lange cyclus..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door myster, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Voor mijn pilgebruik had ik een cyclus van 28 dagen.
    Nu ben ik sinds december gestopt met de pil en sindsdien heb ik cyclussen van 43, 42, 40 en 56!! dagen.

Hebben meer mensen hier last van?
    Zo ja... hebben jullie acties ondernomen? zo ja.. welke?
    Is er iemand toevallig mee naar de huisarts geweest?
    Wat zei deze?

Ben erg benieuwd!

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    vergeet niet dat je lichaam moet ontpillen, je lichaam moet wennen en kan best zijn dat straks je cyclus weer op zelfde aantal dagen zit.

je hoeft verder niet ongerust te zijn, maar als je er niet lekker bij voelt kun je altijd naar de ha gaan.
    Zelf zou ik het nog even aanzien, bij mij werden de cyclussen alleen maar langer en langer en ik ging steeds minder vloeien. Dit was voor mij een aanleiding om naar de ha te gaan.

3. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    verder niemand??

4. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel... heb ook lange cyclussen. Ben sinds okt 2010 gestopt met de pil en ben tot nu toe 3 keer ongesteld geweest.
    40-70-32 dagen..... dus daar word ik ook niet zo vrolijk van....
    Nu heb ik ook weer een cyclus met zo onderhand 50 dagen....

Ik sta nu op zo'n punt om het toch maar eens met de huisarts te gaan bespreken. Voordat ik begon met de pil had ik ook al een erg onregelmatige cyclus, maar dat vond ik toen niet zo'n probleem...
    Nu wel, want een kindje is best wel gewenst.

Ander nadeel aan die cyclussen van mij is dat je ook geen idee hebt wanneer testen zinvol is....

5. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    ik herken het ook !

ik ben ook in december gestopt, en had een cyclus van 39 dagen en toen 63 dagen.
    ik ben toen de ha gaan bellen en mijn verhaal uitgelegd dat ik me daar niet prettig bij voelde, en dat snapte hij
    toen ik vroeg wat een normale cyclus was als je gestopt was met de pil reageerde hij gelijk van als je graag zwanger wilt worden moet je wel de kans krijgen om een redelijk normale cyclus te krijgen zodat je meer kansen hebt
    dus vandaar dat ik ben doorgestuurd naar de gyn en donderdag heb ik dus de afspraak, ook mede om te kijken of ik wel een eisprong heb

maar gezien de andere verhalen van de meiden mag ik in mijn handen klappen dat ik zo snel naar de gyn mag

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.072
    113
    Hier nog iemand met een lange en onregelmatige cyclus,zit nu op dag 50 ongeveer. Ben gestopt begin okt 2010 en zie mijn banner. Ik wacht deze ronde nog af (vermoed een cyclus over te slaan) tot dag 65 ben ik dan nog niet oni dan ga ik naar de huisarts.
    Tuurlijk moet je ontpillen maar ik ben het half jaar dan al ruim voorbij en vind het dan toch wel kunnen om naar de arts te gaan. Geduld meiden pfffffff,om gek van te worden..

7. Laurake

Laurake Actief lid

22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Hallo dames,Voor ik van men 1e onverwacht zwanger was had ik een mooie cyclus van 28 dagen en heb nu ongeveer 2 jaar spiraal en is mijn cyclus met 1 weekje verlengd niet dramatisch zoals sommige dames een cyclus hebben van meer dan 50 dagen.Maar heb me ook moeten neerleggen dat ik geen 28 dagen cyclus meer heb.Wat zou dat wel ni gaan worden als we spiraal laten verwijderen?een immense cyclus of blijft deze zo?Dames met ervaring?x

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je cyclus langer dan 35 dagen duurt, dan neemt de kans op een zwangerschap af. Het kan dus wel, zeker als je een eisprong hebt gehad.
    Ik ben ook vrij snel naar de huisarts gegaan. Ik ben in okt 2010 gestopt met de pil. Ik werd maar niet ongesteld. Na 3 mnd zat ik bij de gyn. En werd toen met (veel) hulp eindelijk na 6 mnd ongesteld.

