wat is nou waar?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Blondie, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    hoi!

Ik had een vraagje over de kans op miskramen bij overgewicht.

Ik heb vorig jaar 2 vroege miskramen gehad. ( in de 7e week, en 1 in de 5e week)

Ik ben 1.83m en ongeveer 20 kilo te zwaar.

Nou heb ik op verschillende forums en sites gelezen dat overgewicht geen reden is voor een miskraam.

Maar mijn man heeft ook op verschillende sites andere verhalen gelezen..
    Wat is nu waar.

Ik voel me zelf nu een beetje verantwoordelijk voor mijn miskramen.. :cry:

Liefs, Paula

2. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    waarom staat hier een slotje op?

Is nog niet beantwoord...

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Paula,

uit onderzoek blijkt dat je bij overgewicht wel degelijk een grotere kans op een miskraam hebt. Ook is de kans op zwangerschapssuiker verhoogd. Het is dus voorafgaand aan een evt zwangerschap verstandig wat gewicht te verliezen. Het heeft verder ook wel te maken met de mate van overgewicht en het klinkt bij jou niet heel erg, maar toch wel verstandig om proberen er iets aan te doen.
    Verder een beete ter geruststelling; deze 2 miskramen hoeven niet per se iets met je overgewicht te maken te hebben, want 1-2 op de 10 zwangerschappen gaan in een vroeg stadium mis door een variteit aan oorzaken. Maar wil je de succeskans op een gezinde zwangerschap verhogen, zul je inderdaad wel wat af moeten vallen.
    En als je zwanger wordt tijdens het afvallen: geen probleem hoor, maar ga niet crash-dieten!

Groetjes Brigitte

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    op dit onderdeel staat alles op slot. dit is om te voorkomen dat anderen dan de vk hier gaan antwoorden. JIj en de vk kunnen hier posten. (en de mods dus hahah)

5. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    hee brigitte,

Dank voor je antwoord!
    Ik ga mijn best doen! (heel diepe zucht :))

Liefs!

@ Natascha haha dat zag ik later ook, maar ik kon berichtje niet meer verwijderen.....

(soms typ ik sneller als ik denk ;))

Deel Deze Pagina