Hoi, vandaag ben ik precies 19 weken zwanger. Sinds een week heb ik de indruk dat ik het kindje voel, het zijn van die plopjes midden onderaan mijn buik. Ik hoop nu heel erg dat het mijn darmen niet zijn, maar die liggen normaal toch ook hoger, niet? In ieder geval, sinds een paar dagen voel ik de "klopjes" ook wel als ik mijn hand op mijn buik leg. Kan dat bij deze zwangerschapstermijn, of zit ik dan toch opgescheept met borrelende darmen Alvast bedankt! Sunnyke
volgens mij moet je dan een paar weken verder zijn maar het zou misschien kunnen als je kindje erg ver naar voren ligt
ik voelde bijde kids erg vroeg aan de binnenkant. me dochter vanaf 15 wk en deze al met 12 weken. aan de buitenkant voelde je me dochter zo rond 20 weken en me partner voelde haar toen ook en meteen erg goed en elke dag. dat je me buik ooke cht zag bewegen was kort daarna mijn zoon voel ik aan de buitenkant vanaf 18 weken en ziet hem aan de buitenkant bewegen sinds week 20 het kan dus wel. bijde keren lag/ligt me placenta achter dus dat bevorderd het voelen van je kindje. ook ben ik niet zo dk van mezelf waardoor je het denk ik ook eerder voelt aan de binnekant. het kan dus wel hoor en herkende het gevoel meteen. vraag anders of je partner zijn hand op jebuik legt en kijk of hij reageerd op het getrap. hier heb ik zo getest of het echt voelbaar was aan de buitenkant want voor ons voelt het in combinatie met het getrappel aan de binnenkant toch duidelijker aan. na een tijdje zij hij dat hij wat voelde en dat was dus echt wel de kleine
Hoi, ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje en voelde het voor het eerst ( tenminste dat ik het echt zeker wist) bij 19,5 week. Ook onder in mijn buik... een soort luchtbel die naar boven wilde ( achteraf was dit al een kleine week aan de gang. Voelde het meteen daarna erg regelmatig en mijn vriend voelt het nu sinds ongeveer een weekje ( dus bij 22 weken) het is zo actief dat ik het echt de hele dag door voel
Ik voelde de baby (trillinkjes) bij 15/16 weken al, maar het schoppen vanaf 19 weken. Nu voel ik het sinds een paar dagen ook af en toe aan de buitenkant, maar helaas voor manlief steeds te laat voor hem. Nog even geduld dus
Nou heb ik toch best wat vet op mijn buik,maar voelde de beeb toch echt al schoppen met 13 weken hoor,dat heeft dus niks met dikke of platte buik te maken!Nu is dit wel mijn tweede en dan herken je het gevoel veel sneller als bij een eerste.Bij de eerste wist ik het zeker met 17 weken,dus ook al best vroeg.Mijn man kon het toen aan de buitenkant voelen vanaf 25 weken.Nu is er aan de buitenkant nog niks te voelen,dus nog even afwachten. @Sunnyke:mijn beeb reageert ook als ik mijn hand op mijn buik leg,we zijn ong. evenver dus dat kan best hoor!Leuk gevoel he?
Dat kan best hoor! Ik voelde het kleintje dit keer met 16 week voor het eerst en sinds 18 week is het ook al aan de buitenkant te voelen. Mijn man weet precies aan te geven wanneer de kleine schopt als hij zijn hand erop heeft.
denk ook niet dat de dikte van je zelf te maken heeft met wanneer jezelf je babyvoelt want dit zal wel ongeveer gelijk zijn en meer liggen aan de gevoeligheid van de baarmoeder en de ligging van de placenta etc. Echter denk ik wel dat het makkelijker aan de buitenkant te voelen is als je slanker bent omdat er dan geen stootkussentje voor zit zeg maar wat het een beetje dempt. hierdoor denk ik dat als je slanker bent het eerder aan de buitenkant te voelen en te zien is maar of dit klopt weet ik niet hoor. ik zag bijde kids erg vroeg aan de buitenkant bewegen en uitsteken