hoelang waren jullie bezig om zwanger te raken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door waxinelichtje, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik bij de eerste 4 maanden.
    ik hoor weleens verhalen dat nummer 2 erg lang op zich kan laten wachten..
    mijn man is niet de jongste meer... we willen eigenlijk pas in september/oktober voor een tweede gaan, maar wat als het heel lang gaat duren?
    Ik twijfel of we niet beter dit voorjaar al 'moeten' beginnen met klussen.

Ik ben benieuwd naar jullie aantal pogingen. Niet dat het iets zegt over mezelf natuurlijj... maar dan voel ik mij misschien minder 'gejaagd' ofzo.

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier het geluk om zowel van de eerste als deze tweede zwangerschap direct zwanger te zijn. Bij de eerste was ik al wel een half jaar gestopt met de pil maar bij de tweede pas een maandje (condooms gebruikt). Eerste ronde direct raak.

3. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bij de 1e was ik ook heel bang dat het wel even zou duren en was het de 1e keer raak en bij de 2e dachten en hoopten we dat het ook wel weer snel zou gaan en heeft het 20 maanden geduurd.

Het laat zich moeilijk plannen...

4. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Bij de eerste 3 maanden en bij mijn tweede ( km) en derde zwangerschap in een keer raak. Ben 35 dus ook niet meer mega jong maar blijkbaar wel erg vruchtbaar.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij de eerste 9 maanden met tussendoor een mk.
    2e begin juli besloten ervoor te gaan, 24 juli een positieve test. Dat was gelijk raak :p

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Bij eerste in april gestopt met de pil en in september zwanger. Na die zwangerschap niet meer begonnen met pil (wel met condoom). Toen we voor 2e gingen was het meteen eerste ronde raak! Mega veel geluk gehad dus

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Alledrie in de 1e ronde. En nu al 2 jaar geen normale eisprong/cyclus meer dus tja er valt niks over te zeggen.

8. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Bij de eerste 1 maand en de tweede gelijk raak. Ik had zelf (wegens medische redenen) rekening gehouden met wat langer, maar was uiteraard dolblij toen het meteen zover was!

Ik denk dat je moet bedenken of het 'erg' is dat het eerder gebeurt dan de geplande september/oktober. Want daar heb je kans op als je 6 maanden eerder gaat beginnen met proberen. Het kan zijn dat je dat echt niet wilt, dan zou ik wachten. Maar als het niets uitmaakt kun je toch gewoon voorzichtig beginnen met proberen?

Succes met de keuze!

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    1e zwangerschap: ronde 11
    2e zwangerschap: ronde 1

10. waxinelichtje

We zitten helaas met een onverkoopbaar tweekamerappartement ... :(
    Het staat nu als anderhalf jaar Te koop zonder 1 kijker Te hebben gehad..
    Nu gaan we drastische maatregelen nemen in de hoop dat we eindelijk weg kunnen.
    Vandaar dat de kinderwens steeds maar weer opschuift. We rekenen nu maar op komend najaar in het laatste geval :(

11. waxinelichtje

Wel opvallend vaak de tweede raak in ronde 1...

2 vriendinnen van mij hadden dat ook. Kun je soms vruchtbaarder zijn na een eerste zwangerschap vraag ik mij af?

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Bij de eerste mmm gehad, 7 kaar geleden de hoop opgegeven, 2,5jr geleden spontaan zwanger.
    De tweede kwam er vlot achteraan.

Alsof mijn lichaam wakker was geschud en door had Hoe het moest.
    Wel als kanttekening dat ik een grote stessfactor uit mijn leven had gehaald. En na een jaar zwanger werd.
    Stress is een moordenaar. Maar dat is een eigen conclusie.

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Bij de eerste na 5 maanden, bij de tweede gelijk na verwijderen spiraal. Was er zelf de tweede keer ook nog helemaal niet mee bezig haha

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ons kun je niet echt mee tellen denk ik.

Wij hebben bijna drie jaar moeten wachten op dit mannetje. En hebben daarvoor flinke hulp nodig gehad.
    Onze natuurlijke kans is ongeveer 2%. Als we het dus "gewoon" waren blijven proberen waren we miss wel 6 jaar bezig geweest ofzo.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Bij onze zoon heeft het zo'n 2,5 jaar geduurd. Bij onze dochter was ik 9 maanden na de bevalling weer zwanger. Dat was best een verrassing omdat ik pcos heb en gerust maanden niet ongesteld wordt.
    We hebben bewust geen anticonceptie gebruikt na de 1e bevalling maar hadden niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou zijn.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    De eerste: na 3,5 jaar en allerlei onderzoeken, 4x iui, een kijkoperatie en 2x ivf.
    De tweede: in december begonnen met icsi, en in februari was ik zwanger na de derde terugplaatsing.

17. LEOnie211

LEOnie211 Actief lid

24 feb 2015
    148
    0
    0
    Zzper in de zorg
    Kerkrade
    Bij de eerste bijna een jaar.

Bij de tweede eerste maand zwanger die eindigde in miskraam, 2 maanden daarna weer zwanger ook miskraam en een maand daarna weer zwanger nu bijna 38 weken

18. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Bij de eerste in ronde 2.
    Bij de tweede waren we afgelopen januari begonnen, maar toen zijn we snel gestopt omdat ik een vitamine tekort bleek te hebben.
    Vorige maand besloten we er langzaam weer mee te beginnen en was meteen raak.

19. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    4 jaar voor deze zwangerschap :) en een tweede zien we wel. Eerst dit mannetje maar gezond en wel ter wereld brengen!

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    -2 (wilden eerst trouwen)
    3
    11 (met erg onregelmatige cyclus, iets meer dan een jaar geduurd)
    en surprise

Deel Deze Pagina