kant en klaare maaltijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dolfijntje1985, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik vroeg mij af of kant en klaar maaltijden goed voor je zijn zoals andijvie dat mag je normaal niet extra opwarmen maar als je nou zo'n kant en klare maaltijd neemt maakt dat niet uit mijn vriend in namelijk de laatste paar weekjes heel druk met zijn werk waardoor we vaak appart eten en dus veel kant en klare maaltijden eten

    liefs diane
     
  2. xje

    xje Actief lid

    26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    De koken en stomen maaltijden van de AH zijn erg lekker en volgens mij ook gezond. In de diepvries liggen vaak ook wel goede kant en klaar maaltijden. Ik zou niet zo vaak voor lasagna / bami kiezen, dat lijkt me vrij calorierijk en vitaminearm ;)
     
  3. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    niks mis mee, ideaal voor als je weinig tijd hebt.
     
  4. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Als je het gewoon in de winkel kan kopen...waarom niet?
    Het is niet rauw, er is niks raars mee gedaan.
    Waar een mens zich al niet druk om kan maken he ;)

    *gewoon koken lijkt me lekkerder en gezonder hoor ;)*
     
  5. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    nou ik moet zeggen dat de ah echt heerlijke stoommaaltijden heeft. Zo lekker kan ik t zelf niet maken hihi
     
  6. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    en wat dacht je van de stamppotten bij de groenteboer? zelf een jus erbij maken van maggi en smullen maar..
     
  7. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Waarom zal je het niet mogen eten?
    Waar ben je bang voor?
    LIEK
     
  8. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Ben je niet in de war met spinazie? Andijvie is ongevaarlijk om twee keer op te warmen, spinazie daarentegen mag echt niet nogmaals opgewarmd worden.

    De maaltijden met spinazie bevatten m.i. altijd rauwe spinazie, zodat het thuis voor het eerst opgewarmd wordt.
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Wikipedia zegt erover:

    Spinazie bevat nitraten. Het grootste gedeelte van het in het lichaam opgenomen nitraat wordt uitgescheiden. Een kleine fractie wordt door bacteriën omgezet in nitriet. Er zijn twee bezorgdheden met betrekking tot nitrieten in het lichaam. Enerzijds kunnen ze bij zuigelingen aanleiding geven tot een verstoord zuurstoftransport en cyanose (of blauwzucht). Anderzijds bevorderen ze de vorming van N-nitrosoverbindingen zoals nitrosaminen (bijvoorbeeld wanneer spinazie gecombineerd wordt met vis). Volgens sommige onderzoeken zouden nitrosaminen kankerverwekkend zijn maar andere onderzoeken spreken dat tegen.

    De bacteriën die nitraten omzetten in nitrieten gedijen het beste in een lauwwarme omgeving. Vroeger werd vaak aangeraden om eenmaal gekookte spinazie niet meer opnieuw op te warmen, omdat in de tussenliggende tijd bij kamertemperatuur meer nitriet gevormd kan worden dan gezond is. Dit advies dateert echter uit de tijd dat koelkasten en vriezers nog geen gemeengoed waren. Met de huidige koeltechnieken kan spinazie ook thuis snel genoeg gekoeld worden, zodat zich geen grote nitrietconcentraties vormen. Het advies om spinazie niet opnieuw op te warmen is dan ook niet meer terug te vinden op de meeste spinazieverpakkingen. Met name bij zwakkere mensen, zoals kleine kinderen, zwangere vrouwen en ouden van dagen, blijft het echter raadzaam om op te passen met spinazie die niet vers is..
     

Deel Deze Pagina