Verhuizen & zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by bubblybaby, Mar 31, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Woehoe!!! Wij zijn zo blij, we hebben ons droomhuis gevonden en er een bod op gedaan... die geaccepteerd is! We zitten nu dus in de hectische fase van regelen, regelen, regelen haha.

Hoe het eruit ziet is dat wij ruim een maand voor mijn bevalling de overdracht hebben, dan is er nog voldoende tijd om te klussen (niet voor mij natuurlijk, ik zet mensen aan het werk hahaha) en dan nog in mijn huidige huis bevallen en vlak erna over.

Soms lopen dingen gewoon zoals ze lopen, dus ik neem alles zoals het komt :roflmao:.

Maar! Waar ik dit draadje voor open: ik vraag me wel af wie er allemaal ervaring mee hebben en hoe jij omging met eventuele stress, hoe jij je rust pakte en zo :D. Ik ben vast niet de enige die nog even besloot te verhuizen met een (buik)baby haha.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ik. Verhuisd toen ik zwanger was van nr 1 (32 weken) en nr 2 (8 weken) en mogelijk nu bij nr 4 ook als de kans zich voordoet.

Mijn advies, doe gewoon net zoals anders en accepteer dat je soms moe bent of kribbig. Het hoort we hoe dan ook bij, zwanger of niet.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    En gefeliciteerd natuurlijk

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Yes absoluut :) ik trust the process :p op dit moment heb ik er vooral heel veel zin in.
    Maar ben toch benieuwd naar andermans ervaringen.
    Dankjewel :D

lorreke likes this.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik ben tijdens beide vorige zwangerschappen verhuisd; VER SCHRIK KE LIJK.

Maar ik heb altijd erg 'last' van een nieuw huis, en kan er slecht tegen dat ik als een kreupele bejaarde dingen probeer te doen in huis wat eigenlijk gewoon niet lukt.

Dit keer blijf ik waar ik zit ;)

Succes, alles komt goed!

bubblybaby likes this.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

Dec 14, 2017
    17,007
    9,931
    113
    Female
    Postbezorgster
    Niet zwnager verhuisd, onze jongste dochter was net 3 weken oud toen wij ons nieuwe huurhuis toegewezen kregen. (Wel nog in de zwangerschap op gereageerd).
    Ik moest herstellen van de keizersnede dus ik heb iedereen aan t werk gezet en ik ontfermde me over de kleine (oudste was bij haar vader die week).
    Ging perfect :) (als iedereen doet wat je ze zegt dan haha)

bubblybaby likes this.
  7. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

Jan 6, 2021
    2,369
    1,760
    113
    Female
    Als eerst van harte gefeliciteerd.

wij zijn verhuisd met 37 weken zwangerschap. Op 1 maart vorig jaar sleutel van oude huis ingeleverd bij makelaar en op 4 maart met 38 weken bevallen. Het was verschrikkelijk maar ja we moesten wel. Ik kon niks door bekkeninstabiliteit en was lockdown door Corona dus konden ook niet iedereen laten helpen wat dan zaten we met de regels. Maar is alweer jaar geleden en ben nu wel heel blij. Super fijn plekje.

zorg dat je genoeg hulp heb voor inpakken schrijf overal alles duidelijk op wat erin zit echt op alles. Dan kan iedereen neerzetten waar moet komen en hoeven ze niks te vragen. en bij klussen zorg voor duidelijke to do lijsten.
    Stress had ik gigantisch want vind echt krap bij ons. Maar ik pakte veel rust ging elke middag liggen. Moest ook wel met mijn bekken.

bubblybaby likes this.
  8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

Jan 17, 2020
    4,008
    3,857
    113
    Ik ben verhuisd 4 weken na de bevalling.. we hebben nog 4 weken her en der gewoond met een kleuter, peuter en new born en daarna konden we in ons nieuwe huis.

Ik vond het toen verschrikkelijk. Maar ja, het was zoals het was. Maar het inpakken ongeveer direct na de kraamweek is met vele tranen gebeurd. Mijn kraamzorg is zelfs na 2 weken nog een dag komen helpen haha. Ik kon kleine tegenslagen ook slecht hebben en heb verschillende keren mensen uitgefoeterd die zich niet aan afspraken hielden.

Mijn herstel ging daardoor wel wat langzamer.. ik zat natuurlijk al na een week zware dozen te tillen.

Mijn tips, zorg voor genoeg hulp, met inpakken en oppas voor je andere kids. En zorg voor hulp voor jezelf. Gewoon dat er iemand is die jou goed in de gaten houd. En laat alle emoties maar gewoon gaan. Het komt wel goed.

bubblybaby likes this.
  9. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

Sep 3, 2013
    3,069
    1,037
    113
    Female
    Bedankt allemaal!

Haha de overdracht staat nu op 7 juni, we kijken of we hem misschien nog ietsje verder kunnen schuiven naar juli (iets comfortabeler ivm aannemer regelen enzo). Zou het liefst augustus intrekken, dan is er genoeg tijd voor de klusdingen die nog gedaan moeten worden.

Ik ben 21 juli uitgerekend, dus wordt wrs vlak na de bevalling verhuizen. Ik wil ook gewoon erna, want ik ben echt super blij met mijn verloskundige, doula en kraamzorg hier! :roflmao:

Ik ben wel van mijn zoon met 38+1 en mijn dochter met 36+3 weken bevallen, dus ik verwacht niet dat ik daadwerkelijk rond mijn due date beval, vermoedelijk dus eerder. De gyn en vk denken ook dat mijn natuurlijke draagtijd gewoon korter is dan gemiddeld.

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

Feb 10, 2016
    2,513
    1,989
    113
    Bij mijn 2e zwangerschap gingen we verhuizen toen ik 40 weken zwanger was haha!

Ik heb zoveel mogelijk gedaan wat kon, ik had ook bijna nergens last van. Maar qua inpakken was ik wel optijd begonnen.
    Spullen die je amper nodig hebt, had ik al in dozen gedaan.
    En zo ging ik elke dag steeds meer inpakken.

11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,254
    12,630
    113
    Female
    Hoe rekening met tegenslagen tijdens klussen ect.. waardoor het allemaal langer kan duren.

Hier verhuisd met een baby van 6 maand, hadden kort tijdbestek en er zat veel tegen!

Share This Page