Bruine afscheiding en buikpijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ardennetje, Apr 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ardennetje

Mar 20, 2009
    29
    0
    0
    Hey
    zoals ik al eerder schreef gisteren last van bruine afscheiding en buikpijn. Maak me echt enorm ongerust. Gisteren mocht ik bij de VK komen, maakte een inwendige echo maar daarop was alleen een 'zakje' te zien. Volgens haar is dat een teken dat er idd sprake is van een zwangerschap, maar is het gezien de duur van de zwangerschap (6 weken, volgens haar 5 ?) idd mogelijk dat je nog geen hartje ziet. Ze kon me niet geruststellen, alleen maar zeggen dat het nog alle kanten op kan gaan en dat buikpijn en bloedverlies op zich niet meteen het ergste te hoeven betekenen. Ik heb echt de hele nacht niet geslapen, voel me zo ongerust. Nu mag ik de 29e pas weer terug komen...tenzij het eerder mis gaat. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en hoe is dat afgelopen ? In mijn eerdere zwangerschappen had ik dit niet. Zou het ook kunnen komen door het vrijen ? Het lijkt me dat het bloeden daar wel vandaan kan komen, maar toch niet die buikpijn ? Vandaag nog steeds als ik plas en daarna mezelf afveeg sporen van bruine afscheiding en ook nog steeds rommelig, kramperig gevoel in mijn buik. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan, heb me ziek gemeld op mijn werk. Trek het even niet meer!!!

2. Margot1988

Margot1988 Actief lid

Sep 2, 2008
    402
    0
    16
    Bruin bloed is oud bloed, dat mag gewoon...
    Als het rood bloed word dan zou ik me pas zorgen maken.
    En alsnog hoor je heel veel verhalen van vrouwen die rood bloed verloren en alsnog een paar maanden later een gezond mooi kindje op de wereld zetten.
    niet teveel stressen meid! stress is al helemaal niet goed voor je kind!
    sterkte liefs margot

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

Jun 19, 2006
    1,271
    0
    0
    Ik ben twee weken na bloedverlies (helderood) naar de vk geweest, zij had hetzelfde verhaal.
    Ik had alleen nog maar een vruchtzakje maar gezien de duur van mijn zwangerschap liep deze wat achter, of was gestopt ik moest dus ook afwachten, van dinsdag tot de vrijdag de week erna. Het vruchtje was 5 weken en 2 dagen de vrijdag erna was ik 6 weken 5 dagen en was er hartactiviteit te zien! Bij mij was het dus gegroeid. Het bloedverlies was trouwens vrij snel gestopt. En ik heb geen buikkrampen gehad, alleen mijn darmen af en toe en van de zenuwen.
    Ik hoop dat het voor jou ook goed gaat komen...
    Mijn vk zei dat het mogelijk is dat een zwangerschap wat trager opstart.
    Sterkte de komende tijd

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

5 weken is inderdaad nog vroeg om een hartje te zien dus dat klopt wel. En bruin bloed is oud bloed. ik begrijp dat je je ongerust maakt en bang bent, maar het hoeft echt niks te betekenen. Het is wel jammer dat je nog zo lang moet wachten. mocht je je druk blijven maken bel ze dan gewoon op! Want je druk maken is ook niet goed voor de baby. Succes.

5. Fietje

Fietje Lid

Feb 19, 2008
    13
    0
    0
    Hallo,

ik herken je verhaal volledig. Zelf ben ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger, voor de 2de maal, nadat ik eind 2007 een miskraam had (met curretage en 6 maand ongemakken erna). In september vorig jaar hebben we beslist van alles maar te laten zoals het was en eindelijk is het nu gelukt [-o< .
    Maar twee positieve zwangerschapstesten en een positieve bloedtest (HCG-waarde van 11.000) later ben ik nog steeds niet overtuigd, krampen in mijn buik en constant het gevoel dat ik ongesteld wordt maken het niet makkelijker. Gisteren had ik ook heel, heel licht bruin verlies ...
    Waarschijnlijk heeft de huisarts wel gelijk en ben ik te bang dat het weer zal gebeuren. Binnen 14dagen mag ik naar de gyne, we zien wel, we zijn voorbereid op slecht nieuws, dan kan het alleen maar beter zijn ?

Veel succes, en een goeie tip, maak je er niet te druk in, de natuur gaat toch zijn gang, je kunt er niks aan doen.

6. Ardennetje

Mar 20, 2009
    29
    0
    0
    Hoi Fietje

ik hoop dat het bij jullie beter afloopt dan bij ons, gisteravond begon ik ineens veel bloed te verliezen en ook mijn buikje en gespannen borsten verdwenen als sneeuw voor de zon. Vandaag ook nog veel bloedverlies, dus ik weet nu zeker dat het over is. Wat een rot gevoel, zo ben je nog zwanger en zo is het ineens weg. Ik kan het nog steeds niet begrijpen. Moet volgende week donderdag naar de VK dan kijkt ze hoe het ervoor staat, maar dan weet ik al wat ze gaat zeggen, nl wat ik nu al weet ! Ik wens je heel veel sterke en duim echt dat het bij jullie beter zal gaan !

Sterkte

7. Ringeding

Ringeding Bekend lid

Jan 14, 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    kun je niet eerder naar de VK? lijkt me vreselijk om zo lang te moeten wachten als je zelf het gevoel hebt dat het mis is...

Share This Page