Hebben andere zwangere vrouwen ook zoveel last van schulgevoelens voel me bij alles wat ik doe schuldig iedere beslissing die ik neem en daardoor kan ik geen beslissingen nemen want ben bang dat ik het fout doe! Ben deze week 33 weken zwanger en heb me de laatste week ziek gemeld omdat het gewoon teveel wordt hele dag staan en ben erg emotioneel enz... maar nou zit ik thuis en voel me de hele dag al schuldig denk mis had ik toch moeten gaan werken ging het toch wel aaahhh wordt er zo moe van! Wie herkent dit? Of ben ik echt de enige?
Hoi, je bent denk ik echt niet de enige hoor! Als het je echt zo dwars zit praat er dan met de vk over. Die kan je eventueel doorverwijzen voor hulp. Ik was zowel bij mijn eerste zwangerschap als bij deze de eerste maanden depressief terwijl ik dat niet gewend was van mezelf. Ik ben doorverwezen door de vk voor hulp. Niet altijd blij zijn met je zwangerschap hoort erbij, maar regelmatig in een negatieve gedachtenspiraal zitten niet! Succes ermee...
Heel herkenbaar meid. Ik had mezelf ook ziek willen melden de laatste week dat ik moest werken. Ik kon niet meer, ik was op, kapot, gesloopt. Net als jij erg emotioneel, kon echt huilen om alles. Ik ben toch gaan werken en heb een vrije dag opgenomen. Maar je moet je niet schuldig voelen hoor, het een vrij normaal, en het wordt ook steeds zwaarder. Nu ik eenmaal met verlof ben heb ik eindelijk mijn verdiende rust. Je moet niets meer, maar alles mag. Je hoeft niet meer vroeg op te staan. Was zo enorm blij dat ik eindelijk lekker verplicht thuis moest zitten. Probeer lekker rustig aan te doen en geniet van je verlof
Ik heb als een idioot gewerkt in de periode voor mijn verlof, ik dacht op een gegeven moment echt dat ik zou instorten. Vervolgens ging ik ook pas met 36 weken met verlof. Ik voelde me op een gegeven moment juist schuldig naar mijn kindje toe, fysiek en emotioneel zat ik er helemaal doorheen. Achteraf had ik dat liever anders gedaan. Met andere woorden: houd je eigen grenzen goed in de gaten, je lichaam is met een zware onderneming bezig. Werk is belangrijk, maar jouw gezondheid en die van je kindje gaan voor.
Bedankt voor de reaxties het schuldgevoel blijft wel maar ja hoop dat als me verlof officieel ingaat dat het dan minder wordt krijg namelijk van de spanning veel harde buiken ook merk ik! Ben gewoon erg emotioneel en om nou op het werk huilend rond te lopen! Heb hier ook nog een peuter rond lopen van 2 jaar dus ja het is gewoon moeilijk keuzes maken!