Ik weet niet of het hier goed staat maar hier mijn vraag. ik slik sinds een maand na de geboorte van ons zoontje de pil (micro30) en ik vergeet hem wel heel vaak wel 3, 4 x per maand ofzo. maar nu dus ook weer afgelopen maand 4x vergeten en ik wou hem doorslikken omdat het zo warm werd en ik lekker ging zwemmen enzo met me zoontje. ik heb altijd op donderdag de laatste pil dus toen heb ik hem vorige week vrijdag (25juni) doorgeslikt en toen zaterdags weer vergeten toen kreeg ik zondags ochtend heel klein beetje bruin ik denk slik snel weer een pil dus zondag weer een pil genomen maar toen werd het bruine toch iets erger. dus toen dacht ik na laat nu maar zitten die pil want het wordt toch erger dus heeft het geen zin meer om door te slikken. maar nu dus nog steeds niet goed ongi alleen maar bruin en 1 x heeeel klein beetje bloed. nou dus mijn vraag wie heeft ook wel is zoiets gehad en was je toen zwanger of was gewoon alles van regel omdat dat slikken met die pil zo raar is gegaan ik denk zelf het laatste hoor en dat hoop ik ook wel want mijn zoontje is net pas 1 geworden en wou liever nog een jaartje wachten haha. mocht ik wel zwanger zijn is dat ook geen ramp me man wil toch al wel weer en we hebben alles voor elkaar en na al mijn mk´s zou het een wonder zijn als ik zo mag zwanger worden en het dan ook goed zal blijven gaan dus alleen aangezien me zoontje nogal druk is en echt een handebinder is had ik liever nog een jaartje gewacht dan zou die in ieder geval 3 zijn (mocht ik gelijk zwanger raken en en allemaal gelijk goed gaan)
Ik denk dat jouw lichaam het vergeten van de pil een beetje zat aan het worden is De ene dag krijgt hij wel hormonen en de andere dag niet meer, tja, dan kan je er donder op zeggen dat je doorbraakbloedinkjes gaat krijgen (bruine afscheiding) en een "echte onttrekkingsbloeding" gaat uitblijven! Ik denk dat je er echt voor moet gaan zorgen dat je de pil weer dagelijks gaat innemen, om je "cyclus" weer normaal te krijgen.
nou ik hoop dat ik snel gewoon ongi wordt want dan kan ik weer beginnen met de pil of zal ik hem gewoon weer nu in kennen nemen? het was vorige week zondag dat ik me laatste heb ingenomen dus is al wel een week veder, alleen als ik wel zwanger ben is dat ook weer niet goed die pil
enige uitsluitsel is even testen denk ik. en dan zorgen dat je de pil standaard in neemt. het liefst op dezelfde tijd. bijv bij het opstaan of naar bed gaan.
Dan moet je vandaag weer beginnen met slikken, want je stopweek mag nooit langer zijn dan een week. Ongesteld of niet. Als je een langere stopweek houdt is de pil niet meer veilig, laat staan als je hem al zo vaak vergeet. Sowieso is het handig om een ander anticonceptiemiddel te overwegen, als je de pil vaak vergeet. Bijvoorbeeld een spiraaltje of de nuvaring, daar heb je (bijna) geen omkijken naar.
ik ga vandaag even een test halen voor de zekerheid, en ik ga vrijdag beginnen met me pil zodat ik het weer normaal heb dat ik gewoon donderdag´s me laatste pil neem zolang ik bruinig verlies hebben we toch geen sex haha bah. en ik denk dat het nog wel ff duurt..... mocht het wel eerder weg zijn dan moeten we maar even voorzichtig doen hihi maar er zijn dus nog steeds geen mensen wie die ook wel is hebben gehad iedreen slikt braaf zin pil hahhaha moet ik ook maar is gaan doenhihi ik wou ook eerst de prikpil maar ik ben zo bang voor spuiten en het duurt langer als je weer een kindje wil hoor ik van heel veel dus dat is ook niks. en spiraal vind ik ook niks anngezien me schoonmoeder er dwars doorheen zwanger werd en bij me schoonzus was die scheef gaan zitten en dat soort dingen allemal dus ben niet zo posi over spiraal. mischien nuva ringga even opzoeken wat dat precies is
ik gebruik al vanaf het begin dat de nuvaring in nederland een beetje op de markt is dat ding en ik zweer er echt bij. het is een flexibele ring die je bij jezelf inbrengt. die haal je na 3 weken er weer uit en dan heb je dus je stopweek en in die week wordt je dan ongesteld. er zitten veel voordelen aan die ring. het grootste voordeel is dat het de hormonen gelijk aan afscheid en dus niet iedere dag een hormoonbonk naar binnen hoeft te werken (dat mag ik namelijk niet) en buiten dat is het ook heel prettig dat je er maar 2x per 4 weken aan hoeft te denken, namelijk wanneer die in moet en uit moet!
en als je nou bevoorbeeld precies in de stopweek op vakantie gaat kun je dan gewoon een nieuwe inbrengen zodat je een maandje overslaat net als dat je de pil doorslikt?
nog steeds niet ongi het bruine is nu ook helemaal weg ook geen buikpijn meer gehad morgen dus echt maar even een testje halen voor de zekerheid want heb dit nog nooit meegemaakt, wel 1 x dat me ongi niet goed doorkwam ook omdat ik zo had gekloot maar toen duurde het ff en kwam het toch toen in het totaal 2 weken last van gehad, en nu is het helemaal weg.
Toen ik aan de pil was, had ik soms ook maar 2-3 dagen bruinverlies. Ik moest dit toen wel als ongi rekenen. Maar hoe pakte de test uit?
ik ga vandaag een test kopen dus morgen ochtend even testen als de test dan negatiev is begin ik gelijk morgen met de pil weer ik heb nog nooit alleen maar bruinverlies gehad als ik ongi moest worden en ik slik de pil al van me 15e, met die drie jaar ertussen om zwanger te worden dus 5 jaar nu zeg maar en heb dit nog nooit gehad vergeet ook wel vaker me pil maar nu was het wel helemaal een rommeltje geworden zeg maar dus denk gewoon dat me lichaam van slag af is erdoor. heb veder ook niet echt zwangerschapskwaaltjes alleen dat me exceem iets erger terug komt (exceem heb ik gekregen bij me vorige zwangerschap) en dat ik s´avond om een een uur of half 9 helemaal kapot ben maar dat kan ook van het weer komen en dat ik de hele dag achter me zoontje aan het aanrennen ben en dat exceem denk van de warmte door het zweten en de zon dat het erger wordt. dus ga er absoluut niet van uit dat ik zwanger ben nu toevallig maar wil het alleen zeker weten omdat ik anders die pil niet meer moet slikken. ik had van me zoontje trouwens ook eerst nog geen kwaaltjes dus jah daar is ook weer niks van te zeggen aan de ene kant.
hey meid.. ik las net even vluchtig je verhaal.. maar ik ben 2 x zwanger geworden door de pil heen bij deze zwangerschap was ik 1 keer de pil vergeten en toen was het raak.. maar ja even testen he dat weet je het en anders een bloedtest vragen bij de ha om het helemaal uit te sluiten .. succes!! xxx
ik heb de test gedaan en niet zwanger zoals ik al dacht dus gewoon weer aan de pil vandaag. volgend jaar gaan we voor een brusje voor ons zoontje nog ff lekker een jaar genieten van hem en lekker op vakantie pfff ik ben best wel opgelucht... en nu lekker zwemmen fijne dag allemaal!!! een opgeluchte ik! hihi