Baan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Paaseitje1989, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

16 aug 2016
    154
    10
    18
    Hallo allemaal

Ik ben 5/6 weken zwanger!! Ondanks de onzekere gevoelens ben ik er heel blij mee. Alleen ervaar ik continu een zwarte wolk om me heen, namelijk mijn baan. Ik heb een jaarcontract en volgend jaar november moet het omgezet worden naar een vast contract. Ik ben heel bang dat dat niet gebeurt en ben er heel onzeker over. Mijn functioneringsgesprek was echt super en hij benoemde dat hij me echt wilde behouden. Als alles goed gaat moet ik nog na mijn zwangerschapsverlof 1/2 weken werken voordat mijn contract afloopt. Ik ben hier zo nerveus en bang voor dat het mij en het genieten in de wegstaat. Kan iemand mij helpen? Eind januari als ik 12 weken ben wil ik het vertellen.

2. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Allereerst: probeer niet te stressen om een onzekere gebeurtenis. Wie dan leeft, wie dan zorgt!

En als we dan toch op de zaken vooruit gaan lopen: je bent schijnbaar een goede werknemer, anders was je functioneringsgesprek niet zo goed geweest. Dat betekent dat je vast ergens anders aan de bak komt mocht je hier niet verlengd worden. Geloof in jezelf!
    En als je niet verlengd wordt, kun je WW aanvragen. Afhankelijk van de duur van je arbeidsverleden zit je dan in ieder geval niet gelijk zonder inkomen.
    Ik weet niet of je een partner hebt die nog inkomen binnen brengt? Als dat zo is zou ik me al helemaal geen zorgen maken!

3. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Zwangerschap mag geen reden zijn je contact niet te verlengen. Mocht dit wel het geval zijn kan je dit aanvechten zeker omdat je gesprekken steeds positief zijn.

4. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ik zat in dezelfde situatie als jij. In februari gestart met nieuwe baan en in oktober verteld dat ik zwanger ben. Mijn contract loopt in februari af en kon alleen nog voor onbepaalde tijd kersen verlengd. Vorige week te horen gekregen dat ze me graag willen houden en dat ik een vast contract krijg.

Gewoon hard blijven werken, je best doen en dan zien ze vanzelf dat je een aanwinst bent en dat die 4 maanden verlof best te overbruggen zijn.

5. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hoe wil je dit dan aantonen? Is geen werkgever die dit zal toegeven.
    Hier helaas een minder positief verhaal.
    Had nog 7 maanden na mijn verlof maar ben partime gaan werken en vermoed dat dat de reden was, al zullen ze dat nooit toegeven.
    Maar goed al zou het gebeuren dat komt er echt wel weer wat anders, nu lekker genieten van je zwangerschap ect! Gefeliciteerd!

6. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Krijg je geen verslag van je functioneringsgesprek? Dan heb je zwart op wit een positieve beoordeling. Weet niet of dit overal gebruikelijk is, waar ik werk in elk geval wel ;)

7. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ja maar dan nog kunnen ze allerlei andere dingen verzinnen hoor.
    Had altijd hele goeie beoordelingen totdat ik zwanger was toen werden ze iets minder. Kreeg te horen dat ze echt perfect moesten zijn en dat goed niet voldoenden was. Maar goed zijn genoeg bedrijven die het misschien wel doen hoor maar als ze het echt willen dan lig je eruit.

Maar ik wil TS echt niet onzeker maken! Meis als je echt goed bent in wat je doet houden ze je echt wel!

8. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Aamtonen door middel van je functionerings- en voortgangsgesprekken ljkt me. Dat is binnen de meeste bedrijven een gangbare HR cyclus om zo vinger aan de pols te houden met het personeel en hun werkzaamheden.

Enne TS, ik sluit me aan bij Hope: heb vertrouwen en laat los wat je niet kunt veranderen; meer dan je best kun je niet doen en zo te lezen gaat dat goed :)

Van harte hoor!

Deel Deze Pagina