erg ongesteld...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxxbeebiexxx, 2 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    hallo damens!

Ik ben pas gestopt met de pil!
    ben altijd wel erg ongie geweest!
    nu ben ik gistere dus voor het eerst ongie geworden ( zonder pil )
    en ben echt erg ongie! niet meer leuk gewoon :cry:
    hebben hier meer mensen last van?
    en is daar mischien iets voor?
    kan echt om het half uur na de wc, en dan moet ik echt weer verschonen
    als ik thuis zit is dat allemaal nog niet zo erg, maar op het werk is dat gewoon lastig! elke keer het gevoel hebben dat je door lekt, elke keer en zo vaak na de wc moeten!
    veel koppijn en buikpin ervan hebben...

2. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    misschien dat dat op den duur veranderd maar kan ook zo blijven omdat je voor de pil ook zo was misschien kan je het even aan de HA vragen of er iets voor is maar denk het niet ik ben namelijk om die reden toen ik jong was begonnen met de pil maar wie weet hebben ze nu wel iets ertegen

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik was vroeger voor ik met de pil begon altijd standaard 2 dagen ziek thuis met verschrikkelijke pijn en veel bloedverlies. Nu ik gestopt ben met de pil ben ik 2 keer ongesteld geweest en het was eigenlijk gewoon normaal als wat ik had met de pil. Volgens mij hebben ze er toch wel wat tegen weet zo niet hoe het heet...zou even de HA bellen. Succes!

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Mijn ongi is alleen maar lichter geworden, al moet ik wel zeggen, de eerst keer toen ik ''echt'' ongi werd had ik echt veel pijn en wat ik ook hevig ongesteld (voor mijn doen).
    Nu ben ik het nog heel weinig.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    De eerste keren dat ik ongi werd (voor ik met de pil begon) wist ik niet wat me overkwam... Ik voelde er helemaal niks van, en heb dus meerdere keren gehad dat ik in een poel bloed wakker werd *sorry*.. Moest toen echt van dat speciale nacht-maandverband gebruiken, omdat het anders niet werkte...
    Tijdens en direct na de pil was het minder, 4/5 dagen, maar ook geen buikpijn of wat dan ook waardoor ik dacht dat ik ongi werd.. En de laatste 2 keer was het nog niet eens 1 volledige dag! Dus het kan nogal wisselen...

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    bij mij is alles ook zwaarder en pijnlijker geworden na de pil.. ben er goed beroerd van hoor. maar dan ben je daarna wel helemaal schoon om met een frisse baarmoeder weer te beginnen he. hahaha

7. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    haha 2 dagen erg ongie geweest! en vandaag helemaal niks meer dus dat is super fijn! met de pil altijd 5 dagen flinke ongie, en nu 2 dagen hevige ongie en nu ist over! relextt

8. muisje50

muisje50 Nieuw lid

5 feb 2009
    3
    0
    0
    Hallo dames
    Ik ben sinds stoppen met de pil ook weer errrrug ongi.. :( Dat was ik daarvoor ook, toen heb ik van HA dus de pil gekregen. Met de pil was ik maar 6 dagen "gewoon" ongi. Nu ben ik gestopt met de pil, de eerste 2 keer dat ik ongesteld was was het precies als toen ik de pil gebruikte, dus ik helemaal blij daarmee :)
    Maar daarna kwam mijn eigen ritme en zo weer terug, nu ben ik net als vroeger best hevig en lang ongesteld, wel 8 -10 dagen. Ik werk parttime en de hevigste dagen heb ik toevallig steeds gehad toen ik vrij was. Ik moet dan ook echt om de paar uur naar de wc.
    Ik gebruik dan extra grote maandv of tampon samen met maandv voor de zekerheid. En 'snachts de xxxl maandv maar toch lekt het nog wel eens door. :x Dan slaap ik echt niet lekker, ik voel het telkens lopen...

Ik heb ook een hele korte periode (25 dagen), dus dat is ook best lastig, op de laatste dag van mijn ongi is precies mijn eisprong :( Het grappige is dan wel dat in een klap mijn ongi over is (mijn eitje heeft het dan voor het zeggen 8) hihi)

Groetjes en sterkte meiden!

9. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    ja dat is erg vervelend om zo erg ongie te zijn! ik ben na het stoppen van mijn pil,. dus 2 dagen echt super erg geweest ook zo als jij het verteld, niet goed kunnen slapen, niet goed durven te bewegen, want bij elke pas voel je een drup! ik ben gelukkig maar 2dagen erg ongie geweest, na die 2 dagen was het helemaal weg, dus hebgeluk gehad, ben benieuwd wat het de volgende maand weer doet, vind dit wel relext zo 2 dagen ongie en dan niks meer haha!

10. kml

kml Actief lid

20 jan 2009
    108
    0
    0
    Hee meiden,
    Ik ben gister ook voor het eerst ongesteld geworden zonder de pil..en ook heftiger dan tijdens de pil.
    Ik ben wel blij dat ik gelijk na 29 dagen ongesteld ben geworden zoals voor de pil ook, aangezien ik allemaal verhalen lees van meiden die hartstikke lang moeten wachten.
    En nu maar goed mijn best doen deze maand!
    Of denken jullie dat het beter is om er niet mee bezig te zijn en het op zijn beloop te laten?
    xxx

11. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    haha dat is moeilijk om er niet mee bezig te zijn! heb ik ook gezegt tegen me zelf, maar toch ben je er veel mee bezig!
    idd! nu weer goed onze best doen deze maand! weet nu ongeveer een beetje hoe me cycles is, en hoe me temperatuur is, en ik voel me eisprong goed dus flink klussen, deze week doen we rustig aan, maar dan gaan we er flink tegen aan haha!
    KML: waarom maak je ook geen temperatuur kaartje? zodat je je temp kan gaan bijhouden?

12. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    kml, jij bent ook bezig voor je eerste kindje he? tenminste kan ik me nog herrineren van andere gesprekken!
    mischien kunnen we mekaar toevoegen op msn? zodat we gezellig contact kunnen houden, want we zitten ongeveer in de zelfde periode, ben deze week ook ongie geworden ( ben er nu wel weer vanaf gelukkig ) maar lijkt me gesellie

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik was idd ook altijd heel erg heftig ongi, vooral de eerste 2 dagen, ik bleef aan de gang met tampons. Ook had ik veel last van mn buik enzo. Ik nam vaak een Aleve Feminax dat hielp wel.
    Succes ermee!

14. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik moet zeggen dat ik deze keer wel extra lang en erg ongi ben.. bijna een week en pas sinds vandaag dat het wat minder hevig word. wel hele rare steken van onderaf omhoog.. heel gemeen! :(

15. xxxbeebiexxx

xxxbeebiexxx Actief lid

29 dec 2008
    200
    0
    0
    ja raar is dat he die vreemde steken in je lichaam!
    sinds ik gestopt ben met de pil,heb ik ook regelmatig rare steeken in me buik enzo! echt raar! maargoed vrouwenlichaam is raar haha

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik ben aan de pil gegaan, daar ik anders een week ziek op bed lag vanwege mijn ongi.

Afgelopen week voor de eerste keer weer ongi geworden. Zag er ls een berg tegenop (veel ibuprofen in huis gehaald), maar het viel reuze mee. Beetje krampen, maar prima te houden.
    Ook de rest is mee meegevallen.

Deel Deze Pagina