Bruine afscheiding met 24 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Arinna, Feb 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arinna

Arinna Actief lid

Sep 22, 2014
    151
    0
    0
    Goedemiddag,

Vanmorgen had ik een beetje lichtbruine afscheiding. Nog nooit eerder gehad tijdens de zwangerschap. Wel veel afscheiding, maar niet deze kleur. Het leek een beetje op het nog een beetje nabloeden na een ongesteldheid. Ik ben 24 weken zwanger. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik heb al met mijn verloskundige gebeld en zij gaf aan dat het kan komen doordat ik mij te druk heb gemaakt, door geslachtsgemeenschap of misschien een blaasontsteking, maar het zou niets zijn om mij zorgen over te maken. Geslachtsgemeenschap is het niet, want ik ben alleenstaand en heb wel vaker drukke dagen gehad in verband met werk, maar nooit eerder hier last van gehad. Ik zal wel nog mijn urine laten controleren bij de huisarts. Ondanks haar geruststelling maak ik mij toch wel zorgen. Is dat terecht?

Alvast bedankt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

het komt geregeld voor dat zwangere een beetje bruinige afscheiding hebben. Vaak is het oud bloed en het kan komen door de redenen die jouw eigen verloskundige al aan heeft gegeven. Soms kan het ook zijn dat er een klein bloedvaatje geknapt is in de baarmoedermond. De baarmoedermond is extra goed doorbloed in de zwangerschap. Als je hard moet hoesten, niezen of persen kan dit al knappen en kan wat bloedverlies of bruinverlies geven. Zolang je geen buikpijn en/of helderrood bloedverlies hebt, kan het vaak geen kwaad. Voel je het kindje ook nog goed bewegen? Krijg je buikpijn of wordt het helderrood bloedverlies zou ik je adviseren de verloskundige te bellen en in ieder geval je urine laten controleren bij de huisarts. Succes!

Groetjes Monique

3. Arinna

Arinna Actief lid

Sep 22, 2014
    151
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jouw antwoord!

Het vervelende is dat mijn placenta aan de voorkant ligt en ik dus sowieso nog maar weinig voel. Heel af en toe voel ik eens wat. Dat maakt me ook zo onzeker.

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Als je placenta aan de voorkant ligt, voel je inderdaad het kindje vaak wat minder. Zeker bij 24 weken. Ik kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt, maar het is dus wel normaal. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page