Jij wordt wel ongesteld, maar onregelmatig. Wanneer moet je hiervoor naar de huisarts? Tja, als je kinderwens groot is en je onzeker bent of het wel ooit gaat lukken, dan kan je naar de huisarts gaan. Ik had ook zoiets van 1e kindje, geen ongi, lang aan de pil geweest, ik wil wel weten of alles goed is van binnen. Aan de andere kanti, je lichaam heeft de tijd nodig om te herstellen van de pil. Zeker als je cyclus voor je pilgebruik wel regelmatig was, dan is dat geen reden om ongerust te zijn. Dan kan het allemaal nog goed komen!

9. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ naadje: WOW,...wat fijn dat je zo snel bent doorgestuurd zeg!!!
    ik ga maandag naar de HA en ben benieuwd wat zij zegt.
    Ik hoop dat ze me doorstuurt naar de gyn, maar ik vermoed dat ze zegt, nog even aankijken!!!
    Echt super fijn dat je HA je direct heeft doorgestuurd!
    Maybe heb ik wel een stok achter de deur door aan te geven dat ik voor het pilgebruik wél regelmatig ongesteld was én dat het bij mijn ouders 2 en 5 jaar heeft geduurd voordat ze zwanger waren???

Kortom.. het is gewoon afwachten!!
    Succes bij de gyn!!

10. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    mijn 1e cyclus ná de pil heeft 106 dagen geduurd...
    rond de 100 dagen ben ik naar de ha gegaan en hij heeft mij direct doorgestuurd. halve week later werd ik natuurlijk ongesteld...direct voor 9 dagen of zo, niet heel erg, maar wel genoeg voor een minitampon.

6 juni kan ik terecht in het ziekenhuis. in eerste instantie kon ik 3 mei, maar dan zit ik op 28 dagen en dan kan ik nog niks zinnigs zeggen over deze ronde.

ik hoop dat je doorgestuurd wordt, om iig even te kijken of alles goed is.

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

graag wil ik even reageren op jou onderwerp, breek me namelijk de bek niet open over lange cyclussen....
    ik ben in 2008 met de pil gestopt was gelijk regelmatig ongesteld en vrij snel zwanger, na mijn bevalling heb ik op mijn menstruatie gewacht ( die er alweer vrij snel was) en ben ik weer met de nuva ring begonnen. Afgelopen juni ben ik weer met de nuva ring gestopt omdat wij graag nog een kindje willen. Ik heb netjes mijn onttrekkingsbloeding gehad en daarna.... gebeurde er helemaal niets meer :( toen werd het op een gegeven moment september en dacht ik dat ik er maar eens naar de huisarts moest gaan ( na heel veel negatieve zwangerschapstesten) nu ga ik eigenlijk nooit naar de dokter ( omdat ik er zo'n hekel aan heb) maar vond dit toch wel een beetje vreemde situatie en wilde eigenlijk wel weten hoe het kwam dat ik niet zwanger was, maar ook niet ongesteld werd :( dus ik kwam bij de dokter en die zei doodleuk tegen mij, tsja, of je bent zwanger en er zit nog niet voldoende hcg in je urine, of je bent niet zwanger ( ja, zo kan ik ook wel dokter worden, zover was ik namelijk ook al! :x) dus ik vroeg uiteindelijk om een bloedtest, had ik op internet iets over gelezen... maar hij vertelde mij dat dat niet de normale gang van zaken was, en hij begreep dat het voor mij leuk was om te weten of ik zwanger was of niet, maar daar kon hij niet aan meewerken :$ ( malloot) toen ik uiteindelijk nog een beetje doorzeurde over een bloedtest maakte hij een uitzondering voor mij ( mazzelaar dat ik toch ben :x) toen ik uiteindelijk voor de bloeduitslag kon bellen zei de assistente doodleuk, meid je bent niet zwanger dus nu je met mij hebt gepraat zul je wel snel ongesteld worden :x:$:( nou, echt ik stond werkelijk waar versteld van deze mensen.... heb me ook gelijk voorgenomen om niet meer naar de dokter te gaan! uiteindelijk ben ik in oktober nog een keer ongesteld geworden, en daarna, je raad het waarschijnlijk al... weer niks meer. Toen vond mijn man het in december wel genoeg geweest! hij zei, je gaat gewoon weer naar de dokter en als ze weer zo raar doen bellen we de zorgverzekering wel even of het normaal is om zo bij de dokter behandeld te worden. Dus uiteindelijk ( om van het gezeur af te zijn) toch maar weer een afspraak gemaakt bij de huisarts, dit keer bij de andere in onze praktijk, met lood in mijn schoenen ging ik erheen, maar deze arts deed wel normaal, ze zei gelijk, oh nee, da's niet goed, laat maar bloed prikken om te kijken of het aan je schildklier ligt en als dat het niet is geef ik je een verwijzing voor de gynaecoloog ( ik viel bijna van mijn stoel, zo kan het dus ook! :)) ik ben in januari voor de eerste keer bij de gyn geweest en er werd PCOS geconstateerd, ik kreeg primolut mee naar huis ( om een menstruatie op te wekken... dat werkte, werd na 108 dagen eindelijk weer eens ongesteld) en ik kreeg clomid mee om een eisprong op te wekken, de clomid heeft voor mij niks gedaan, ze hebben uiteindelijk de hoogste dosis meegegeven, maar het werkte gewoon niet ( het enige wat er gebeurde is dat ik er er onwijs moe en chagrijnig van werd!) nu inmiddels een aantal maanden en veeeele veeeele malen het ziekenhuis in en uit heb ik hormonen om te spuiten mee gekregen... ik hoop dat dit gaat werken!
    maar om even op jou vraag terug te komen, ik weet niet hoe jou huisarts is uiteraard, maar je zou er eens naartoe kunnen gaan en het voorleggen! als je je er niet lekker over voelt zou ik dat zeker doen, je moet alleen dus niet gek staan te kijken dat ze niks voor je doen ( je ziet het bij mij in dezelfde huisartsenpraktijk werkt de ene arts zo en de ander weer anders!) wil je in ieder geval veel succes wensen met zwanger worden en hoop van harte dat het bij jou wel op de "normale" manier kan gaan!!

