had ik ook ergens gelezen dat wanneer een uitstrijkje gemaakt moet worden je niet zwanger mag zijn, best wel balen, ik wilde het eigenlijk zo snel mogelijk weer proberen, maar ik denk dat dat emotioneel ook niet goed is, eerst proberen dit af te sluiten en dan verder kijken! Ach Me2, wat erg voor je, als je een hartje hebt zien kloppen heb je echt tastbaar bewijs van een zwangerschap! Ik leef met je mee! Zijn jullie nu al weer bezig (klinkt een beetje oneerbiedig) maar ik bedoel aan het proberen om zwanger te worden?
Jette, Ik mag deze ronde niet zwanger worden van de gynaecoloog, omdat ik een 2e curettage heb ondergaan (er zat nog wat zwangerschapsweefsel dat moest worden weggehaald). Ik moet 1 keer ongi worden, en mag er dan weer voor gaan. Eigenlijk vind ik dat niet zo heel erg. Ik zit nu echt te wachten op mijn ongi, en weet in ieder geval zeker dat ik niet zwanger ben, dat geeft wel een beetje rust. (ook emotioneel is het wel prettig).
JA Jette, wij zijn weer vol bezig. Vind helemaal niet dat je het oneerbiedig zegt! Mijn gyn adviseerde eerst een ronde af te wachten, maar dat konden wij niet, dus zijn meteen weer begonnen. Ik wilde zo snel ogelijk weer zwanger zijn. Helaas ben ik tot op heden nog niet weer in verwachting geraakt en nu loopt de tweede ronde na de mk ten einde en heb ook niet het gevoel dat het nu raak is. Er wordt gezegd dat je na een mk extra vruchtbaar bent (bv mijn schoonmoeder die verpleegkundige is) maar volgens mij is dat een fabeltje... Voor de eerste zwangerschap zijn we circa 6 maanden bezig geweest (na 16 jaar pil). Hoe lang waren jullie bezig? Hoop dta het snel weer lukt bij jullie, maar verwerk dit eerst want een en ander gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik ben tot op heden nog bij niemand op kraamvisite geweest terwijl ik er verder wel goed doorheen ben gekomen, maar kraambezoek gaat me nu nog iets te ver...
Jeetje meis wat een verhaal... Heel veel sterkte en ik hoop dat je op 12/12 wat beter nieuws krijgt en dat het mss allemaal toch snel weer goed komt. Liefs Silla
hoi Jette,inderdaad pijnlijke opmerking van de gynae,ik had dinsdag een curettage,moet nu21 dagen een pil nemen die het baarmoederslijmvlies terug volledig activeert.Wachten op ongi en we mogen herbeginnen.Ik zou je arts es adviseren ivm je vraag uitstrijkje flyke
meid wat een ellende zeg, hoop van ganser harte dat je straks in december goed nieuws mee naar huis krijgt... liefs smoekie
goedemorgen Me2, wat vond de gyn er van dat je de eerste ronde niet hebt afgewacht? of heb je dit niet overlegd en bent zo begonnen? Onze gyn wil eerst een uitstrijkje maken omdat ik dit eigenlijk nog nooit heb gehad daar was hij zeer verbaasd over. Daarom wil hij dat eerst afwachten. ik ben in juni gestopt met de pil, na ongeveer 17 jaar de pil te hebben gebruikt, op 24 augustus ben ik voor het laatst ongesteld geweest, dus eigenlijk heb ik niet zo veel te klagen was voor mijn gevoel super snel zwanger, ik was er zelfs niet zo op voorbereid, was uitgegaan dat het wel een jaar kon duren, ben natuurlijk al iets ouder (ha ha) ben nu 34! Al zegt het natuurlijk niets over een tweede keer zwanger worden, het kan nu natuurlijk wel veel langer duren! Ik kan me goed voorstellen meis dat je nog niet op kraamvisite bent geweest, ik merk aan mezelf dat het veel met iemand doet, ondanks dat ik een nuchtere, sterke meid ben, het richt meer aan dan dat je eigenlijk weet! Ik hoop op goed bericht voor jullie! Zag ik dat je vandaag zou mogen testen? ik duim voor jullie!
Hoi Marla, dat is wel een tegenvaller of niet dat je nog een tweede curretage hebt moeten ondergaan? Hoe voel je je eronder?
Hey Jet, Nou, dat was inderdaad een tegenvaller. Ik bleef maar bloeden na mijn eerste curettage (had eerst een paar dagen nauwelijks bloedverlies en toen bloedingen als de eerste dag van een flinke menstruatie). Dat heeft zo'n 1,5 week geduurd tot ik op een ochtend wakker helemaal onder het bloed wakker werd (het zat op mijn been, mijn arm, op mijn vriend's arm, etc.). Ook had ik extreem veel stolsels verloren, dat was echt schrikken. Wij zijn toen meteen naar het ziekenhuis gegaan, en ik ben dezelfde dag nog voor de tweede keer gecuretteerd. Sindsdien voel ik me weer een heel stuk beter (de constatering van de missed abortion is inmiddels ook al weer 8 weken geleden). Hoop alleen dat ik snel ongesteld wordt. (kan niet wachten!). Je schijnt na een tweede curettage iets meer kans op verklevingen van de baarmoeder te hebben, maar de cyclus gaat dat weer tegen. In die zin is het belangrijk dat mijn menstruatie snel komt. (dat is het enige waar ik mij nu nog zorgen over maak). Gelukkig krijg je gewoon een routine uitstrijkje, als ik het goed begrijp. (ik vond het eerst vreselijk om een uitstrijkje te laten maken, maar na de missed abortion en alles erom heen, is het een piece of cake ). Geef je verdriet maar de tijd, het is niet niks wat je hebt meegemaakt
HA Jet, Nee heb niets tegen de gyn gezegd dat we meteen weer zijn begonnen, maar ik heb hem dan ook niet meer gesproken sinds de mk Hier vandaag al weer kleine tekenen van de duivel...we gaan vol goede moed verder. Mijn eisprong was deze maand ook 3 dagen later dan voor de mk, hoop dan ook dat volgende ronde mijn cyclus weer normaal is.
He Marla, ach jee dat is echt wel schrikken als je zo wakker wordt, pfff vreselijk zeg! Ik heb dat zaterdagnacht wel gehad, vrijdags gecureteerd en zaterdagnacht enorme krampen en toen ik wakker werd was het net of ik een plas bloed in mijn onderbroek had. Gelukkig is het daarna alleen maar beter gegaan, krampen waren weg, en het bloedverlies wordt ook alsmaar minder. Is het niet lang om al 8 weken geen menstruatie te hebben, moet je daar niet naar vragen? Ja klopt ik krijg een routine uitstrijkje omdat ik dat nog nooit heb gehad, de gynocoloog vindt het belangrijk dat ik dat laat doen! Hoor daar meer vrouwen over dat het wat pijnlijk kan zijn!?