groetjes riniti

12. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    welkom bij de club van onregelmatige cyclussen. zie onderschrift.

13. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie tips.
    Ik ben nog maar één keer naar de HA geweest, dus tsja... toen kwam ze wel aardig over.. misschien het geluk dat het een zij is?

En verder wacht ik het maandag wel af.. de assistente deed in elk geval erg begripvol en aardig, dus ik wacht het wel af...

wordt maandag vervolgd haha..

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier ook lange cyclussen, maar niet zo lang als de meesten hier...
    Heb tot nu toe elke keer een cyclus van 38 dagen. Ik ben daarom begonnen met de zwanger worden capsules van de Etos. Daar zit een kruid in ( agnus vitex cactus) wat schijnt te kunnen helpen om de cylcus regelmatiger te krijgen en te verkorten. Positieve verhalen over gelezen op dit forum.
    Misschien een idee om dat eens te proberen?

15. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    en??? al bij de huisarts geweest?? hopelijk ben je weer zo netjes geholpen, ben benieuwd wat er nu bij je gaat gebeuren! laat je het nog even weten??

groetjes riniti

16. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

ja ben geweest. erg fijn en prettig gesprek.
    ze vermoed (nav mijn vorige cyclussen) dat ik een hele vroege miskraam heb gehad...
    ze ziet het positief in.

ga nu een tempcurve bij houden (2 cyclussen lang) als het dan nog niet is gelukt, moet ik 1x strip van de pil innemen, ivm een 'gouden' ei die dan vrij komt en je dan nog meer kans hebt op een zwangerschap, omdat je je lichaam voor de gek houdt..

mocht het nou zo zijn dat ik in oktober nog niet zwanger ben, dan gaan ze onderzoeken doen en wordt ik doorgestuurd naar de gyn!

ik vond het een prettig gesprek en ben helemaal gerustgesteld. het feit dat ik een vroege miskraam heb gehad is voor mij wel een teken dat het dus wel mogelijk is.....

Deel Deze Pagina